7 Mart 2014 Cuma

PEMBE PARMAKSIZ ELDİVENİM YAPILIŞI İLE BİRLİKTE

İyi akşamlar bloggerler,
sizlerde havalar nasıl bizim evde bugün bir sessizlik hakim nedeni ise babamızın halı saha maçı olduğu için eve geç gelmesi...
Şimdi anlıyorum ki benim kocişko evde olmasa da saati belli olduğu için ona göre hareket ediyormuşuz... Şimdi o eve geç gelecek olduğu için biz çocuklar ile birlikte erkenden akşam yemeğimizi yedik... Emir yatak odasına hikaye kitabını okumak için gitti, Efe de şimdi karşımda masanın üstünde ev ödevlerini yapıyor... Ben ise kanepenin üzerine yayılmış kucağımda lep topum sizlere kendim için ördüğüm pembe renkli parmaksız eldivenimi paylaşmak için post hazırlıyorum...
Tokideki sesin genel olarak ev durumlularından sonra isterseniz sadede gelelim... :)
Ve sizleri pembe eldivenlerim ile tanıştırırayım :) 

örgü, örgü eldiven, eldiven, sisle örülen eldiven, parmaksız eldiven, pembe renkli eldiven, kalp, siyah kalp

Kendisi ile şuaralar aşk yaşadığım doğrudur :) Nasıl yaptığımı isterseniz kolaj resimleri ile birlikte açıklayayım...


Parmaksız eldiven nasıl örülür?

Yukarıdaki kolajdende gördüğünüz üzere

1. sırada önce pembe bir ip ile ikili lastik modeli dediğimiz örnekten bileğimizin ölçüsü şeklinde ilmek atıp şiş ile örelim...

2. sırada ise lastik modelini bileğimize gelecek kadar örüp sonra düz örgü ile elimizin üstü vede içini örelim sonra baş parmağımıza gelecek olan kısımı sağ ve soldan keserek orası için bir oyuk oluşturalım.

3. sırada ise sağ ve soldan ilmek kesme işlemini yaptıktan sonra kalan ilmekleri yine düz örgü ile örmeye devam edelim. Daha ki elimize ölçtüğümüz zaman istediğimiz şekilde olan kadar...

4. sırada ise istediğimiz şekle ulaştıktan sonra bir iğne ile birlikte kenarlarını dikelim.

Ben bu işlemleri yaptıktan sonra elime giydiğimde sanki bir şey eksik gibi geldi... Sonra ''ne yapsam da acaba o eksikliği gidersem'' diye kara kara düşünürken elimin üstüne gelecek olan yere siyah kumaştan kestiğim kalbi aplike yaptım...

Bence bu şekilde göze, daha çok hitap etti... :) Sizce de öyle değil mi?... :)



Hoşça kalın..

4 yorum:

  1. harika eldivenler
    Bloğumun ilk hediye çekişine sen de katılrsan çok sevinirim bekliyorum sevgiler
    http://cocugumlaeglenirken.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. süper olmuş.. çok marifetlisin sen ya.. maşallah valla..

    YanıtlaSil