19 Mart 2014 Çarşamba

İLAHİ YARDIMLAR KİTABINI OKUDUM

Yazar: M. Yusuf KANDEHLEVİ

Sayfa Sayısı: 223

Baskı Yılı: 2008

Yayın Evi: Semerkand


Arka kapağında yazan: Asr-ı Saadet, Peygamber Efendimiz’in (s.a.v) maddi ve manevi önderliğinde şekillenmiş kutlu bir dönemdir. İslam’ın nasıl yaşanacağını hayatlarıyla ortaya koyan Efendimiz (s.a.v) ve onun seçkin arkadaşları (r.anhum) bu dönemde çeşitli zorluklar yaşamışlar ama her türlü güçlüğü sadece Allah’a güvenip dayanarak aşmışlardır.
Bu kitap, o kutlu insanların Allah’a hakkıyla güvenmelerini ve bunun neticesinde Yüce Allah’tan gördükleri ilahi yardımları anlatmaktadır. Kitapta, meleklerin yardıma inmeleri, eşyanın sahabelerle konuşması, hayvanların onlara rehberlik etmesi, denizin, nehirlerin ve ateşin sahabelere itaat ve yardım etmesi, yiyecek ve içeceklerin bereketlenmesi gibi, ilahi yardımların çeşitli örneklerine yer verilmektedir.

İlahi yardımlar kitabı arka kapağında da yazdığı üzere Peygamber Efendimiz yıllarında ona vede onu gören insanlara Allah tarafından gönderilen ilahi yardımları anlatıyor. Hatta  arada bazı konularda cinlerin dahi yeni bir Peygamber geldiğini haber verdiği bölümler var...

Kitap çok akıcı idi ben sıkılmadan büyük bir zevk ile okudum. Okumak için daha çok zamanım olsa idi eminim ki bu kitabı daha çabuk bitirirdim :) Ama maalesef günlerimi zamanlara böldüğüm için kitap okumaya fazla zaman bulamıyorum... Ama yine de her fırsatta ve boş kaldığım zamanda hemen kendimi kitabın karşısında bulup o şekilde dinlenmeyi sevdiğim için mümkün mertebe kitap okuyorum.

Kitabın içinde her bölüm her hikaye beni çok etkiledi bana kalsa tüm kitabı buraya yazmak isterdim :) Ama maalesef o şekilde yazamaya ne zamanım nede sizi sıkmaya niyetim olmadığı için yazmayacağım...

Bence bu kitaptan hemen bir tane edinip en kısa zamanda okuyun... Çünkü bu kitabı okuduktan sonra anlayacaksınız ki bizlerin bilmediği daha nice çok mucizeler olmuş. Allah-ü Teala, kendini Allah yoluna adamış kişileri hiç yalnız bırakmamış hep onlara yardımını göndermiş...

Allah hepimizi doğru yoldan ayırmasın ve o mübarek insanların yüzü suyu hürmetine bizlerim hatalarımızı affetsin.... Amin...

Hoşça kalın.

4 yorum:

  1. Selamun aleykum, blogunuzu ara ara takip eden bir izleyicinizim.
    kitap kurdu olduğunuz her halinizden belli.
    size nacizane bir tavsiye yapmak istiyorum.(sakın yanlış anlamayın amacım bir müslüman kardeşime sadece tavsiye etmek)
    genelde dini kitaplar okuduğunuzu gördüm, dininizi öğrenmeye çalışan ve gerektiği gibi yaşamaya çalışan bir mümin anne olduğunuz her halinizden belli.
    size tavsiyem meal okuyup okumadığınızı bilmiyorum, okumuyorsanız eğer bu kadar kitap okumayı seven bir insan ve dinini yaşamaya çalışan bir insan olarak size meal okumanızı tavsiye ederim çünkü onun içindekilerden hesaba çekileceğiz.
    Doğrusu bu Kuran sana ve ümmetine bir öğüttür, ondan sorumlu tutulacaksınız. Zuhruf: 44
    ki bu kitap anlaşılır bir kitap: İşte bu, kendisiyle uyarılsınlar, Allah'ın ancak bir tek ilah olduğunu bilsinler ve akıl sahipleri iyice düşünüp öğüt alsınlar diye, insanlara bir bildiridir İbrahim: 52

    Biz bu kitâbı sana sadece, hakkında ihtilafa düştükleri şeyi insanlara açıklayasın ve iman eden bir topluma da rehber ve rahmet olsun diye indirdik.Nahl: 64

    Allah'a emanet olun, Rabbim eşiniz ve çocuklarınızla iman dolu bir ömür nasip etsin.
    selametle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyküm selam çok teşekkür ederim... Yok hayır yanlış anlamadım ayrıca yorum bıraktığınız içinde mutlu oldum :) Evet biz müminlerin en gerçek kitabı Kur'an-ı Kerim ben zaten onu sürekli okurum senede bir arapçasından hatim ediyorum. Ayrıca mealini de sık sık okurum ama bu tür kitapları da okumayı seviyorum bence okumak insanın ufkunu açıyor o sebepten mümkün mertepe her şeyi okumaya gayret ederim... Özellikle sizinde söylediğiniz gibi dini kitapları vede tarihi klasikleşmiş kitapları okumayı çok severim...

      Ayrıcada sizde Allah'a emanet olun. Rabbim sizleride sevdikleri ile yaşamayı nasip etsin....

      Sil
  2. yazdiginiz ozeti okumak bile rahatlatici oldu kitaba erisim imkani bulursam okumaya calisirim. insanin en umutsuz anlarinda boyle hikayelerle rabbimin yardimindan suphe etmeden iman etmesi en guzeli olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım aynen öyle... İnşallah bulup bir tane edinme imkanın olur, sevgiler :)

      Sil