6 Mart 2012 Salı

TERENİN FAYDALARI VE MASKESİ


Tere, tadı oldukça acı nahoş kokulu bir bitkidir. Ben bu bitkiyi küçüklüğümden beri severek yerim rokanın tadına benzer ama ben damak tadı olarak tereyi tercih ederim. Terenin ayrıca sağlığımıza da bir sürü faydası vardır. 



Faydaları:

-Tere kanı temizler
-Sigaranın ve alkolin zararını azaltır
-Erkeğe güç kadına güzellik verir
-İdrar söktürücüdür
-Bol miktarda c vitamini içerir
-Hazımsızlık sorununu giderir
-Sinirleri dinlendirir
-İştah açar
-Bronşları temizler öksürük sökücüdür
-Safra ifrazatını arttırır

Bir miktar tereyi suyun içinde kaynattıktan sonra ılımaya bırakıp sonra o su ile saçımızı yıkadığımızda saç dökülmesi ve kepeklenmeyi önler.



Tere maskesi ise:

Bir ölçü bala üç ölçü tere özü katın ikisini birden iyice karıştırın böylece bir maskeden daha çok losyon elde etmiş oluyorsunuz.
Pamuktan yapacağınız bir tamponla bu losyondan bolca koyarak sabah akşam yüzünüze sürün.
Kurumaya bırakın kuruduktan sonra ılık su ile çıkarın.
Bu losyon derideki kızarıklıklara çok iyi gelir









Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım

12 yorum:

  1. çok severim böyle bilgileri
    :))
    harikasın canım çok severim tereyi
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende aynen sürekli araştırıp birşeyler öğrenmek ençok sevdiğim şeyler arasındadır

      Sil
  2. tereyi salatalarda çok severim ama maske olarak kullanmamıştım,denemek gerek paylaşım için teşekkürler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim canım faydalı olabildiyse ne mutlu bana

      Sil
  3. ben iki yıldır yanaklarımdaki kızarıklardan şikayetçiyim.
    denemediğim ütün kalmadı diyebilirim ama malesef bir çözüm bulamadım henuz.
    Bu losyonu da denemek isterim ama tere özü dediğimiz sey nedir ki onu nasıl bulacağım canım?..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım aktarlarda satılıyordur sen bir sor eğer bulamazsan kendin terenin yapraklarını sıkarak onun özünü çıkarırsın o şekilde denemeni tavsiye ederim

      Sil
    2. tamam canım saolasın. deneyim bakalm inş iy gelir

      Sil
    3. inşallah canım iyi gelmesini çok isterim ama düzenli kullanmayı unutma

      Sil
  4. maske ve losyonunu bilmiyordum ama salatda bayılırımmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bende bayılırım salataya ayrı bir tat veriyor demi ama:)

      Sil
  5. maskeyi hiç duymamıştım aklımızda olsun...teşekkürler

    YanıtlaSil