14 Mart 2012 Çarşamba

RUGAN AYAKKABI SEVDAM VE BAKIMI...

Rugan ayakkabıları, ince topuklu, yumurta topuklu, dolgu topuk, platformlu, babet tarzında renk renk desen desen çeşitleri olan ve bir bayan giydiği zaman ona ayrı bir şıklık ve güzellik katan bir ayakkabı eşitidir.

Benin rugan ayakkabı sevdam daha çocukluğumdan gelen bir şeydir. Benim çocukken kırmızı renkte önü fiyonklu bir çift rugan ayakkabım vardı.:)) ahhh o günler ahhh ne güzel günlerdi... Çok iyi hatırlıyorum ki o ayakkabıyı babam bana bayramlık için arife günü almıştı.O ayakkabıları o kadar çok beğenmiştim ki ayağımda paralana kadar giymiştim.

Herneyse fazla uzatmayayım, o gün bu gündür rugan ayakkabılara karşı ayrı bir sempatim vardır. Ancak biliyorum ki rugan ayakkabılarının bakımı da biraz zordur. Onun için size daha önceden bildiklerim vede ikbal gürpınarın programında duyduğum birkaç bilgiyi aktarmak istiyorum. Umarım işinize yarar.
-Rugan ayakkabılarının çatlamaması için, daima ılık bir yerde saklanması gerekiyor.

-Ayrıca rugan ayakkabılarını arada sırada su buharına tutmak ve soğan sürerek parlatmak ayakkabının uzun ömürlü olmasını sağlarmış.

-Çok kullanılmış ayakkabılarda çatlaklıkları yok etmek için, çatlaklara hint yağı sürüp ayakkabıyı kaynar suyun üzerine tutup ayakkabının buharı tamamen emmesini sağlayın daha sonrasında ise yağlı bir pamukla bir kaç dakika ovun.

-Bazen yeni aldığımız ayakkabılar sıkarsa eğer öyle bir problem varsa iç kısmını sirkeli bir bezle silinir sonrasında ise bezi ayakkabının burun kısmına bezi sokarak bir gece buzdolabında bekletilir.

-Bol ayakkabılar ise çorapların kaçmasına ve nasırlara sebep olurlar, halbuki bununda bir çaresi var. Ayakkabının derisinin topuk kısmına ara sıra bir mum parçası ile ovun göreceksiniz ki bu dertlerin hepsi kaybolacaktır.

                 

    Herkes bol muhabbetli bir gün diler..

Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım

6 yorum:

  1. paylaşımın için teşekkürler.ne güzel bilgile böyle çoğunu bilmiyodum sayende öğrenmiş oldum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yardımcı olabildiysem ne mutlu bana canım:))

      Sil
  2. merhabaa:)
    ben şu ayakkabının topuk kısmına mum sürerek bulunan çareye çok şaşırdım..açıkçası ne alaka dedim:D
    çok teşekkürler güzel bilgiler için canım..
    ben de rugan ayakkabıyı çok severim..
    öpüldün:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ikbalin programından duymuştum onu ve de not almıştım canım mum sürtünmeden olan nasırı engelliyor yani mum sürdüğün zaman ayagında o mumdan kaynaklanan bir sürtünme olmayıp sabit kalmasına neden oluyormuş

      Sil
  3. Ayyyy çok yararlı oldu bu fikirler, çok teşekkürler, şu dar gelen ayakkabılar ayağımı mahvediyor inan, şu minik kırmızıya bayıldım ben.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yardımcı olabildiysem ne mutlu bana canım ben teşekkür ederim bu güzel yorumun için

      Sil