29 Haziran 2013 Cumartesi

SOKAK DÜĞÜNLERİ

Sokak düğünleri, özellikle okulların kapanması ile şuaralar bizim semtte iki hafta da bir sokak düğünü yapılıyor. Bazı insanlar, diğer insanların düşüncelerini, rahatsız olup olmadıkları hiç umurlarında olmadan sesini sonuna kadar açarak düğünler yapıyorlar...

tokideki sesin sokak düğünü hakkındaki düşüncesi

Sokak düğünlerini tercih eden kişilere neden tercih ettiklerini sorduğumuzda ise, ya örf adet diyorlar yada düğün salonlarının çok pahalı olmasını gerekçe olarak gösteriyorlar...

Örf adete diyenlere cevap verecek olursak, önceleri herkes birbirini tanıdığı için sokakta düğün yapan kişi ya çok sevdiği bir arkadaşı, yada tanıdığı bildiği komşusu olduğu için etrafındakileri rahatsız olmuyor onunla birlikte eğleniyorlarmış. Ama günümüzde kimse kimseyi tanımıyor, Millet birbirinden bir haber yaşadığı için böyle bir ortama birde yüksek vollu bir düğün herkesin asabını bozuyor. Özellikle bu yaz mevsiminde pencereler açık olduğu için iki sokak ötedeki düğünün sesi dahi sanki evin içinde çalıyormuş gibi kulak tırmalıyor...

Düğün salonlarının çok pahalı olmasını sebep gösterenler aslında bir nebze olsun haklılar. Çünkü düşük gelirli bir insan düğün yapmak için ev, eşya, gelinlik, damatlık gibi vb. şeyleri almak için yeteri kadar masraf yapıyor. Birde düğün salonlarındaki rantları görünce bütçesi yetmiyor. Günümüzde  en küçük vede kötü düğün salonu 10 milyardan başlıyor. Bence bu konuda yetkilere çok iş düşüyor. Çünkü onlar, insanların önüne daha cüzi miktarda ücret talep edecekleri düğün salonlarını her sokağa bir tane yapmalılar...Böylece insanlar o düğün salonlarında düğünlerini yapsınlar ki diğer insanların rahatsız etmesinler.

Peki arkadaşlar sizler sokak düğünlerin hakkında ne düşünüyorsunuz? Çünkü eminim ki sizlerin etrafında da sokak düğünü yapan insanlar vardır...

Hoşça kalın...

13 yorum:

  1. valla şekerim bende o konudan muzdarip olanlardanım.evet düşük bütçeyle düğün ucuza geliyor ama bu sokak düğünlerinin örfle adetle alakası kalmamış.yazdığın gibi kimse kimseyi tanımıyor dolayısıyla içinden Allah mesut etsen desende o gürültü bir müddet sonra sende rahatsızlık ardından öfke oluşturuyor.en çok geçen yıl annem hastayken sinirlenmiştim.canım benim kemoterapi almıştı ve çok ızdırabı vardı ve o koca ses evin içinde çınlayıp durdu.bu yazın başında apartmandan cenazemiz varken yan tarafta çalgı çengi düğün oldu.hiç de olumlu düşünemedik maalesef.birde aleni bir şekilde o artık yozlaşmış,sözleri son derce seviyesiz ve itici şarkılar eşliğinde oynanması sokak içinde bizim adetlerimizin uzağından bile geçmiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen canım dediğin gibi artık bu sokak düğünleri örf ve adetle ilişkisi yok.

      Sil
  2. Bizim burada hiç sokak düğünü olmaz derken bu gün oldu bende öyle şaşırdım ki :) tam düğün sesi bitti ses gelmiyor artık derken yazını gördüm :) evet sokaklar düğün yapmak için hiç uygun değil , diğer tarafta hasta olan gece çalışan veya çocuğu olan insanları düşünerek eğlenirken başkalarını hesaba katmaları gerek. bu konuda sana katılıyorum. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. genellikle her yerde oluyor... zaten bu yazımı yazmamda ki kast da şu aralar tamda sezonu olduğu için fikrimi beyan etmek istedim. Sevgiler benden de san gitsin.

      Sil
  3. sokak düğünleri sıkıntı evet ama benim kına gecemde böyle olacak fakat bizim bina önümüzde garaj var orada yapılacak belli saatlerle ve karşılıklı anlayışla bence herşey güzel olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bence bir kahvehane yada salonda yapman senin için daha iyi olur bu benim macizhane fikrim... Bu arada dediğin gibi saat 3 den 12 ye kadar yüksek ses yerine belli saatlerde sesini biraz daha alçak tutarsan en azından etrafındaki komşuları rahatsız etmezsin... Sevgiler.

      Sil
  4. Nefret ediyorum sokak düğünlerinden yaz günülerinde kapı pencere kapatmak zorunda kalmakta cabası,hatta geçen gün gece 1 de havai fişet attılar o derece hadsizleiştiler. Tamam yapın ille yapacaksanız ama diğer mahalleden dinlemek zorundamıyız?
    Geçen haftalarda kendioturduğum binanın bahçesinde yapıldı düğün inanın ben evde duymadım sesleri demek ki olabiliyormuş!
    Hım düğün salon fiyatlarına gelince yeni düğün yapmış biri olarak bin liradan başlıyor yirmi otuz bine kadar çıkıyor salon fiyatları.
    Kaldı ki biz fazlasıyla lüx sayılabilecek bir salonu 4000 liraya tutmuştuk yani öyle pahalı falan değil.Düğünü beleşe getircez diye iyice varoşa bağladılar büyük şehirde yaşıyorsan toplum hayatına saygı duymak zorundasın!
    Kusura bakmayın her yaz gına getiriyorlar neredeyse her akşam bir düğün:( kafi derecede doluyum bu konuda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayatım düğün salonları bazı düşük gelirli insanlara sorun olabiliyor ben onlar için yüksek dedim bazı insanlar cimriliği için yapıyor onuda biliyorum zaten öyle kişilere söyleyecek söz dahi bulamıyorum... Düşüncesizlikten başka bir şey değil havai fişek patlatma Allahdan bizim buralarda yapmıyorlar birde o olsa idi artık kafa, baş kalmazdı gürültüden...

      Sil
  5. İstanbul sokak düğünleri için uygun bir yer değil şahsi fikrim
    ama bizim köylerde hala düğün salonu diye bişey yok
    ama oralar bu iş için çok uygun ve gayet müsait alanlar var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet köylerde yapılan düğünler zaten çok eğlenceli de oluyor... Çünkü orada ki herkes birbirini tanıyor ama büyük şehirlerde böyle bir şey söz konusu olmadığı için diğer insanların asabını bozabiliyor.

      Sil
  6. Eski evime yakın sokaklarda çok sık yapıyorlardı. Bu sebeple hafta sonu gelsin istemiyordum. Şimdi çok rahatım şükürler olsun. Alışkanlıklar, çevre, örf ve adetler farklı yaşam biçimlerini de beraberinde getiriyor işte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten zamanla bu okak düğünü olayınıda biteceğine inanıyorum... Bence insanlarımız gün geçtikçe daha çok bilinçlenip duyarlı olmaya başlıyor....

      Sil
  7. Ankara Gürültü İhbar Dayanışma Grubumuza katılmak isterseniz.

    https://www.facebook.com/pages/Ankara-G%C3%BCr%C3%BClt%C3%BC-%C4%B0hbar-Dayan%C4%B1%C5%9Fma-Grubu/516589728443962

    YanıtlaSil