19 Haziran 2013 Çarşamba

AMBULANS SİREN SESİNE KARŞI DUYARLI OLALIM!...

Ambulans siren sesi, halk tabiri ile ambulans sesi 'çekilin önümden can taşıyorum' der. Ama biz millet olarak o kadar duyarsız bir insanlarız ki kimileri bu sesi hiç dikkate dahi almaz. Yada ambulansın peşine takılıp gitmeyi kendince bir marifet sayar...


Ben buna benzer olayları ne zaman trafiğe çıkarsam bizzat şahit olurum. Halbuki insanlar düşünse ki   şuanda dikkate almayıp önemsemedikleri o ambulansın içinde ya bir gün kendi canları veyahutta canlarından çok sevdiği kişilerin canlarını da taşıyor olabilir... Ama baştan da dediğim gibi biz millet olarak ya çok duyarsızız yada bazı konularda bilgisiz. Neden öyle dediğime açıklık getirmem gerekirse: Mesela aynı şekilde trafikteyiz. Bir ambulans siren sesi ile gelmiş solda bir arabanın arkasında soldaki zaten aldırış etmiyor, ama sağdaki de 'benim arkamda değil' diyerek bir şey yapmıyor. Hatta soldaki arabaya kendince kızıyor yol vermiyor diye ama kendide hiç oralı olmuyor. Nedeni aslında duyarsızlık değil ne yapacağını bilmiyor.


Oysaki asıl iş sağdakilerin...Siren sesini duyar duymaz sağda kiler durmalı, sağdaki durunca önünde bir boşluk oluşacak. Oluşan boşluğa da ambulansın yolunu kesen soldaki araba kayacak. Ama büyük şehirlerde ikili değilde üçlü şeritse ve bu gibi durumlarda sağdaki sağa, soldaki de sola yanaşıp ortayı açmalı. Çünkü soldaki araba bir tane değilde bir sürü olursa o zaman sağdaki araya soldaki geçtiğinde ambulansın yolu yine açılmaz. Ama artık yeni konuna göre sanırım buna fermuar sistem deniliyordu ... Bu gibi durumlarda ortayı boşaltmak için sağ ve sola kayılmalı.... Böylelikle ambulansın yolu kesilmemiş olacak ve ambulans oyalanmadan ortada açılan yoldan, gitmek istediği yere daha erken varacak. Belkide bu sayede ambulansın içindeki kişi yada kişiler kurtulacak...

Lütfen millet olarak bu gibi konularda daha duyarlı olalım!... Bir gün kendi başımıza geldiğinde yapılmasının istemediğimiz şeyi başkasına da yapmayalım. O ambulans belkide bizim evimize gidiyordur!.. Bunu aklımızın bir köşesinde her daim bulunduralım...

Sağlıkla kalın....

6 yorum:

  1. Canım harika paylaşım olmuş.teşekkürler.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim canım :) güzel yorumun için ben teşekkür ederim...

      Sil
  2. merhabalar.öncelikle sitenizi çoook keyif alarak.yavaş yavaş gezdim.Ve bu siteye daha sık gelmeliyim dedim :)).emeğinize sağlık.
    eveeet ambulansa gelince bende 8 yıl kadar trafik öğretmenliği yaptım.bu durumdan sık sık bahsettim.çook haklısınız.daha duyarlı olmalıyız.size kolay gelsin.iadeyi ziyaretinizi bekliyorum.sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım buna çook memnun oldum:))
      aslında dediğim gibi bazı insanlarımınz duyarsızlıktan değilde birazda ne yapacaklarını bilmedikleri için hiçbirşey yapamıyorlar inşallah ne kadar çok kişiye ulaştırırsak o kadar iyi olur...
      Büyük bir memnuniyetle gelirim.

      Sil
  3. evet yazdığı yapan uyanık geçinen ök..zler var.kötü yazdım ama ne yapayım.en kızdığım şeylerden biri.orada bir can taşınıyor acil bir durumu var ve birileri bundan nemalanabiliyor yada yapmak istiyor.korkunç!ancak millet olarak çoğumuz bu konuda duyarlıyız Şükür.güzel paylaşım olmuş.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim canım... Evet aynen öyle malesef toplumuzda bu gibi durumlarda kendimi akıllı sanıp bundan faydalanmak isteyen kişiler var ama bence o kişiler dünyanın en akılsız kişileri ki aynı durumun kendi başlarına gelebileceğini akıl edemiyorlar...

      Sil