22 Haziran 2013 Cumartesi

RÜYAMDA AĞLAMAK

Rüyalar, biz insanların en tabii ihtiyacı olan uyku esnasında zihinde görülen şeylerdir. Ama insanlara o kadar etki yapar ki insan uyurken onun rüya değilde sanki gerçekmiş gibi algılar...

tokideki sesin rüya hakkındaki yazısı

Bende bugün sabah eşimi işe gönderdikten sonra tekrar yattım. Eeee yaz tatilindeyizya çocuklar ile birlikte bende akşam geç yatıp sabah da geç kalkar oldum. Herneyse saadete geleyim, Tekrar yattığımda öyle korkunç vede kötü bir rüya görmüşüm ki uyandığımda gerçektende ağladığımı gördüm. Evet aynen öyle ben aslında rüyada ağlıyorum, ama gözlerimde gerçektende yaş geliyormuş ki ben zaten göz yaşlarımın ağzıma gelmesi ile uyandım...

İsterseniz beni gerçekten ağlatan rüyamı da sizlerle paylaşayım. Babaannem çok hasta tam ölüm döşeğine düşmüş halini gördüm. O kadar kötü durumdaydı ki resmen ölecek gözü ile bakıyorduk... Bende onun o halini görünce eski halini beni büyüttüğü zamanlardaki o güçlü kuvvetli anlarını hatırlayıp ağlıyorum. Ama öyle böyle değil resmen hıçkıra hıçkıra ağlıyorum...  Rüyam tam olarak bu şekilde gelişen bir rüya...

Uyandığımda ise herşeyin bir rüya olduğunu görünce rahat bir nefes aldım. Ama tekrar uyuyamadım.. Çünkü şuanda gördüğüm hernekadar rüyada olsa birgün gerçekte de babaannemi kaybedeceğim gerçeği ile yüzleşeceğimi düşünüp kendimi alıştırmaya çalıştım. Ama ne fayda o zaman canım daha çok yandı... Olmuyor!... ben sevdiklerimi bir gün kaybedeceğim düşüncesine alışamıyorum. Bu düşünce beni o kadar çook korkutuyor ki geceleri rüyamda kabus olarak görüyorum. Bu kaybetme duygusu aslında bende küçük yaşta annemi kaybettikten sonra oluştu. :( Özellikle babaannemi vede babamı kaybetme duygusu beni çok ürkütür vede korkutur oldu... Ne yapacağımı vede bu duyguyu nasıl atlatacağımı hiç bilmiyorum... Aslında düşünürsem küçüklüğüme göre biraz daha iyi durumdayım en azından ayıkken öyle korku olmuyor. Çünkü önceden uyanıkkende bu korku vardı. Onlar en ufak bir hasta olursa hemen yanlarında olur Allah'a dua ederdim 'Allahım onu bana bağışla, onun canını alma ' diye... Şimdilerde öyle bir durum yok ama bu seferde herzaman olmasada arada bir rüyamda görüp, sanki gerçekmiş gibi hüngür hüngür ağlar şekilde uyanıyorum...:((

Şimdi bu postu neden vede niçin hazırladığımı bilmiyorum. Sanırım bu düşüncelerden kurtulmak için içimi dökmek istedim... Ama okuyan arkadaşlar sabah sabah sizlerinde içini karartıysam şimdiden özür dilerim. Bana hakkınızı helal edin...

Hoşça kalın...

20 yorum:

  1. rüyayı anlatmak iyi değil derler ama bence hurafedir ben rüyalarımı anlatanlardanım en azından anneme yada eşime anlatırım yoksa içim rahat etmez içimde tuttukça beni daha çok rahatsız eder umarım aplamak yerine gerçek hayatta hep gülersin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet onu bende duydum ama bende inanmıyorum. Çünkü bence insan anlatmalı, en zaından anlatınca hafifliyor...
      ayrıcada çook teşekkür ederim inşallah.

      Sil
  2. hani sevdiklerimi kaybetme korkusuna alışamadım diyorsun yA
    belkide bilinç altında babaanneni kaybetmekten korkma düşüncesi varsa
    bu son zamanlarda aklına gelmemiş olsa bile böyle bir rüya görmen normal olabilir

    birde rüyada ağlamak gülmeye işaret derler
    sen hayra yor hayır olsun
    sıkma canını:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım inşallah hayır olur, zaten bende rüyamı birşeye yormuyorum sadece dediğim gibi birgün gerçekten öleceğini bildiğim için çook korkuyorum:(

      Sil
  3. Canım İnançlı insanlar olarak bu fikre ya da bunun böyle olması gerektiğine kandimizi alıştırmamız lazım.Rabbim gecinden versin.VERİRSE DE ÖLÜMÜN DE HAYIRLISINI VERSİN...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biliyorum canım ama olmuyor işte kendimi buna bir türlü alıştıramıyorum:( Düşüncesi bile beni yeteri kadar gerip korkutuyor...
      Ayrıcada amin inşallah.

      Sil
  4. Allah uzun ömür versin sevdiklerimize ama doğanın bir süreci bu Allah sıralı ölümler versin deriz bir bakalım sürece dedelerimizin ninelerimizin anası babası nerede sonra bizin analarımız babalarımız süreç böyle gidiyor yani devran dönüyor üzülmeyin bu durumlarda dua okuyun ferahlarsınız sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım amin inşallah Allah tüm sevdiklerimizi inşallah erken zamanda almaz... Evet haklısın ama olmuyor işte ne demişler ölümün yüzü soğuktur. Bence çok doğru çok soğuk vede korkutucu bir şey... Zaten Allah dua vede Kuranı kerim okuduğum için beni normal hayatımda unutturuyor belki...
      sevgiler.

      Sil
  5. şule hanım ne kadar doğru söylemiş cnm.ben de geçen gün annem için böyle şeyler gördüm rüyamda Allah gecinden versin ama bu durumları kabullenmek gerekiyor yazarken bile zor olan durumu nasıl kabulleneceğimiz haklısın zor olsa da bu Allahın takdiri doğanın kanunu..ne diyim başka bilemedim.içini ferah tut dualarını oku cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım, evet çok haklısınız zaten kabullenmekten başka çaremizde yok... Ölümü Allah dağlara taşlara vermiş ama onlar kabul etmemiş ama biz insan oğulları iki gün ağlayıp daha sonra gülmüşler bu sebepten bizlere vermiş. Evet biz insanlar öyleyiz çok çabuk unutabiliyoruz ama bir yerlerde o yara ve acı kalıp hep hayatımız boyu arada bir kanıyor. Tıpki kapanmamış bir yara gibi...

      Sil
  6. senin rüyan korkularının temelini oluşturduğu bir rüya olduğundan ki analizini sende yapmışsın bilinçaltının ürettiği bir durum olmuş.çocukluğumdan beri eğer kötü rüya gördüysen suya anlat derdi annem bende musluğu açar ve anlatırdım:)aynı zamanda rüyada görülenin tersi çıkar derdi yani ağlıyorsan güleceksin anlamında.bizde bu şekilde yorumlayıp güleceğine işaret edelim.Rabbim hepimize hayırlı ömürler versin.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminn inşallah uzun yaşayıp hayırsız ömür yaşayacağımıza zaten kısa yaşayıp hayırlı ömür yaşayalım...

      Evet canım dediğim gibi bilinçaltı bir rüya buna benzer rüyalar arada bir görüyorum. Annenin dediğini unutmayacağım aklıma alayımda bundan sonra kötü rüya gördüğümde deneyeceğim, en azından o davranış sayesinde içim rahatlayıp kendimi daha iyi hissederim belki...

      Sil
  7. rüyalar ters çıkarmış canım babanenin ömrü uzamış,sen gönlünü ferah tut...

    YanıtlaSil
  8. ALLAH SEVDİKLERİNİ SANA BAĞIŞLASIN ACILARINI DUYMAYIN ...LAKİN HEPİMİZİN BİR GÜN MEVTA OLCAĞINIDA UNUTMAMAK LAZIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim aminn inşallah... cümlemizin sevdiklerini bize bağışlar erken ölüm vermez inşallah...

      Sil
  9. Öncelikle Rabbim annenize rahmetiyle muamele etsin.varsa sıkıntıları gidersin..iki hafta önce bugün dayımı kaybettim.ölüm ,kabir,tabut,kefen,mezar...bi süredir bunlarla meşgul aklım..bi kabullenme süreci..inançlı insanlarız.en önemlisi orada nasıllar burada sadakayı cariye bırakabildiler mi amelleri devam ediyor mu yada ammelleri nasıldı..herşeyi bi yana bırakıyorsun.benim yapabileceğim ne var diyorsun bu süreçte..dua ediyorsun.hadisleri araştırıyorsun..kalp acıyor göz yaşarıyor.acımaz mı..ama onun devam ettiği bi süreç var.yok olmadı ki..bir şeye ihtiyacı var mı?dua bekler mi diye geceleri uyuyamıyordum..çok şükür rüyalarında güzel görenler olmuş.ondan sonra teskin oldu ruhum.yine duaya devam..velhasıl kayıp çok yakın olunca bakış açısı da farklı oluyor.o soğuk olan tabuta kefene tereddütsüz sarılıyorsun.yanından geçemediğin musalla taşı mekanın oluveriyor.mezara sarılıveriyorsun..değişik..dünyada iken sevap işlemelerine önayak mı olmak lazım yada günahtan nehyetmek lazım..bu soğukkanlılık mı bilemedim..acım çok taze düşünüp duruyorum..rabiim babannenize selamet versin..dünyada iken hayır hasenat yapabilmeyi nasip etsin..ve hepimize tabiki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallah çok teşekkür ederim...canım seninde başın sağolsun Allah takdiratını affeder inşallah... Çok üzüldüm senin durumunu şuanda tahmin edebiliyorum. Sonuçta ne derler ateş düştüğü yeri yakar şuanda acın çok taze olduğu için senin için çok zor olur ama Allah kalanlara uzun ve hayırlı ömürler versin...

      Sil
  10. Canım Allah sağlıklı ömürler versin inşş Babaannene :)
    Genelde sabah tekrar yatınca korkulur diye biliyorum.Birde bilinçaltı tabi...
    benimki maallesef çok güçlü..bende hamileyken öyle ağlıyordum eşim zorla uyandırmıştı..Korkunç oluyor gerçekten ...geçmiş olsun canım :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım, amin inşallah... Evvet cidden çok zor bir durum sanki gerçekmiş gibi oluyor insan uyanınca dahi bir müddet etkisinden çıkamıyor...
      sevgiler.

      Sil