25 Haziran 2013 Salı

DUT VE FAYDALARI

Merhaba arkadaşlar, 
bugün sizler şuaralar tamda mevsimi olan dut hakkında bilgi vermek istiyorum. Bizim siteye haftada iki veya üç defa küçük kamyoneti ile gelip süt, meyve ve sebze satan bir amcamız var. O amcanın bir bahçesi var o bahçeden meyveleri taze taze dalından koparıp bizim buraya getirip satıyor. Sattığı meyveler o kadar taze vede hormonsuz gözüküyor ki insan gönül rahatlığı ile alıp çocuklarına yedirip, kendi yiyebiliyor... 

tokideki sesin doğal sağlık önerileri

İşte bu sabah o amcadan süt vede meyve alırken dut da aldım... Dut benim çocukluktan beri sevdiğim bir meyvedir... Bizim evimizin bahçesinde bir dut ağacımız vardı ben her zaman o ağacın dalına çıkıp dutları koparıp yerdim. Ama o zamanlar öyle yıkamakla bile uğraşmaz dalından koparınca elimle silip direk ağzıma atardım :)) Şimdi ki halimin tam zıttı demek ki insan büyüdükçe huyları dahi değişiyormuş...(yazar bu esnada ufak da olsa çocukluğuna bir gider )Sonra kendini toparlayıp kaldığı yerden devam eder...

tokideki sesin doğal sağlık önerileri

İsterseniz bu güzel meyvenin faydalarını sizlerle paylaşayım da lezzetli olduğu kadar faydası da var... Bilenlere tekrar hatırlatmış, bilmeyenlere ise bilgi vermiş olurum.

-Vücuda kuvvet veren dut kansızlığa da iyi gelir.
-Ağız, bademcik ve boğaz iltihabı, diş eti hastalıkları ve öksürüğe karşı vücudu korur.
-Ateşi düşürür.
-Karaciğeri kuvvetlendirir.
-Mide ve bağırsakların düzenli çalışmasına yardım eder, metabolizmayı hızlandırır.
-Özellikle yemekle birlikte yenildiğinde hazmı kolaylaştırdığı bilinmektedir.
-Aç karnına yenilirse kabızlığı giderir ve hatta ishal yapabilir, bağırsak kurtlarını düşürmeye de yardımcı olur.

Gördüğünüz gibi bir sürü faydası var... Bunların dışında kürleri de yapılıyor. Özellikle egzamaya karşı bire bir, yarım litre kaynamakta olan klorsuz suyun içine bir avuç dolusu beyaz dut kurusu atın ve altı dakika kısık ateşte kaynatmaya devam edin. Altıncı dakikadan sonra ocaktan indirin, elinizi yakmayacak derecede sıcaklığa gelince egzamalı ellerinizi kabın içerisine koyun ve en az 10 dakika etki ettirin. Bir saat ellerinizi yıkamayın. Bir saat sonra ellerinizi suyla durulayın.
Haftada üç kez bu uygulama tekrar edilir. Her defasında taze olarak hazırlanması gerekir. Ellerinizi daldırdığınız kabın soğumamasına özen gösterin. Ellerinizi yakmayacak derecede (ılıktan sıcak) ısıda olmasına dikkat edin. Gerekirse tekrar ısıtın.
Eğer egzamanız ayaklarınızda veya el bileklerinizdeyse, kaşık veya kepçe yardımıyla egzamalı bölgenin üzerine 10 dakika boyunca sık sık dökün.

hoşça kalın...

17 yorum:

  1. ay ay nasıl da lezzetli duruyor.çook severim.paylaşımın için sağol canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evete cidden çok lezzetli ben buna bayılıyorum ya...sevgiler canım...

      Sil
  2. ah ah ne çok yerdik çocukken her yerde dut ağacı vardı,şimdi ise ayda yılda bir pazarda bulursak alıp yiyoruz,onunda yarısı çöpe gidiyor malesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet pazardakiler öyle oluyor ama bizim buraya gelen amcadan aldığım çok güzeldi içinde hiç çürük yoktu afiyetle yedik:) Keşke şimdi yine olsa da yesek...

      Sil
  3. Acabei de conhecer o seu blog,achei maravilhosa a explicação sobre amoreira,eu sabia que ela é ótima para sintomas da menopausa(só).Obrigada por compartilhar tal informação!!!.Visite-me:http://algodaotaodoce.blogspot.com.br/
    Siga-me e pegue o meu selinho!!!

    Obrigada.

    Beijos Marie.

    YanıtlaSil
  4. bayılırım duta gerçekten en sevdiğim meyve şuanda bu satırları yazarken bir yandan da en yakın nerden dut bulabilirim diye düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bende çok seviyorum... evet canım ya öyle her yerde dutta bulunmuyor umarım bir yerden bulup, bu güzel meyvelerden yiyebilirsin:)

      Sil
  5. diğerlerini biliyordumda egzamayı bilmiyordum.ne güzel bilgiler.bizim bahçede dut çok bol.ma aile için hem pekmez hem pestil yapıyor annem.ayrıca kurutuyoruz da.ama ben en çok kara dutu seviyorum.muhteşem çook faydalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet dutun karasınıda çok seviyorum ama ben öyle ayırt etmiyorum hangisini bulursam mutlaka alırım :) sen bu konuda çok şanslısın bahçenizde varsa bizimde köydeki bahçede vardı ama ben şimdi oralara sık gidemediğim için yiyemiyorum:( dalından koparılıp yemesi bir başka güzel oluyor.:)

      Sil
  6. Tatlı tatları pek sevmesemde tükerim azca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa öylemi evet bazıları pek sevmiyor ben ve eşim ne kadar çok seviyoorsak bizim çocuklarda o kadar sevmiyor onlara bir türlü yediremiyorum... Demek ki damak tadı bazı kişilere güzel gelmiyor ama bence herşeye rağmen tüketilmesi gerekiyor. Çünkü gerçekten de çoook faydalı bir meyve.

      Sil
  7. yaklaşık 1,5 aydır her kapının önüne indiğimde kızımla beraber bir iki avuç yeriz
    kabızlığı gidermesi dışındaki faydalarını sayende öğrendim
    teşekkürler paylaşım için:))

    bu arada sizin için özel değilse istanbuldamı oturuyorsunuz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim canım, ne güzel elinizin altında böyle güzel bir meyveye ağacı var:))
      yok özel değil zaten postlarımda da sık sık belirtirim sanırım sana denkgelmedi. İstanbul da değil Ankaradayım:)
      sevgiler...

      Sil
  8. beyaz dutu seviyorum...
    ama o kara dut yok mu yediğin zaman ellerin ağzın kapkara oluyor arkadaş...
    1- 2 günde çıkmıyor...
    o sufatla gelde topluma gir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) evet kara dutun öyle bir sorunu var ama bence lezzeti vede faydası için değer...diye düşünüyorum.
      Sevgiler.

      Sil
  9. Blogumdaki yaziyi sizin sikayet ettiginizden supheleniyorum! Hic bir haksizlik karsiliksiz kalmaz ne bu dunyada ne de obur dunyada !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili adsız öncelikle siz kimsiniz neden isimsiz olarak bana öyle bir ithamde bulunuyorsunuz... Bu bana bir iftiradır ve Allah iftirayı da bu dünyada olmasa da öbür dünyada cezasını verir...

      Ayrıca bloğunuzdaki yazıyı ben şikayet etmedim durduk yere neden şikayet edecekmişim bakım... Ben kimsenin yazısını sebepsiz haksız yere şikayet etmem tamam mı? Bana bu şekilde isimsiz olarak iftira atacağınıza kendinizi belirterek açık açık sorun...

      Sil