1 Temmuz 2013 Pazartesi

NEFİS AĞLAYAN KEKİMİZ...

Merhaba arkadaşlar, bu yaz tatilinde çocuklarla birlikte sürekli mutfakta bir faaliyet halindeyiz :)) O sebepten böyle mama postları daha çok geleceğe benziyor...Haberiniz olsun, da sonra demedin, söylemedin demeyin :))

Sizinle bugün paylaşacağım tarif çocukların en sevdiklerinden ağlayan pasta...:) Nasıl yaptığımızı gelirsek önce ellerimizi yıkayıp sonra mutfağa geçiyoruz. Ben tüm malzemeleri tezgahın üzerine koyuyorum daha sonra ise sıra ile yumurta, şeker, çırpma teli diye istiyorum onlarda benim istediklerimi sıra ile bana uzatıyorlar hatta arada yelpaze diyorum :) o zamanda bana yelpaze sallıyorlar... Öyle titizlikte bir çalışma halindeyiz ki siz sanırsınız mutfakta kek değilde ameliyat yapıyoruz ha ha haaaa...

tokideki sesin ağlayan keki

Ama daha sonra sonuç olarak böyle nefis bir şey ortaya çıkınca onlarda bende çok mutlu olup bir güzel mideye indiriyoruz... Her şey iyi güzelde sanırım tek bir problem var gibi oda verdiğim kilolar tekrar geleceğe benziyor. :( Ben önceden salata ile çok mutluydum ama şimdi çocuklar ile birlikte salata yemekte olmuyor ki...Korkumdan daha tartılmadım tekrar kilo aldıysam diye, inşallah almamışımdır... 

Şimdi farkettimde o kadar çok yazmışım ama tarifi vermemişim...:) O zaman ne diyelim gelsin tarif...

Ağlayan kek malzemeleri

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 4 yemek kaşığı süt (hamura)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket hazır çikolata sosu



Ağlayan kek nasıl yapılır?

Öncelikle kekimizi çikolata sosu hariç tüm malzemeleri karıştırarak normal akışkan şekilde bir kek hamuru elde ediyoruz. Daha sonra ise karışımı kek kalıbına döküp,180 derece fırında pişirelim. Kekimiz piştikten sonra biraz soğumaya bırakalım. Soğuduktan sonra kalıptan ters çevirerek çıkaralım. Bakınız bizim kekin kalıptan çıkmış hali...

tokideki sesin ağlayan keki

Kekimiz ılındıktan sonra üzerine 1,5 su bardağı sütümüzü dökelim.
 Çikolatalı sosu ise arka tarafında yazılan tarifine uygun şekilde hazırlayıp kullanacağımız zamana kadar soğutalım. Daha sonra çikolata sosunu kekin üzerine vede orta boşluğunu dolduralım... Ben burada da bir değişiklik yapıp beyaz kahvaltılık çikolatayı biraz süt ile karıştırarak ocakta pişip onuda ara ara döktüm. böylece çocukların ben değişiklik olsun diye aldığım ama onların sevmeyip yemedikleri kahvaltılık beyaz çikolatayı da değerlendirmiş oldum:))

Veee son olarak hindistan cevizi rendesi ile de süsleyip ağlayan kekimizi tamamlamış olalım.... Afiyet olsun...

tokideki sesin ağlayan keki

Hoşça kalın...

12 yorum:

  1. oo süper görünüyor. tatilde kilolara dikkat etmek gerek. çocuklar bu tür şeyleri seviyor biz de yapıyoruz dayanamayıp ıonlarla yiyoruz ama :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:)) evet zaten tek sorun o yapınca onlar öyle tatlı yiyorlar ki bizimde canımız çekiyor onlar ile birlikte yiyoruz...

      Sil
  2. ellerine sağlık canım.çocukların bayıldığı bir pasta türü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım:) evet öyle özellikle bizimkiler bu pastaya bayılıyorlar...

      Sil
  3. kızım hemencecik büyüsede oda bana yardım etse keşke
    kekinizde 10 numara duruyor
    canım çekmedi değil
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah o günleri de görmek sana nasip olur:)) Bu arada çok teşekkür ederim canım buyur gel misafirimiz ol sana da kuzucuklarım ile birlikte yapalım:))

      Sil
  4. Ellerinize sağlık, enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Çocuklar çok seviyorlar eşlerde öyle :) ben de geçen hafta denedim ve bugün yayınlarım biraz fark var tarifte.
    Eline sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim eşim bu tür kek tarzı şeyleri pek sevmez ama çocuklar bayılıyor:)) tamam canım yayınladığında bakarım eminim ki fark vardır ben birşeyi olduğu gibi yapmam illaki bir değişiklik olacak:)) ayrıcada teşekkürler...

      Sil
  6. olsa da yesek.yok anam ben şekerli bir insanım vazgeçtim bu güzelliğe bakmakla yetinip gideyim.afiyet olsun ellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil