14 Ocak 2015 Çarşamba

CUPTA MUHALLEBİLİ KEMAL PAŞA TATLISI

Ben yaklaşık 12 yaşlarında iken benden bir yaş küçük olan erkek kardeşim sürekli benden kek, tatlı, dondurma, kurabiye, gibi şeyler yapmamı isterdi... Kendisi tamamen bir hamur işi hastasıdır da :) Gerçi şuanda evlendi bir tane benim Efe ile yaş oğlu; birde 2 yaşlarında ikizleri var. Şuanda evli, barklı bir baba ama halen yazın gördüğümde eşi ile de görüşünce oda söyler ki onun o tatlı ve hamur işi merakı halen gitmemiş. Yine aynı şekilde çoook seviyormuş...

Neyse efendim benim bu erkek kardeşim benden sürekli bu şekilde hamur işleri vede tatlı türleri isterken bende o zamanları onun istediği tatlıları yapar ama daha sonradan da ondan rüşvet ister yada benim isteklerimi yapmak için köle niyetine kullanırdım :) Zavallı sırf boğazı yüzünden benim tüm eziyetlerime razı olur ne istesem yapardı. :) İşte daaaaa o yıllardan beri yaptığım bir tatlı; geçenlerde çekmeceyi açınca kemal paşa tatlısı poşeti gözüme çarpıca, aklıma geldi. Vee ben bu tatlıyı yaptım. Nasıl mı yaptım? Gelin o zaman sizlere tarifini vereyim de sizde pis boğaz eşiniz, çocuklarınız, arkadaşınız yada sevgiliniz, hiç olmadı benim gibi erkek kardeşine yapıp benim onu kullandığım gibi kullanabilirsiniz. Çünkü gerçekten de çok lezzetli bir şey oluyor... Bu lezzeti tadanlar size resmen amade oluyorlar. Söylemesi benden(!)... ;)

CUPTA MUHALLEBİLİ KEMAL PAŞA TATLISI

Malzemeler:


Kemal paşa hazırlanması için:
  • 1 paket kemal paşa tatlısı
  • 1 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı su
  • 1-2 damla limon suyu


Muhallebisi için:
  • 1 litre süt 
  • 1,5 kahve fincanı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti
  • Bir iki parmak margarin yada tereyağı
Hazırlanışın da ise; önce kemal paşanın şerbeti için su ve şeker bir tencereye koyup kaynatın. Daha sonra içine hazır kemal paşaları ekleyip bir iki damla limon suyunu da ekleyin. Sonra kemal paşalar kıvamına gelmeye başlayanları teker teker bir tabağa alın. Sonra o kemal paşaları soğumaya bırakın.

CUPTA MUHALLEBİLİ KEMAL PAŞA TATLISI

Kemal paşalar bir kenarda soğuya dururken siz hemen muhallebisini yapmaya koyulun. Bunun içinde ilk olarak bir tencereye margarini koyup eritin. Daha sonra eriyen margarinin üzerine unu döküp kavurun. Kokusu çıkana kadar kavrulan unun üzerine daha sonra yavaş yavaş sütü ekleyin. Daha sonrada şekeri de ekleyip bir muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin.

Muhallebiniz tam kıvamına geldikten sonra , ocağın altını söndürün. Daha sonra sıcak olan muhallebinizin içine krem şanti vede vanilyayı da ekleyip bir mikser ile tamamen pürüzsüz olana kadar çırpın.

Muhallebinizde hazır olduktan sonra bir kup yada bardak alıp en altına 2 veya 3 tane kemal paşa koyun. Daha sonra muhallebilerin üzerini hazırladığınız muhallebiyi dökün. Tüm bu işlemlerini hazırladığınız kemal paşa vede muhallebiler miktarı kadar kuplara eşit şekilde bölüştürün. Sonra en son olarak isterseniz dekor amaçlı en üstlerine de birer tane kemal paşa koyun.

Veee işlem tamamdır. Şimdi muhallebili kemal paşa tatlınızı soğutmak için doğruca buzdolabınıza kaldırın. Sonrada sevdiklerinize ikram edin. 

Başta da anlattığım üzere benim psikolojimde bu tatlının geçmişi rüşvet tatlısı olarak kaldığı için. ''Şimdi bu tatlıyı yaptım ya illaki yine bir kişiye bu tatlım karşılığı istediğimi yaptırmam lazım. Yoksa diğer türlü rahat edemem.'' diyerek düşündüğüm için.

CUPTA MUHALLEBİLİ KEMAL PAŞA TATLISI

O anda hedefimde olan Efe'yi hemen bulup ona ''oğlum sana bu tatlıyı verirsem sen bu tatlıyı yerken bende abini okuldan alıp geleyim. Sen benimle okula gelme olur mu?.. Dedim.

Veeee sonuç olumlu hedefime ulaştım. Efe verdiğim muhallebiyi öyle kendinden geçmiş vede şirin şekilde götürürken, bende hemen bir koşu gidip Emir'i okuldan aldım geldim. :) Anlayacağınız arkadaşlar bu tatlı yine hedefini buldu. Bu sefer rüşvet olarak verdiğim kişi kardeşim değil ama oğlum oldu. :)


Hoşça kalın.


19 yorum:

  1. Oktay ustada görmüştüm , o da en üstteki kemalpaşa tatlisinin üzerine birde tahin dokmustu. O da sizinki de çok güzel görünüyor. Elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. tahinli hiç denemedim, ama bundan sonra yapınca bende en üste kendi kupumun için tahin döküp deneyeceğim. Fikir için teşekkürler... :)

      Sil
  2. Yaşasın tatlinin gücü! Hem tatlı güzel hem de kardeşini kendine köle yapma fikri. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) evet aynen öyle....

      Bu fikri tutum tatlının gücü ;)

      Sil
  3. Ellerinize sağlık nefis görünüyor....sevgilerimi bırakıp sizi takibe aldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :) sevgiler benden size olsun bende geliyorum ;)

      Sil
  4. Ben ilk defa görüyorum çok hoş, ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık. Afiyetle yenmiş bitmiş.. Mımmm nefis.

    YanıtlaSil
  6. Günaydın Canım, Blogları canlandırmak adına 31 Aralık 2015 tarihine kadar Bloglara yorum bırakma ve takibe alma etkinliği başlatıldı .Hem haberdar edeyim hemde etkinliği desteklemiş olayım dedim. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.Takibimdesiniz sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin bloğuma teşekkürler bende sizin bloğunuza geliyorum

      Sil
  7. Mis gibi görünüyor, Afiyet olsunn, Blog keşif etkinliğinden geliyorum sizi de bloguma beklerim. http://kitapveguzellik.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler... Hoş geldin bloğuma :) bende size geliyorum...

      Sil
  8. Su kemal pasayi yalniz ben tutturamiyorum sanirim
    Tutunca ayari mutlaka yapicam
    Cok guzel gorunuyo
    Sunum cok sık
    Kuzulara afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında çok basit sadece şerbeti güzel ayarlamak lazım gerisi zaten kendiliğinden oluyor :)
      çok teşekkürler...

      Sil
  9. Su kemal pasayi yalniz ben tutturamiyorum sanirim
    Tutunca ayari mutlaka yapicam
    Cok guzel gorunuyo
    Sunum cok sık
    Kuzulara afiyet olsun

    YanıtlaSil