22 Temmuz 2013 Pazartesi

BİR HİNT FİLMİ (Benim Adım Khan)

Dünkü postumda da söylediğim gibi cumartesi günü ailecek yemek yedikten sonra biz gençler netten hep birlikte film izledik... Film bir Hint filmi idi ama olaylar Amerika da gelişiyor. Ben normalde hint filmlerin pek sevmezdim hatta onların o dansları bana hep sıkıcı gelirdi. Ama bu filmi izledikten sonra fikrim değişti. Bundan sonra Hint filmlerine karşı ön yargılı olmayacağım onlara da şans vereceğim...

tokideki sesin izlediği filmler

Bu film 210 senesinde vizyona girmiş bir Hint filmidir. Filmde hasta bir adamın , tüm dünyada olan Terör, Savaş, Nefret ve Düşmanlığa karşı yaptığı savaşı anlatıyor.Benim adım Khan filmi aynı zamanda İslam'ıda ele alıyor. İslam'ı ve dünyanın İslam'a bakış açısını ele alıyor. İslam dinin ne kadar kardeşçil vede sağduyulu bir din olduğunu vurguluyor. 

tokideki sesin izlediği filmler

İsterseniz izlemeyenler için ufaktan da olsa filmin konusu hakkında bilgi vereyim; Filmde Rızvan Khan küçüklüğünü annesiyle ıssız bir yerde geçiren bir müslümandır. Annesi öldükten sonra Amerika'ya küçük kardeşinin yanına gider. Orada tanıştığı ve aşık olduğu Mandira adında dul ve Hindu bir kadın ile evlenir. Rızvan Khan aynı zamanda da Asperger sendromu hastasıdır. Bu hastalık Otizm rahatsızlığının bir çeşididir ve ömür boyu süren, sosyal etkileşime ve iletişime zarar veren, sınırlı ve tekrarlanan davranışlara yol açan beynin gelişimini engelleyen bir rahatsızlıktır. 11 Eylül saldırılarından sonra Mandira'nın oğlu faşist kesimler tarafından döverek öldürülür. Öldürülme sebebi annesi evlendikten sonra Khan soyadını almış olmalarıdır. Bunun üzerine Mandira Rizvan'i terk eder. Rizvan ne zaman geri gelebileceğini sorunca, Mandira ona Amerika Birleşik Devletleri başkanına gidip, adının Khan olduğunu ama bir terörist olmadığını açıklamasını ve ondan sonra geri gelmesini söyler. Rizvan hastalığı dolayısıyla bunu ciddiye alır ve yolculuğuna başlar. Başkan ile buluşmadan geri dönmeyecektir ve ona diyecektir ki: "Sayın Başkan, benim adım Khan ve ben bir terörist değilim'' Film bu şekilde gelişiyor... Kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim çok duygusal vede güzel sahneleri de var, hatta arada insan ''vay be!... Helal olsun adama hasta hali ile kendi hayatını kurdu'' diye gurur duyduğun anlar vede Müslümanlığı güzel şekilde vurguladığı için ise mutlu olduğu anlar oluyor...:)

Hoşça kalın.

28 yorum:

  1. bende seyrettim ve cidden keyif aldım.hint filmlerini bende çok sevmem biraz abartılı gelir hareketler vs :)ama bu film güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bu film cidden çok güzel içinde gizli mesajları olan duygusal bir filmdi...

      Sil
  2. hint filmlerini çok sevdiğimden ben izlemiştim öncesinde, trt sağolsun izlemeyenlerde artık izlemiş oldu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten postta da dediğim gibi film 210 senesinde vizyona girmiş o sebepten zaten sevenler izlemiştir. Ama ben Hint filmlerin pek sevmediğim için hiç izlememiştim ama cumartesi günü hep birlikte olunca onlar açınca bende öylesine nasıl bir filmmiş diye göz ucuyla baktım ama daha sonrasında kendimi öyle bir kaptırdım ki film sonuna kadar pür dikkat şeklinde izledim :)

      Sil
  3. ben de hint filmlerine hayranımdır :)) Shahrukh Khan'ın izlediğim ilk filmiydi.. dedim bu adam rol mü yapıyor yoksa gerçekten hasta mı :)) çok iyi bir oyuncu gerçekten bu filminden sonra da baya bir filmini seyrettim seyrediyorum da.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımm diğer filmlerini aslında bende merak ettim, bundan sonra ilk fırsatta diğerlerine de bakacağım :) sevgiler...

      Sil
  4. Bende hint filmlerini severim çok yeni yapımları değil ama eski yapımlarında açıklık ve öpüşme sahneleri olmaz.
    O yüzden tercih ederim. Bu filmide çok beğenmiştim. Müslümanlığıda güzl anlatmışlar. Zaten başrol oyuncusuda Müslüman, Shahrukh Khan zaten Müslüman ve Müslüman rolünü çok güzel oynamış. Oyunculuklar filmi hepsi muhteşemdi..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gerçekten de öyleidi çok güzel oynamış Shahkh khan oyunculuk yeteneğini çok güzele benziyor diğer filmlerini izlemedim ama bu filmdeki performansı çok hoşuma gitti...

      Sil
    2. Tam senin seveceğin bir film önerim var..:)


      Her Çocuk Özeldir-Taare Zameen Par http://www.sinemalar.com/film/40235/taare-zameen-par
      Bu filmdede bir hastalığa değinilmiş, çocuk eğitimi ile alakalı ipuçları var.
      Ailecek seyredilecek cinsten bir film ve eğlenceli..:)
      Mutlaka bunuda izlemelisin..

      Sil
    3. teşekkür ederim canım ilk fırsatta izleyeceğim...

      Sil
  5. Ben çok seviyorum hint filmlerini ama bunu izlemedim.En kısa zamanda da izlemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. madem ki Hint filmlerini seviyorsun o zaman hiç vakit kaybetmeden izle... Çünkü ben normalde Hint filmlerini pek sevmediğim halde bu filmden sonra Hint filmlerine karşı düşüncem dahi değişti :))

      Sil
  6. ben izlerdim hint filmi :) müzikleri dansları ve eğlenceli halleri hoşuma giderdi.. epeydir tv de olmayınca uzak kaldık doğrusu.. bu filmi de kaçtır duyuyorum demek izleme vakti gelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence biran önce izle... Çok güzel bir film.

      Sil
  7. geçen sene izlemiştim, çok güzeldi geçekten de.

    YanıtlaSil
  8. Hint filmleri ve kore filmleri ikiside sevdiğim film türleridir Kore filmlerini izlesemde hint filmi uzun bir zamandır izleyemedim. Ama avare en popüler filmimdir hala

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. avare daha önceden izlemedim bilmiyorum ama bunu izle bence buda çok güzel bir film...

      Sil
  9. Renklidir, hoştur biz şarklılar için genelleme yapmamak lazım tabi ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ama ben şarkılarını ve danslarını pek sevmezdim ama bu filmin konusu vede oyunculuğu çok hoşuma gitti :)

      Sil
  10. en kısa zamanda izlemek istediğim filmin ta kendisi..

    biz de dün bir hint filmi izledik ilk kez şiddetle tavsie ederim izleeyenlere:3 idiots yani üç aptal..uzun bir film ama hiç sıkılmadan keyifle izledik..selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o filmi mehtap vede bir kaç blogda daha duymuştum evet o film hakkında da güzel yorumla var aklımda olan ve izlemek istediğim filmlerden biridir... Selamlar benden sana olsun.:)

      Sil
  11. Geçenlerde rastladım sanırım bu filme tv'de ama ortasında olduğu için izlemedim. Demek bu kadar güzel bir film. Bi daha ki sefere es geçmemeli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet es geçme izle, pişman olmayacaksın çok güzel bir film...

      Sil
  12. Bu film beni çok etkilemişti hint filmlerini genel olarak güzel buluyorum ben ama bu filmin konusu gerçekten çok güzeldi. Blogunuzu takibe aldım bana da beklerim gizzgiz.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. güzel film severk izlemiştim..:)
    mail kutunuza bakar mısın? size mail attım.

    YanıtlaSil