12 Temmuz 2013 Cuma

BAYAT EKMEKLİ PİZZA

Merhaba arkadaşlar, oruçla aranız nasıl?.. Biz bugün sahura kalkamadık :(( Evet aynen öyle sahursuz oruç tutuyoruz... İşin tuhaf yanı ise 1235989 kere alarm kurmamıza rağmen uyanamamamız... sen o kadar alarm kur alarmlar çalsın hiç birini duyma ama sabah ezanı okunur(ken)  ezan sesine uyan... Allah'dan ezan sesini duyup kalktıkta en azından ezan okunurken suyumuzu içtik... Yoksa birde su içmeseydik halimiz gerçekten de harap olurdu... :) 

Evetttt şimdi sadete geçelim :) bugün sizlere bayat ekmekleri değerlendirme çalışmalarıma bir yenisini daha eklemek istiyorum... Bu tarifimi özelikle şimdi eklemek istedim. Çünkü bu sıralar evde bayat ekmekler daha fazla oluyor... En azından bizdeki durum öyle... Nedeni ise insan aç olduğu için sanki doymayacakmış gibi her gün iki tane aldığı ekmeği 3-4 arası alıyor. Ama ne yazık ki akşam eve gelirken getirilen bir pide hiç hesaba katılmaz :) Eeee o zaman pide vede onca hazırlanmış yemekleri yemekten ekmeği yemeye ne mide nede zaman kalır...Bu sebepten evde ekmeğin bayatlaması kaçınılmaz olur. 

tokideki sesin bayat ekmekli pizza tarifi

Bende onun için size tamda o bayatlamış ekmeklerinizi kullanarak yapacağınız çok güzel bir tarif vereceğim... Bu tarif de diğerleri gibi denemiş vede sonuçtan çok memnun kalınmış bir tariftir... isterseniz daha fazla zaman kaybetmeden bayat ekmekli pizza tarifini vereyim...

Bayat ekmekli pizza malzemeleri


  • 1.5 adet bayat ekmek
  • 4 adet yumurta
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • Tuz

Sosu için ise:

  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı zeytin yağı
  • 1 tatlı kaşığı pul biberi

Üst malzemeleri:

  • 1 adet yeşil biber
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 adet domates
  • 6 adet mantar ( isteğe bağlı ben kullanmadım)
  • 8-10 dilim sucuk
  • 10-15 dilim sosis
  • 1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı pul biber

Bayat ekmekli pizza nasıl yapılır?

Bayat ekmekleri robottan çok ince olacak şekilde geçirin. Daha sonra bir kaba alıp onun üzerine yumurtaları kırın, süt ve sıyıyağıda ilave ederek iyice yoğurun. Bakınız altta resimde de gördüğünüz gibi şekilde ele yapışmayacak kıvamda bir karışım elde etmiş olacaksınız.

tokideki sesin bayat ekmekli pizza tarifi

Daha sonra bu karışımı yağlanmış vede unlanmış bir tepsiye yayılır... Sulandırılmış salça, zeytin yağı ve pul biberinden oluşan sos, karışımın üzerine bir kaşık yardımıyla sürülür.

tokideki sesin bayat ekmekli pizza tarifi

Üzerine ise küçük küçük doğradığınız sucuk, sosis, domates, kırmızı vede yeşil biberler koyulur. Daha sonra ise nane vede pul biber serpilir. Önceden ısıtılmış 180 C derecedeki fırında pişirilir. Pişmesine yakın üzerine rendelenmiş kaşar peyniri serpilerek tekrar fırına verilir. Kaşar peyniri eriyinceye kadar pişirilir. Fırından çıkmış hali...

tokideki sesin bayat ekmekli pizza tarifi

Daha sonra ise dilimlenerek servis yapılır...

tokideki sesin bayat ekmekli pizza tarifi

Afiyet olsun... :) Böylelikle bayat ekmekleriniz yine çöpe atılmaktan kurtuldu... Ve sizde çocuklarınızın vede eşinizin kalbine zaten giriktiniz de şimdi de  mühürlenmiş oldunuz:)

Hoşça kalın...

26 yorum:

  1. Ellerine sağlık, çok çabuk öğrenmem lazım böyle şeyleri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim öğrenirsin canım bizler anamızın karnından öğrenmedik zamanla deneme yanılma öğreniyor insan :)

      Sil
  2. canım valla sahursuz oruç bu uzun günlerde zor olsa gerek Allah kolaylık versin.
    tarifine gerçekten bayıldım seni tebrik ediyorum bayat ekmekleri ne güzel değerlendiriyorsun,bizimle de paylaşıyorsun ellerine sağlık canım afiyet olsun şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cidden zor ama Allah yardımcı oluyor bitti sayılır 2 saat kaldı iftara :)rica ederim canım umarım sizlere de bir faydası olur... Böylelikle bayat ekmeklerimiz çöpe atılmasın benim tek isteğim bu...ayrıcada teşekkürler :)

      Sil
  3. Çok iyi fikir. Tv de bir kaç kez gördüm ama denememiştim. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) bence en yakın zamanda dene çok lezzetli bir pizza oluyor...

      Sil
  4. İlk defa böyle bir tarif gördüm , harika yapmazmıyım hiç:) ellerine sağlık, afiyet bal şeker olsun:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım :) o zaman sana da kolay gelsin yapınca sonucu benimle paylaşırsan sevinirim...

      Sil
    2. Yaptım canım hiç beklemediğim kadar güzel oldu bildiğin ekmekten ahmur oldu , hamur yoğurmaktan daha basit artık ekmek bayatlatıyoruz:)))
      Öpütm

      Sil
    3. evet canım aynen öyle çok güzel oluyor sanki hazır pizza gibi bir lezzeti var :) hımm bence öyle demeyelim de bundan sonra ekmekler çöpe değil pizza yapımının da değerlenecek diyelim daha iyi değil mi :))

      Sil
  5. Tarif çok güzel mubarek gün ekmekler çok birikiyor gerçekten. Çok teşekkür ederim bende deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. asıl ben teşekkür ederim böyle güzel bir yorum yaptığın için :) kesinlikle dene cidden çok lezzetli bir pizza yapmış olacaksın...

      Sil
  6. Ekmekleri pek biriktirmemeye dikkat ederim ama bu tarifi muhakkak deneyeceğim
    Afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) bence kesin dene pişman olmayacağın tariflerden biri emin ol :)

      Sil
  7. aaa..ne güzel bir tarif.zaten ben çok seviyorum bayat ekmek değerlendirme tariflerini. şu ana kadar gördüklerimin en iyisi.ellerine sağlık afiyet olsun..hayırlı iftarlar

    YanıtlaSil
  8. eler,ne sağlık canım.Nefis olduğu belli oluyor.

    YanıtlaSil
  9. pratikmişte ne güzel , tam canımın pizza çektiği zamanda karşıma çıktı tarifin dünden beri bir pizzadır gidiyor bende e ramazanda olunca :) sağol hayırlı ramazanlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim canım :) bir faydası olduysa ne mutlu bana... Sana da hayırlı Ramazanlar.

      Sil
  10. bu tarif şahane yaa!kesinlikle yapacağım.gerçi çok bayat ekmeğim olmuyor ama olsun özellikle bir tane bayatlatacağım:)ekmeklerimi buzdolabına koyuyorum o zaman normal süresinden çok daha uzun süre dayanıyor bayatlamıyor ve küflenmiyor.çöpe ekmeği asla atamam atanada çok kızarım ama velevki yenmez duruma geldi sütçümün ineğine yem oluyor.dünyada en çok ekmeği çöpe atan millet biziz.nasıl kzıyorum günah yaaa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen öyle istatistiklere göre en çok ekmek tüketen vede ekmek israfı yapan ülkeler arasında bizde varız... Buzdolabına bende kaldırıyorum ama bizimkiler o şekilde de yemiyorlar illaki sıcak vede çıtır olacakmış ekmek o sebepten bende genellikle ekmek az alırım ama arada fazlaya kaçarsam da bu şekilde değerlendiririm.

      Sil
  11. Canım bende yapacağım inşaAllah! ekmeklerde robotton geçtikten sonra hamur olma veya sıkışma durumu olmuyordur değil mi? sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok olmuyor aynen galete unu gibi incecik oluyor daha sora içine koyacağın diğer malzemeler ile hamur gibi oluyor zaten onunla ilgilide bir resim koydum posta...sevgiler benden sana olsun.

      Sil
  12. ayyy bende yapicam ne kadar ekmek israf ediyoruz Rabbim bizi affetsin. Ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım... Evet aynen ekmek israfın da ilk sırada yer alan bir ülkeyiz o sebepten bende bu şekilde değerlendirme şekillerini bulup önce kendim deniyorum daha sonrada sizlerle paylaşıyorum ki sizlerde benim gibi değerlendirin diye.

      Sil