30 Temmuz 2013 Salı

Baba Köftesi

Merhaba kızlar, bu mübarek aylarının geri sayımı başladığı için içimde bir burukluk ama diğer taraftan ise bayramda memleket özlemim bitip ailem ile birlikte olacağım için ise bir sevinç duygusu yaşamaktayım...

baba köftesi

Bugün evde geçirdiğimiz geçen pazardan notlar yazmak istiyorum :) Pazar günü geç saatlerde kalkıldı, daha sonra ise kocişko araba bakım işlerini yaptırmak için çocuklar ile birlikte evden çıktı bende o fırsattan istifa kafamı dinledim daha sonra ise bol bol kitap okudum... Bizimkiler eve geldiğinde kocişkonun yüzünde bir halsizlik, yorgunluk var daha iftara 5 saat olduğu halde akşama ne yemeği yapacağımı merak etti :) Bende köfte yapacağımı söyleyince bizimki 'Tamam o zaman köfteyi ben yapacağım diğerlerini sen yap köfteyi bana bırak' dedi... Eee benim canıma minnet hemen kabul ettim :) çorba salata ve pilavı yapıp ben çıktım... Sonra bizimki mutfağa girdi arada bir göz ucu ile bakıyorum ne yapıyor nasıl yapıyor diye :) Ama ona hiç çaktırmıyorum sanki hiç bakmıyormuş gibi davranıyorum  ha ha haa....bizimki resmen köftenin iç malzemesine buzdolabında ne buldu ise koydu... Bir ara elinde kahvaltılık çemen kutusundan bir kaşık ile alıp koyduğu sonra ise haşlanmış patates vede domatesleri blendirden geçirdiğin gördüm onun o hallerin gördükçe  ortaya nasıl bir şey çıkacak diye merak edip bir yandan da iyi bari salata ve pilavı ben yaptım da aç kalırsak onu yeriz diye içimden geçiriyordum :))
Ne buldu ise içine koydu köftesinin( ben o köfteye o ismi koydum ^ .^) harcını bir güzel yoğurdu sonra buzdolabına koyarak biraz dinlendirdi...  İftara yarım saat kala ben sofrayı kurmaya başladığımda oda yaptığı köfteleri kızartıyordu. Etrafa öyle güzel kokular yayıldı ki resmen ağzım suyu aktı, oruç olmasam sıcak mıcak demeyeceğim hemen alıp ağzıma bir tane atacağım o derece merak ediyorum :) 'Ama şurada kaç dakika kaldı ki bu kadar dayandın biraz daha dayan' diye kendimi tuttum.. Ama hazır koçişkoyu pür dikkat köfteleri kızartırken görmüşüm durur muyum onun bu halini çekmesem çatlarım diyerek hemen odaya koşup fotoğraf makinesini kapıp gelip ondan habersiz ansızım onun o halini çektim ki bir anı olarak kalsın diye :) Eee bizimkinin bu tür hareketleri normalde pek olmaz bırakın yemek hazırlamayı mutfağa gidip çay demlemeyi bile doğru düzgün beceremezdi yada beni o şekilde kandırıyormuş demek ki ) Pazar günü gördük ki istese çokta güzel yemek hazırlayabiliyor... Buradan kocişkoyaya duyurulur bu köftenin devamını ben ve çocuklar İSTİYORUZZZ lütfen lütfen lütfennn... :)


Akşam ezanlar okuduktan sonra orucumu açar açmaz çorba dahi içmeden hemen köfteden bir tane aldım,  alır almaz ağzıma öyle bir lezzet geldi ki tarifini anlatamam ığmmm ımm resmen ba-yıl-dım :) ben bu zaman kadar bunu neden mutfağa sokmamışım ki Yok yok arada mutfağa girip bir şeyler yaptıracağım isteyerek yada zorla :)) ( zorba blogger)

Gece ise, ben sabah evden dışarı hiç çıkamadığım için hep birlikte kendimizi dışarı attık. biraz dolaştık daha sonra ise dondurma yedik... Bu arada bu duruma en çok sevinen ise çocuklar oldu benim dondurma koliklerim dondurmaya yumulmuş halleri :)

tokideki sesin pazar anısı

Buda benim dondurmam :)
tokideki sesin pazar anısı

Bir pazarı da bu şekilde geçirmiş olduk :)

Hoşça kalın.

20 yorum:

  1. Köfte bu kadar güzelse tarifini verin ben de kocama yaptırayım :D
    Afiyet olsun. Güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) tarifini ben bilmiyorum dediğim gibi arada baktığımda bizimki yukarıda söylediği içine koyuyordu ama bir dahasına yaparken ne koyduğunu tek tek kağıda yazarım :))

      Sil
  2. Allah ağzınızın tadını daim etsin canım..

    YanıtlaSil
  3. ooh sefan olsun.iyi yapmışsın.Arada bir mutfağı beylere bırakmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) evet aynen öyle vallahi sefam oldu... çok haklısın canım onlarda da bayağı cevherler varda biz farkında değiliz :)

      Sil
  4. benimkinin menenemden başka bildiği birşey yok
    afiyet olsun sana ve ufaklıklara
    hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım, bence biliyordur da bilmemezlikten geliyordur tıpki benimkinin yaptığı gibi :)

      Sil
  5. AO köfte tarifi iyi olurduda. Eşin acaba içine neler kattığını hatırlıyormu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AO ne demek af buyur ama anlamadım :) biliyordur ben ona birkez daha yaptırdığımda ne kattığını bir kağıda yazacağım zaten :))

      Sil
  6. bunlar böyle oluyor canım aslında biliyorlar ama mutfağa girmiyorlar girince de böyle harikalar yaratıyorlar.afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) evet aynen öyle canım biliyorlar ama bilmiyor ayağına yatıyorlar...

      Sil
  7. Bizde de böyle bir ramazan yemeği öyküsü var.Adını baba pilavı koyduk. Nerdeyse 1992den beri menümüzde. Sonradan tadanlar kocamın kendileriyle sonradan akrabalığı nedeniyle pilavımızın adını "enişte pilavı"olarak değiştirildi.Sen de koca köftesi gibi bir isim de takabilirsin.
    Blogdaki yorumuna
    "Tokideki ses hangi tokidesin geliyorummmmmm."yazmıştım. nerdesin diye geldim baktım ki Ankaradasın:))
    kazağı senden kavanozlar benden yapalım şu işi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yaa ciddimisin iyiymiş baba pilavı, bizde baba köftesimi desek acaba :) tamam buyur gel canım başımın üstünde yerin var :) evet Ankaradayım sen gel kavanozda kazakta bende var...

      Sil
  8. :)tanıdık geliyor bu sahne.eşimde güya anlamaz ama işine geldiğinde çook güzel yemek yapar.sadece çok batırıyor ortalığı ki onuda kasıtlı yaptığını düşünüyorum:)benden bir daha istemesin diye.:)ellerine sağlık eşinin.bence bu konuda ısrarcı olmaya devam et:)kuzuları öpüyorum.muhabbetiniz daim olsun.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım evet öyle yaparken mutfağı batırıyorlar ama bence bunu biraz dikkatsizliklerinden yapıyor olabilirler... Eee ne demişler kadı kızın dahi bir kusuru olur oda anların kusuru ama arada yaptırmak hemi eğlenceli hemide lezzetli bir şeyler ortaya çıkmasına sebep oluyor :)
      sevgiler benden sana olsun canım.

      Sil
  9. Muhabbetiniz daim olsun,köfte ve dondurmalara ise afiyet olsun..Sevgiler:)

    YanıtlaSil