21 Ocak 2016 Perşembe

Kardan baba ve kar topu savaşı

Dün geceden beri nazlı nazlı yağan kar. Sabahta aynı nazlılıkla yağmaya devam edince; milli eğitim okullara kar tatili yapmış. Geçen seneki kadar büyük bir özlemle beklenmiş olmasa da; kar demek çocuklar için = kar topu ve kardan adan yapmak demek oluyor....

Kardan baba ve kar topu savaşı

Bugün sabah okulların tatil olduğunu da öğrenince daha kahvaltı masasında ''anne dışarı hep birlikte çıkıp, kardan adam yapıp, kar topu oynar mıyız?'' diye benden söz almaya koyuldular.

İlk başlarda ''bakarız'' diye geçiştirsem de; aynı soru önce her yarım saatte bir, daha sonrada 10 dakika da bir tekrarlanmaya başlayınca. 'Kaçar yolu yok! Dışarı çıkıp, o kardan adam yapılacak1' diye düşündüm. En azından biran önce çıkıp, yapalım da. 'Çocukların psikolojik baskısından biran önce kurtulayım' diye düşünerek.  :) Hazırlanıp, dışarı çıktık...


Kardan baba ve kar topu savaşı


Önce bir güzel kar topu savaşı yaptık. İkisi bana karşı savaştılar. İlk başlarda ben gayet kolay şeklide onları yenerken; daha sonra mahallenin diğer çocukları da onlardan yana olunca hepsi birlikte bana karşı savaşmaya başladılar... Bir avuç çocuğa karşı  -daha fazla dayanamayıp- beyaz bayrak sallayıp; pes ettim... :)

Sonrada mahalledeki diğer çocuklarda hazır yanımdayken, hep birlikte kardan adam yaptık. Biz kardan adamımızı yaptık; ancak Efe ona ''kardan baba'' ismini taktı. Neden öyle bir isim koyduğunu sorduğumda ise: ''anne bizim okullar tatil; ama babamın işi tatil olmadığı için yanımızda değil. Bende o yüzden bu kardan adamı kendimize geçici baba yaptım'' dedi.... Mantıklı geldi bana... :)

Biz çocuklarla bol bol karla oynayıp, kara doyduk demeyelim de doymuş kadar olduk diyelim. Çünkü bu kar yarında dışarıda olursa; yarında aynı şekilde kar topu savaşı ve kardan adam yapma sözünü benden şimdiden aldılar bile!...

Yarın karneleri alınca o karnenin şerefine bir kar eğlencesi daha patlatırız artık!... Şunun şurasında elimizde kalacak değil ya!... :D

Hoşça kalın.

6 yorum:

  1. Iyi eğlenceler. Siz kardan bana deyince aklıma bir Karikatür geldi. Cocuk işkolik babasının hasretını gidermek için legodan baba yapıyordu ;) bir gün daha sabretsin haftasonu geliyor. Benim oğlanlar da haftasonu babamızla biryerlere gitmek istiyorlar bu sabahtan sözünü aldılar. Yeni nesil işini Şansa bırakmıyor ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle yeni nesil çok akıllı. Bizim gibi anne ve babalarımızdan''tamam bakarız'' deyip, daha sonra ''bak işimiz çıktı' bahanesini kabul etmiyorlar. :)

      Sil
  2. kardan baba fikrine çok güldüm mantıklı düşünmüş çocuk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bence de çok mantıklı. Şahsen benim aklıma neden gelmedi diye kendime de kızmadım değil ;)

      Sil
  3. bizde kar istiyoruz :((

    YanıtlaSil