13 Aralık 2014 Cumartesi

KEÇİ BOYNUZU TOZLU ŞEKERSİZ KEK

Karı koca sağlıklı beslenme konusunda hem fikir olduğumuz bir dönemde, hani şu yaz aylarından bahsediyorum. genellikle yaz aylarında ince kıyafetlerin içinde fazlalıklar sırıttığı için rahatsız oluruz. Ama kışın kalın kıyafetler giyince o fazlalıklarda o kalın kıyafetler ile kamufle olunca sanki o fazlalıklar gitmiş de biz zayıflamışız gibi hissederiz ya(!) Hah işte tamda o anlardan bahsediyorum. Ne alemse bu her sene aynı şekilde kısır döngü gibi tekrarlar, bizde her sene aynı döngünün içine hiç tereddüt dahi etmeden gireriz.

İşte öyle bir anlarda keçi boynuzu tozu (harnup tozu olarakta biliniyormuş) almış getirmiş. 'Şeker yerine bunu kullanalım' diye...

KEÇİ BOYNUZU TOZLU ŞEKERSİZ KEK

Bizimki önce akşamları yaptığı çay keyfinde harnup tozundan koydu. Bir iki yudum içti içemedi. Çayı olduğu gibi lavaboya döküp yenisini doldurdu. :) Sonrada ''demek ki çayda olmuyormuş'' dedi. Sonra süt ve yoğurtta denedi... Ve çok beğendi... O günden beri özellikle yoğurtlarını harnup tozlu yemeye başladı. Çocuklar ile ben bir kaşık aldık bizim damak tadımıza uymadı. O sebepten biz bir türlü yiyemedik. Ama netten bir iki araştırınca baktım ki bu keçi boynuzu tozu da çok faydalı imiş. Ama bizde hiç yiyemiyoruz ki benim kocişko ise karşımızda şapırdata şapırdata yemesi sinirlerimi bozdu. :) Ben bu harnup tozunu çocuklar ile yemeliyim. Ama nasıl olur diye düşünürken... Aklıma bunun keki yada kurabiyesini yapma fikri düştü. Kurabiye yapmaktan üşendiğim için hemen iki dakikada bir kek çırpıp yapmayı düşündüm. Ve düşünmem ile işe başlamam arasından 1 dakika geçmeden, hemen mutfağa geçip malzemeleri tezgaha dizmeye başladım... :) 

İsterseniz malzemeleri sizlere de yazayım da birlikte bir kez daha yapalım ne dersiniz?  :D


KEÇİ BOYNUZU TOZLU ŞEKERSİZ KEK

Şekersiz kek malzemeleri


  • 1 su bardağı keçi boynuzu tozu (harnup tozu)
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1,5 su bardağı un
  • Üzeri için pudra şekeri (isteğe bağlı)

Şekersiz kek nasıl yapılır?

Tüm malzemeleri hazırladıktan sonra derin bir kaba yumurtaları kırın onun üzerine de harnup tozunu ekledikten sonra iyice çırpın. Daha sonra sıvı yağ ve sütü de ekleyerek çırpma işlemine devam edin. Tüm malzemeler iyice çırptıktan sonra elenmiş unu ve kabartma tozunu da ekleyip karıştırın tüm malzemeler karışıp. Normal kek hamuru kıvamında bir hamur elde ettikten sonra keki yağlanmış, kek kalıbına dökün. Önceden ısıtılmış 180 derecelik bir fırına koyun. İçi iyice pişene kadar bekledin. Pişip pişmediğini anlamak için ara ara kekinize kürdan sokun eğer ki kurdan ıslak çıkıyorsa daha pişmemiş demek. Ama yok kürdanınıza bulaşmış bir ıslaklık yoksa tamam kekiniz pişmiş demektir.

Piştikten sonra tadına baktım çok şekersizdi bu kadarını ben severim ama çocuklar sevmez diye düşündüğümden üzerine pudra şekeri serpip servis yaptım. Efe ile ben bayılarak yedik. Hatta Efe yaklaşan doğum günü için böyle bir kek sözü aldı benden. :) Eşim zaten sevdiği için onda problem yoktu oda severek yedi. Ama Emir pek sevmedi.  :( Şuanda onunda yemesi için başka çareler arıyorum.  Aklımda kurabiyesini yapma fikri var ama kararsızım belki bakarsın bir muhallebisini de yapabilirim :) Bakalım ilerleyen zamanlarda neler yaparım da ne şekil olarak Emir'e de yediririm belli değil. Ama aklıma koydum bir kere bu keçi boynuzu tozundan Efe ve ben yedik, Emirde yiyeyecekkk!.. Başka yolu yok!. :)


Hoşça kalın.


0 comments: