28 Aralık 2014 Pazar

DİŞ PERİSİ HİKAYESİ SEN BAŞIMIZA NE İŞ AÇTIN ÖYLE?...

Ben küçükken yaklaşık 7-8 yaşlarında iken süt dişim sallanırdı. Sonrada ''anne dişim sallanıyor'' derdim.  Rahmetli anacığım da bana ''Kızım kendin elinle çek o çıkar'' derdi. Ben ''Yaaaaaa ben yapamam, banane banane'' diyerek mızmızlanırdım. Oda ''gel o zaman, ben yapayım der '' elini ağzımın içine sokup hangi diş bu mu?.. Bu mu?...'' diye sorarken, ben basar yaygarayı elini ağzımdan atardım. Sonra da öylece saatlerce ağlar kadının başını ağrıtırdım. Zavallı anacığım benim çenemden kurtulmak için '' gel bir daha bakayım bu sefer acıtmayacağım '' diyerek beni ikna etmeye çalışırdı. Tabi ben , yine mızmızlanarak ''tamam'' der sonrada o sallanan dişime değince dişim acımadığı halde sırf acır diye korkumdan kadının elini ısırırdım. :( Tabi bu olay bu şekilde bir iki gün sürer en sonunda iyice sallanan diş annemin eline de değince resmen kendini yere atardı. Tabi dişte bir yerde benim mızmızlığım vede anneme yaşattığımdan bıkmış olsa gerek :)


Emir 8 yaşına girince, benim küçüklük bu anımı eşime anlatır. Daha sonrada ''Emir'inde dişi çıkacak ben bak baştan söyleyeyim diş çıkarma işine karışmam'' diyerek baştan kendimi garantiye almaya çalışırdım. Ama neerdeee!.. benim bu hikayemi duyan koca, hiç kendini riske sokar mı? 
-Sen anana çektirmişsin, Şimdi de oğlun sana çektirsin de kadının halini anla derdi..

Biz çocuklar yanımız da yokken bu konuyu ara ara konuşur. Sonra:  ''yok sen çıkaracaksın?'' '' hayır ben değil sen çıkar'' diye daha dişi sallanmayan çocuğun dişini çekmek için arar ara ufaktan ufağa atışır. Ama hiç kimse galip gelmeden konu kapanırdı.

 Bir gün Emir ile birlikte bir çizgi filme bakarken orada bir çocuğun dişi çıkıyor oda çıkan dişini yastığının altına koyuyor, uyuyor. Sabah kalkınca ise yastığını kaldırınca altın da parayı görüyor. Ertesi gün yine aynı şekilde denemek için dişini çıkarıyor. Yine yastığının altına koyuyor sonra yine bakıyor yine yastığını altında para var. Diş güya paraya dönüşmüş. Biz bu çizgi filme bakarken Emir bana:
-Anne çıkan dişimizi yastığın altına koyarsak para olur mu dedi?
Ben zavallı ise güya akıllık yapıp, eğer dişi sallanırsa, sallanan dişini ben çıkarmak zorun da kalmayayım diye.
-Hııı  olur!... Dedim.
 Bizim ki bu çizgi filme  kendini çok kaptırmış olsa gerek ki bu çizgi filmi izlediğimiz bir gün sonra akşam yatağına yatırdıktan sonra, onlara süt getirmek için çıktığımda.  Sallanmayan dişini zorla eli ile oynaya oynaya çıkarmış.
Sütü getirdiğimde elinde diş ağzında kan ile bana kanlı dişini uzatarak:
-Anne bak dişim çıktı. Dedi. Ben:
-Ne yaptın oğlum dişin sallanıyor muydu da çıkardın? diye çıkışınca. 
Bizim ki benim bir anda verdiğim tepkiden korktuğundan olsa gerek:
-Ev evet sallanıyor du... Dedi.
Sonra dişini bana verdi. Bende onu lavaboya götürüp elini ağzını yıkayıp tekrar yatağına yatırdım. Sonra baktım ki yorgan nevresimde kan olmuş onu çıkardım. Yeni bir nevresim almaya gittim, sonrada tekrar odalarına döndüğümde.
Emir'in elinde yine bir diş ile bana sırıtarak:
-Anne bak, bu dişim de çıktı dedi.
Ben:???? Şaşkın, afallamış, ne oluyor şimdi ya diye saf saf çocuğa baktım kaldım. Şimdi bu olaya sevineyim mi üzüleyim mi bil-emedim. Normalde körün istediği bir göz Allah verdi iki göz olayı var. Ama bu şekilde üst üste iki dişi birden çıkınca da çocuğun ağzı yüzü bir yana kaymış gibi çirkin bir şey oldu ama ya??? ben öyle istememiş tim ama diye işten işe sitem ediyorum. 

Sonra da işin işinden çıkamadım hemen eşime çağırıp olayı ona da anlattım. Oda gayet sakin:
-Daha ne istiyorsun bak çocuk iki dişini de kendi çıkarmış. Senin küçükken yapamadığın cesareti o yapmış. Senide diş çıkarma olayından kurtarmış dedi. Ben çaresiz halde:
-Ama ben birden iki dişi bu şekilde çıkmasını istememiştim kiii... Dedim.
Yine elini ağzını yıka sonra tekrar yatağına yatırdım. Bu sefer yatağına  yatırırken de ''bak bir daha dişlerinle oynama yoksa dişin eğri çıkar'' diyede gözünü korkutup hemen yatırıp, çocuğu uyuttum. :)

Ertesi gün sabah okula gitmeden önce, kahvaltı yaparken Emir bana :
-Anne verdiğim dişi nereye koydun dedi. Bende:
-Peçeteye koydum   masanın üzerinde . Ne oldu ki? dedim. Emir:
-Anne akşam dişlerimi yastığın altına koyalım mı? Diş perisi gelir belki dişlerimi alıp para koyar dedi. :) ben de gülerek ''tamam'' diyerek kestirip attım.

Sonra eşim ile konuşunca karalaştırdık ki, biz dişilerinin yerine para koymayalım. Eğer para koyarsak bu iyice inanacak bir haftada ağzında ki bütün dişini gözümüzün önünde çıkarıp bize verecek. Çizgi filmdeki o yaratık bir gün sonra hiç bir şey olmamış gibi başka bir konu ile tekrar dişleri ile karşımıza çıkıyor. Ama Emir de öyle bir şey olmayacağı için çocuğun dişi gözlerimizin önünde çıkacak sonrada dişsiz ne yemek yer, nede bir şey içebilir doğru düzgün, diyerek karalaştırdık.

Akşamda Emir'i karşımıza alıp. ''Orada ki çizgi film gerçek değil öyle bir şey olmaz'' diyerek çeşitli örnekler vererek anlattık. Akıllı oğlum anladı. ''Tamam'' dedi. Ve yattı.
Tabi ben üzgün, şimdi çocuğun dişi boşu boşuna mı çıktı? Para koysak ne olur du?'' Diyerek analık duygularım ağır bastığı için kocişkoya sitem ettim. Biraz, ama onun haklı olduğunu bildiğim için analık duygularımı bastırıp, yastığının altına para koymadım. :(

Emir'in bu şekilde üst dişlerinden bir 6 ay kadar sonra alt dişlerinden ikisi sallanırken kuzum:
-Anne dişim bak çok sallanıyor çıkarayım mı diyerek bu sefer işini garanti altına aldı.
Bende dişinin sallanıp sallanmadığını onaylamak için elimi dişine değdirdiğim de gördüm ki diş düştü düşecek. Ama asılıp çekmeye korkan, ödlek biri olan ben, hemen elimi sanki bir yaratık ısıracakmış gibi hızla çekip:
-Tamam oğlum dişini asılda çıksın. Dedim. Kuzum iki dişinide bu şekilde çıkardı...

Sonrası mı? Sonrası da yarın gelsin.
Bu hikaye biraz uzuna benziyor. Şimdi gece gece ne ben yazmak için uğraşayım nede siz okumak için daha fazla yorulun. :) Yarın kaldığımız yerden devam ederiz. :)


Hoşça kalın.








Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım

4 yorum:

  1. Ne şirin anlatmışsın:) Devamını bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) devamı geldi bile :)http://bakimlianneler3.blogspot.com.tr/2014/12/oglumun-disleri-tavsankazma-disli.html buradan okuyabilirsin.

      Sil
  2. Özgün ve içten samimi duygularla ne de güzel ifade etmişsiniz:) bana da beklerim :) http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil