6 Kasım 2014 Perşembe

BAYAT EKMEKLİ BULGUR KÖFTESİ

Ülkemizde en yoğun olan ekmek israfını önlemek adına, bildiğiniz üzere çeşit çeşit bayat ekmek tarifleri bulup hepsini ayrı ayrı deneyip. Daha sonrada burada sizler ile paylaşıyorum. Ki zaten en çok okunan yazılarım arasında da genellikle bayat ekmek tarifler-imin yer aldığını gördükçe ''demek ki okurlarım benim bu tariflerimi çok seviyorlar'' diyerek düşündüğüm için devamlı bir araştırma vede tarif deneme peşindeyim. :)

BAYAT EKMEKLİ BULGUR KÖFTESİ

Bugünde size bayat ekmekli bulgur köftesinin tarifini paylaşacağım!... Zaten bir köftede bulgur vede bayat ekmek girince o köftenin tadı harika oluyor. Ama ben genellikle bayat ekmek vede bulguru bir köfte harcında değilde ayrı ayrı köfte harçlarında kullanıyordum. Bu tarifi yaptıktan sonra gördüm ki ikisi birlikte de kullanıyormuş. Üstelik çok lezzetli bir şey ortaya çıkıyormuş.

İsterseniz şimdi de hep birlikte bayat ekmekli bulgur köftesi yapalım. Hımm ne dersiniz?.. :) Tamam mı o zaman ilk olarak alttaki malzeme listesini tezgaha dizin. 


Bayat ekmekli bulgur köftesi malzemeleri


  • 1 bayat ekmek
  • 1 Su bardağı köftelik bulgur
  • 1 kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı yemek kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • yarım demet maydanoz
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Sıvı yağ


Bayat ekmekli bulgur köftesi nasıl yapılır?



Eğer malzemeleri hazırladınız ise önce ellerimizi bir güzel yıkayalım. Biliyorsunuz hijyen her şeyden önce gelir. Daha sonra ise Bayat ekmekleri bir suda yumuşayana kadar ıslıyor-uz, Islama isi bittikten sonra ekmekleri elimize alıp fazla suyunu sıkıyoruz. Sonra ekmeklerin üzerine bulguru ilave edip iyice yoğuruyoruz. Sonra bir şey ile ağzını kapatıp yarım saat kadar bulgurun şişmesi için bekliyoruz.

BAYAT EKMEKLİ BULGUR KÖFTESİ


Yarım saat beklediniz mi? Tamam o zaman işinize kaldığınız yerden devam edin elinize kuru soğanı alın ve ince ince doğrayın. İyice şişen bulgurlu bayat ekmek karışımına soğanı, domates vede biber salçasını, baharatları ve maydanozu, tuzu ilave ettikten sonra yine iyice yoğurun..

Yoğurma işlemelerini yaptıktan sonra istediğimiz şekli vererek kızgın yağda kızartıyoruz. Fazla yağını almak için ise kızarttığınız köfteleri bir havlu kağıt üzerine alıp fazla yağını süzüyoruz. Daha sonrada servis tabağına koyup servis ediyoruz.Afiyetler olsun efendim... Bu lezzetler tamamen sizin eseriniz olduğu için istediğiniz kadar kendinizle gurur duyabilirsiniz.  :)

BAYAT EKMEKLİ BULGUR KÖFTESİ


Hoşça kalın.



6 yorum:

  1. elinize sağlık tarifi ilk kez duydum güzele benziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim evet çok güzel bir tariftir. :)

      Sil
  2. bunu yaptım hemen çok güzel oldu ellerinize sağlıkk birdeee herşeyi değerlendirmenize bayıldım,kıyafet kombimlerini zevkle okudum
    edaparlak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Eda hanım :) sizlerin bu güzel yorumları ile çok mutlu oluyorum ve daha başka neler yapabilirim diyerek sürekli bir çaba halindeyim

      Sil
  3. tarifini dün yaptım. ev halkı özellikle annem çok beğendi.annem herşeyi yiyemiyor dokunuyor ona birçok şey. bu sabah kaltığında kızım yaptığın köfteler bana hiç dokunmadı çok rahat bir gece geçirdim. dedi. tarifi sizden aldığımı biliyordu. bu yüzden size ailece çok dua etti. bende bu duaları sana ulaştırayım dedim. insanın nasıl dua alacağı belli olmuyor işte hepimize, sana ve ailene bol dua edenler olsun inşallah. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim inan bu yorum beni çoook mutlu etti :) sizin bu yorumunuz sayesinde yeni bayat ekmek tarifleri araştırmaya koyuldum ki daha çok tarifler verip daha çok dualar alayım diye. Ben duanın gücüne çok inana bir insanım şuaralarda duaya çok ihtiyacım vardı.
      Annenizin o mübarek ellerinden önce öper sonra saygı ile başıma koyarım. sevgiler...

      Sil