31 Ekim 2013 Perşembe

ETLİ BEZELYE YEMEĞİ TARİFİ

Merhabalar arkadaşlar, 3 çocuklu bir anne olduğum için bizim evde genellikle sıcak yemek vede çorba eksik olmuyor. O sebepten bazen arada yemek yaparken fotoğraf çekecek zamanım olursa fotoğraflarını çekiyorum ki bloğumda da yer alsın diye...

Tamda öyle bir anda fotoğrafını çektiğim etli bezelye yemeğinin tarifini bugün sizlerle paylaşmak istiyorum.

etli bezelye yemeği

İsterseniz direk olarak tarife geçelim mi?... Ne dersiniz... Tamam geçiyorum :)

Etli bezelye malzemeleri

  • 200 gram kuş başı et
  • Buzdolabı poşeti ile bir poşet bezelye miktarını tam olarak bilmiyorum ama göz kararı olarak sanırım yarım kilo kadar vardı
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 adet orta boy havuç
  • 2 adet orta boy patates
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı zeytin yağı
  • Tuz
  • Karabiber

etli bezelye yemeği

Etli bezelye nasıl yapılır?

Yukarıdaki resimde de gördüğünüz gibi etleri kuş başından biraz daha küçük şekilde doğrayıp yıkayın. Daha sonra bir tencereye koyup kapağını da kapatıp kısık ateşte kendi suyunu verip çekene kadar pişirin. Suyunu çekip pişen etleri daha sonra soğanları ilave edip iyice kavruklasın. Daha sonra ise havuçları atıp tencerenin kapağını yine katıp bir müddette o şekilde beklesin. Bu arada karıştırmayı unutmayın yoksa yemeğinizi maazallah yakarsınız :) Sonrada sırası ile patates vede bezelyelerin de aynı şekilde ara ara ekleyip karıştırın ve tüm malzemeleri bu şekilde yaptıktan sonra 2 diş sarımsağı da ekleyip bir su bardağına salçayı koyup su ile karıştırarak iyice inceltin. Ve sonra tencereye ilave edip bezelyenin üzerini bir miktar geçecek şekilde sıcak su ilave edip tuz ve karabiberini de attıktan sonra tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte aşağı yukarı yarım saat pişirin.

Yemek piştikten sonra biraz dinlendirdikten sonra servis yapıp afiyetle yiyin... :)

Afiyet olsun.

etli bezelye yemeği

VİDEOLU TARİFİNİDE AŞAĞIYA BIRAKIYORUM. (Videonun kendini bırakamadım. Ancak linkini bırakiyorum. İzlemek isteyenler linke tıklayıp, izleyebilir.)
İyi seyirler....
https://www.youtube.com/watch?v=hgLJw_jHp5Q&t=47s



24 yorum:

  1. Elinize sağlık,bayılırım bezelyeye:)

    YanıtlaSil
  2. oooh nefis olmuş.Çok severim bende.Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım bende cok severim banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık inanılmaz çok severim bezelyeyi.
    Sağolsun anneciğim hazırlayıp buzluğa atar bana da uğraşmadan yemek kalır.
    Oh vallahi canım çekti.
    Bu arada dün bir mim paylaştım kişi listesinde o kadar sayamadığım arkadaş varki sende aklımdan çıkanlardansın :( Çok özür diliyorum bu konuda :(
    Şayet sende yapmak istersen mimi çok sevinirim canım.
    Öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok teşekkür ederim ama şu aralar o kadar çok paylaşacağım şey varki mimini hemen cevaplayamam ama bir ara fırsatım olunca cevaplarım...
      bende seni öpüyorum :)

      Sil
  5. Bezelyeyi bende çok severim afiyet olsun

    YanıtlaSil
  6. Afiyet olsun leziz görünüyor ;)

    YanıtlaSil
  7. Afiyet olsun çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  8. afiyet olsun arkadasım çok güüzel görünüyor

    YanıtlaSil
  9. tarifiniziçin ço teşekkür ederiz bezelyenin yapılışını bilmiyordum. elinze kolunuza sağlık afiyetler olsun muhterem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sevgili adsız bundan sonra yorum yaparken adını da belirtirsen sevinirim :)

      Sil
  10. beNde severim bezeLyeyi heLede etLi bezeLyeyi ama evde beNdeN başka seveN yok :(
    eLiNe sağLık caNım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım :) aaa bak o zor insan evde bir yemeği tek başına yemesi gerçektende çok kötü bir durum. Çünkü aynı durum bizde de karnıbahar için söz konusu....

      Sil
  11. Bezelyeyi çok sık yaparım ben de..Eline sağlık

    YanıtlaSil
  12. pardon ama adımı bellirtmiştim dikkat ederseniz biraz görebilirsiniz adım muhterem saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kusura bakmayın :) ben o cümlenin sonundaki muhterem kelimesini çalı kuşundaki babanın etrafındakilerine söylediği söz için yazdınız sanmıştım :)) sanırım yanıldım... Tekrardan özür dilerim... saygılar benden size olsun.

      Sil