18 Mayıs 2013 Cumartesi

TAKIM İÇİN ÖLMEK

Takımım için ölürüm sözü, bu söz genellikle etrafımızda, televizyonlarda yada ne bileyim işte o sosyal medyalarda sürekli duyduğumuz vede yazan bir söz. 

tokideki ses makalesi

Ben böyle şeyleri görünce yada okuyunca cidden çok kızıyorum. Bu ne ya takım tutma demiyoruz tamam tut hatta istersen maçlarını izlemeye dahi git ama bu kadarda abartılı olma ya... Bir futbolcu bile başka bir takım fazla ücret verdiğinde o takıma dönüyor ve sanki doğma büyüme o takımlıymış gibi o takım için çalışıyor. Ki onlar bu iş için üstüne üstelik parada alıyorlar. Ama onlar hiç öyle takımımız için ölürüz bile demiyorlar, onlar öyle iken sen bu takım için neden ölecekmişsin yada takımın için neden kavga edeceksin ne gereği var demi ama. Ne demişler top yuvarlaktır ne olacağı belli olmaz bugün sen kazanırsın başka gün onlar kazanır. Sen kazandım diye etrafındaki başka takım tutan insanlara hakaretler yağdırıp sevineceksen hiç sevinme daha iyi, yada kaybedince üzülüp sağa sola sataşacaksan bu takımı ne diye tutu yon hiç tutma daha iyi. En azından etrafına zararın dokunmaz.

Futbol bir oyundur. güzelce oynayıp güzelce izlersen senin için bir eğlence yada sosyal faaliyet olur. Ama bunu Ülkemizdeki insanlar için söylememiz bu aralar pek mümkün değil. Neymiş efendim 'benim tuttuğum takım her zaman kazanmalı yada herkes onu tutmalı' ne saçma bir düşünce bu böyle ya. Sen o takımı tutu yon ona karşı sempatin var ama o da öbürünü tutuyor oda o takıma karşı bir sempatisi var. Olamaz mı?

Olmaz ama umarım bir mucize olur ve bundan sonra en azından taraftarların bir çoğu rakiplerini nefret etmekten vazgeçerler. Çünkü nasıl ki farklı bir dine yahut farklı bir ırka sahip olmak nefret edilmeyi gerektirmiyorsa bir takımı tutmak da nefret edilmeyi gerektirmiyor. Bunu anlamalı ve bu düşünceye göre hareket etmeliyiz...

Sağlıkla Kalın...

3 yorum:

  1. futbolun bu derece abartılmasını gerçekten hiç anlamıyorum ve takım kavgaları çok anlamsız,ben de futbol izlemeyi seviyorum,böyle şeyler duğumda üzülüyorum..

    YanıtlaSil
  2. çok haklısın gerçekten çok üzücü bu tür olaylar,neticede spor yapılıyor ve bu düşmanlığa dönüyor,bu kadar fanatiklik de çok fazla...

    YanıtlaSil
  3. Bana göre de çok saçma dünyalık hayatta abartılarak yapılacak en saçma işlerden biridir bence futbolu abartmak....heleki ölürcesine.ben bu tarz şeyleri olanların psikolojik olarak bazı eksiklikleri bastırılıp altta kalmış bazı duyguları olduğunu çocukken eksik bırakılmış bir yönlerinin de bu şekilde tamamlama olduğunu düşünüyorum

    YanıtlaSil