8 Mayıs 2013 Çarşamba

CESARET VEREN ÖYKÜLER KİTABI


Sezonun son portakallarından yaptığım portakal suyu eşliğinde sizlere geç kalmış bir postu hazırlıyorum.:) .... 


tokideki sesin okuduğu kitap


Cesaret veren öyküler, Cengiz Erşahin'in yazdığı bir kitap. Bu kitabı eşimin bir arkadaşı okuduktan sonra çok güzel kitap okumanı tavsiye ederim diyerek ona hediye etmiş.

Bizim evde de genellikle kitap okuyan kişi ben olduğum için :) benim dikkatimi çekti ve okumaya başladım.

Kitabın içeriğinde alanlarından ün yapmış,  ünlü tanınmış iş adamları, sanatçılar, yazarlar gibi kişilerin başarıya nasıl ulaştıklarını anlatan kıssadan hisseler var. Hatta arada da bazı büyük insanların ağızlarından öğütlerde içeriyor. Benim hoşuma giden çok öyküler var okurken zevk alarak okudum.

tokideki sesin okuduğu kitap

Kitapdaki bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum.' En büyük hatiplerden olan Demostenes aslında bir kekeme imiş biliyor musunuz? Bu adam kekeme hali ile bir topluluk karşısında konuşmaya başladığında halk, onu kahkahalarla kürsüden uzaklaştırmış

Ama bu adam kekeme olmasına rağmen pes etmemiş azim etmiş ve tabiki de çok çalışmış.Çünkü içinde hatip olabileceğine dair büyük bir inanç taşıyormuş. Bu adam uzun zaman deniz kıyısında ağzına çakıl taşları koyarak, kıyıya vuran dalgalar eşliğinde konuşma egzersizi yapmış.

Bu azmi vede çabası sonucunda istediğini elde ederek sözünü dinletmeyi ve dünyanın en büyük hatiplerinden biri olmayı başarmış.'

Buna benzer bir sürü olayları anlatıyor. Kitabın arkasındaki şu sözde çok hoşuma gitti. 'Mal kaybeden bir şey kaybetmemiştir. Onurunu kaybeden çok şey kaybetmiştir. Cesaretini kaybeden ise herşeyini kaybetmiştir.' Ne kadar doğru vede güzel bir söz demi....

Kitabı özellikle ergenlik çağında olan vede hep ikilemede kalan kişilerin okuması gerekiyor. Çünkü içindeki kişilerin hikayeleri gerçekten de insanı cesaretlendiriyor. O sebepten bence herkesin kütüphanesinde olması gerekli kitaplardan biri...

Hepinize öpücükler.

6 yorum:

  1. bende böyle bir kitap okumuştum,başarı hikayeleri gerçekten insanı cesaretlendiriyor,sık sık okuyup unutmamak lazım...
    -bu arada portakal suyunun kokusu geldi burnuma:)afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım aynen öyle oluyor :) arada öyle tanınmış kişilerin hikayelerini okumak insanı cesaretlendiriyor.
      :) teşekkürler...

      Sil
  2. okuduğum ve benimde beğendiğim kitaplardan biri.kızımda okudu.tavsiyeni destekliyorum.keyifli okumalar canım.sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. kendi elinle yaptığın gibisi yoktur, portakal suyu için afiyet bal şeker olsun... Keyifli okumaların bol olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım aynen öyle :)çook teşekkür ederim. Allah razı olsun.

      Sil