28 Mayıs 2013 Salı

SONSUZ NUR KİTABINI OKUDUM



Yazar: M.Fethullah Gülen

Sayfa Sayısı: 308

Baskı Yılı: 2012

Yayınevi: Nil Yayınları



Fethullah gülenin yazdığı sonsuz nur kitabını okurken büyük zevk alarak okudum. Hani bazı kitaplar vardır ya insana birşeyler katıp ona bilgiler yükler. Hahh!!... işte sonsuz nur tamda öyle bir kitap.

tokideki sesin okuduğu kitap


Allah Resulü Peygamber Efendimizin hayatını öyle güzel anlatmış ki insan okurken büyük bir hazla okuyor. Ben bu kitabı okumadan önce kendimce Peygamber Efendimizi (SAV) in hayatını iyi bildiğimi sanırdım. Ama bu kitabı okurken anladım ki o Allah Resulü hakkında bilmediğimiz birçok olay ve hadiseler varmış.

Sonsuz Nur, yaygın siyer kitaplarından farklı bir çalışmadır. Eserde Allah Resulü'nün hayatının bir biyografi formunda aktarılmasından ziyade, onun yaşamış olduğu dönemin ve hadiselerin kendi şartları içinde anlatılması peygamberliğini ispatlayan hakikatler, sergilemiş olduğu tutumlar ve verdiği kararların ardındaki hikmetler, ona ait bazı bilinmeyen veya yanlış anlaşılan hususlar irdelenmekte ve izah edilmektedir. Bu açıdan Sonsuz Nur, efendiler efendisini farklı meziyetleriyle tanıtan, onun hayatının belli kesitlerini düşünce ve hikmet boyutuyla ele alan bir eserdir.

tokideki sesin okuduğu kitap


Kitabın arka kapağında yazanlar, Yıllardan beri binlerce defa yer değiştirenler; yer değiştirip kendilerine tutunacak bir dal arayanlar; o sistemden bu sisteme, o ekolden öbür ekole koşuşup duranlar, bütün bu çırpınıp durmaların fiyasko ile neticelendiğini görüyor ve şimdiye kadar hiç fiyasko görmemiş Hz. Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellam) mektebine koşuyorlar.İnsanların gönüllerini coşturacak kadar o gönüllere fer veren Efendiler Efendisi'ni acaba kendi kıymeti ölçüsünde anlatabildik mi?...Hayır! Eğer beşeriyet O'nu tanısaydı, O'nun için mecnun olur, yollara düşerdi; ruhları O'nun yad-ı cemili sarınca burnunun direği sızlar ve gözleri yaşlarla dolardı, dolardı da, O'nun pak semtine, peygamberlik dünyasına, tertemiz iklimine girebilmek için ürperir, O'nun aşkının ateşiyle yanan kalbinin küllerine hayat gelsin diye rüzgarın önüne katılır ve hep oraya doğru sürüklenirdi...Akıl ve havsalamız alsa da almasa da, sineler O Şem'a'ya, O Güneş'e pervanedir.. Çok yakın bir gelecekte, şimdiye kadar bir türlü O'na koşamayıp da kış sinekleri gibi takılıp yolda kalan derbeder ve perişan akıllar, yolda kalışlarına pişman olacak ve ellerini dizlerine vurarak: "Biz niye pervane olup O'na koşmadık?" diyeceklerdir. O zaman belki de birçoğu için her şey bitmiş olacak...

Kısacası her müslümanın kütüphanesinde olması gereken bir kitaptır. Kesinlikle tavsiye ederim okuyunca pişman olmayacksınız hatta bana tavsiye ettiğim için 'Allah razı olsun' dahi diyeceksiniz...

8 yorum:

  1. Okumuştum güzel bir kitap biraz ağır geliyor hocanın dili bana ama severek okdum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet içinde bazı arapça kelimeler var ama bence insan kendini vererek okuduğu zaman anlıyor. Şahsen ben o şekilde her şeyi anlayarak okudum.

      Sil
  2. Merhabalar,
    Bloğunuzu severek takip ediyorum. Bana da beklerim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  3. okumadım kitabı ama notunu aldım.keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
  4. Okumuştum bu kitabın ikisini de güzel kitap gerçekten. hatta 2. kitabını bir hafta içinde bitirmiştim. Normalde kitaplarımı kısa zamanda bitirebilen bir insan değilim ama 2.sini okurken bir bakmıştım bir hafta içinde bitmiş :) tavsiye edilebilir bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle çok çabuk bitiyor çünkü çok akıcı bir kitap insan kapıldımı bırakmak istemiyor.

      Sil