31 Mayıs 2013 Cuma

MUHALLEBİLİ KADAYIF

Evde biraz kadayıf vardı, onunla tatlı yapmak istedim. Ama bu sefer normal şerbetli yapılan kadayıf tatlısı değilde şerbetsiz olan muhallebili kadayıf yapmak istedim...  Veee yaptım da, :) iyi ki de yapmışım çok hafif vede çok lezzetli bir tatlı oldu. Herkese tavsiye ederim normal şerbetli kadayıftan farklı bir tadı oluyor.

tokideki sesin tatlısı


Muhallebili kadayıf malzemeleri

  • 350 g kadar tel kadayıf
  • 3 yemek kaşığı tere yağ
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1,5 su bardağı dövülmüş ceviz

Muhallebisi için:
  • 1 lt süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket margarin veya tereyağı

Muhallebili kadayıf nasıl yapılır?


Kadayıfı ince ince kırın(kolay kırılması için 2 saat kadar derin dondurucuda bekletebilirsiniz). Teflon tencereye ya da genişçe bir teflon tavada tereyağını eritin, şekeri ve kadayıfı ekleyerek pembeleşinceye kadar kavurun. Kavrulduktan sonra ocaktan alın. (Kadayıfları ocaktan aldıktan sonra tencerede bırakırsanız kızarmaya devam edecektir o nedenle ya karıştırmaya devam edin ya da bir kaba alarak soğumasını sağlayın)


tokideki sesin tatlısı

Muhallebinin hazırlanışı; vanilya hariç tüm malzemeleri tencereye alarak karıştırarak pişirin. Muhallebi kaynadıktan 3 dakika kadar sonra ocaktan alarak 10-15dk soğumaya bırakın. Daha sonra vanilyayı  ilave edin ve mikser yardımı ile pürüzsüz bir görüntü alana kadar 4-5 dakika boyunca çırpın.

tokideki sesin tatlısı

Bir borcama kızartmış olduğunuz kadayıfların yarısını dökün ve borcamın tabanına güzelce yayın. Üzerine hazırladığınız kremayı dökün ve en üste kalan kadayıfları serin. Tatlıyı soğuyana kadar bekletin daha sonra buzdolabına kaldırın.

tokideki sesin tatlısı
Muhallebili kadayıfımız hazır. :)

Afiyet olsun..

24 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. ımmmmhhhh diyetteyim bu bana edilir mi yav bayılırım resimleri görünce bir canım çekti ki sorma süper görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) teşekkür ederim arada böyle kaçamaklardan bir şey olmaz hafif bir tatlı nede olsa.

      Sil
  4. çok severim,ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor benim yerime de ye:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam oldu senin için bir tabak daha yiyeceğim:)

      Sil
  5. merhaba bloğunuzu yeni keşfettim,çok güzel bir bloğunuz var :)

    tatlınız da çok güzel görünüyor, kadayıfı sevmeme rağmen şerbetli olduğu için çok tercih edemiyordum, bu halini mutlaka deneyeceğim. elinize sağlık, sevgiler :)

    smrdmr.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle deneyin bu hali şerbetli gibi olmuyor çok değişik vede hafif bir tatlı:) normalde şerbetliyi bende pek sevmem ama buna bayılıyorum.

      Sil
  6. ben bu tatlıyı çok severim...
    çok hafif olur...
    1 tabak değil 2 tabek bile yerim :)
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım:) evet öyle bu tatlının tek kötü yanı insan yedikçe yiyesi geliyor.:)

      Sil
  7. Ellerine sağlık canım.. Çok severim ..Ben sunumu cuplarda yapıyorum, hem servis kolaylığı sağlıyor, hemde görsel daha güzel oluyor. Tavsiye ederim.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiyen için teşekkür ederim:) bu hiç aklıma gelmemişti bir dahasına bende o şekilde denemek istiyorum.

      Sil
  8. Offff offfff ne muhteşem görüntü. Yemeğimi yedim canım tatlı bir şeyler istiyor ve karşımda bu güzellik duruyor. Yapılır mı bu şimdi? Benim evimde kadayıf yok. Yakınlarda da nereden alınır bilmem ki?
    Ellerine sağlık. Afiyetle yiyin. Ben de kendimi nutellayla kandırayım bari. :)))

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim Tatlınıza bayıldım :) Hep yapmak istediğim bir tarif :)) İnşallah yakın zamanda denerim. Arkadaşımda yemiştim tadı inanılmaz güzel ve dediğiniz gibi çok hafif :))
    Bu arada sizi izlemeye aldım :)) Bana da beklerim http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşmeyi diliyorum,
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bende size geliyorum misafir kabul eder misiniz:)
      bu arada evet tatlı çok hafif oluyor bence kesin deneyin.

      Sil
  10. Nefis olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Hafif ve nefis bir tatlı asla bir dilim yetmez:))Ellerine sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. Olsa da yesek :) Eline sağlık...

    YanıtlaSil