27 Ekim 2014 Pazartesi

EV ALMA SEVİNCİ BOĞAZINDA KALAN ANNE

Haftanın ilk günüden herkese merhabalar!... :)

Umarım bu hafta başına sorunsuz güzel bir gün ile başlarsınız da, o şekilde tüm haftanız hatta ayınız ve yıllarınız geçer gider. Diyerek evrene mesajlar gönderelim ki güzel geçsin.

Kah instagramda, kah facebook sayfamda ara ara paylaştığım üzere tokideki ses yeni bir ev arama telaşında... Bunun nedenleri ise iki çocuklu vede özellikle bu çocuklar gün geçtikçe büyümesi sonucu eski küçük evimizin artık bize iyiden iyiye dar gelmesi.

Ev aramak konusunda da özellikle bizim gibi yok okul yakın olsun, yok evin etrafında çocukların rahat rahat oyun oynayabileceği alanların olması, yok şu olsun, yok bu olsunlar fazla olunca istediğin gibi ev bulma imkanın biraz kısıtlanmış oluyor. Ama kafaya koyduk ya bir kere bu sene bu ev alınacak o eve taşınılacak diye. O sebepten hafta için netlerde hafta sonu ise sokak sokak dolaşarak ayaklarımıza kara sular kaplayana kadar ev aramakta idik. Daha ki bu hafta sonu okula çok yakın etrafında boşluk alanlar olan bir sitede üstelik evin iç dekorda bizim istediğimiz gibi yapılı bir ev bulduk. Allahtan bir mani olmazsa bir haftaya kadar inşallah tapu işlemlerini halledip, abonelikleri çözdükten sonra önce ev toplama daha sonrada ev taşınıp yerleştirme şeklinde sıkıcı vede zorlu bir aşama bizi bekliyor olacak.

Buraya kadar her şey gayet iyi tıkıt tıkır gitmekte ya okul problemi ne OLACAK!... Evet okul çok yakın ama bu yakın olan okul benim kuzularımın şimdi gittiği okul değil, başka bir okul..

Okul değişikliği ile birlikte yeni arkadaşlar, yeni öğretmen ve her şeyden önemlisi bambaşka bir sistem vede düzene girip diğer çocuklara ayak uydurmak zorundalar. :( O sebepten tek endişem çocukların okul problemleri...  Hadi Emir akıllı vede uyumlu bir çocuk olduğu için onda fazla problem yaşamadan alışır diye umut ediyorum. Peki Efe ne olacak, daha şimdiki okulundaki arkadaşlarına vede öğretmenine tam alışamadan tekrardan farklı arkadaş vede öğretmenine alışabilecek mi diye ev ararken dahi kara kara düşünüyordum. Ben bu şekilde sürekli sorular sorular... Şeklinde beynimde bin türlü soru ile cebelleşirken babaları ise gayet rahat ''Korkma bir şey olmaz, ilk okul değiştiren çocuklar onlar değil onlarda alışır'' diyor. Tabi o hiç okul değiştirmediği için onun tuzu kuru. Okul değişikliği nedir, ben çok iyi bilirim. İlk 3 sene aynı okulda okuduğum arkadaş, öğretmen vede okulumdan ayrılıp başka bir okula gidince sudan çıkmış balığa dönmüştüm. O günleri hatırladıkça endişem bir kat daha artıyor.. :(

Kendimce öğretmen vede okul görevlileri ile de konuşup çareler arıyorum. Emir konusunda şuanda bir çarem yok mecburen o yeni okul vede arkadaşlarına alışmak zorunda. Ama Efe henüz zaten yaş olarak erken okula başlamış bir çocuk olduğu için.onu okuldan dilekçe verip alsam mı kii?.. Diye düşünüyorum. Aslında bir yanım ''al'' diyor. Ama diğer yanımda '' Yok alma çocuk zaten okulda yazma konusu vede ev ödevi yapma konusu hariç diğer türlü heceleme vede okuma konusunda çok iyi durumda'' diyor... Ama dediğim gibi şimdiki okulunda eminim ki problemsiz şekilde birinci sınıfını bitirirdi. Bunu adım gibi biliyorum. Ama ya yeni okulunda bu şekilde başarabilir mi diye endişeleniyorum... :(

Benim durum şuanda ''ohhh be yeni vede geniş bir evim oldu. İçini şunu buraya sıkıştır onu buraya sıkıştır şeklinde döşemek yerine rahat rahat döşeyeceğim'' diye sevinirken çocukların okulları aklıma gelince sanki iştahla yemek yiyen birine bir kötü haber verince yediği son lokma boğazında kalır. Ne onu yutabilir nede çıkartabilir arada çaresizce öylece kalır ya . İşte şuanda benim durum o halde ya birileri bana bir bardak su verip o lokmayı mideme gitmesine yardımcı olacaklar. Yada sırtıma vurarak o lokmayı geri çıkarmama yardımcı olacaklar....?...

Siz benim yerimde olsa idiniz ne yapardınız?. hadi bir el atın... :/




Hoşça kalın.

8 yorum:

  1. umarım herşey gönlünüzce olur çok da kendinizi sıkmayın :)
    z

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim inşallah... Sıkmamak elde değil ki :(

      Sil
  2. ilk yıl çok önemli bence de keşke planlarınızı bir sene erteleyebilseydiniz canım.ama mecbur kalırsanız da belli olmaz belki yeni oklunu daha çok sever belli mi olur diyorum..hayırlısı olsun inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım sanırım okuldan alacağım bu sene seneye tekrar gitsin...

      Sil
  3. İlk yolda okul değişikliği çok riskli. Hele de küçük başlayanlar icin. Size tavsiyem okulumuza devam etmeniz. Ufakligin kaldirmasi zor olabilir.
    Zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende o şekilde düşündüğüm için bu sen okuldan alıp senye vermeyi düşünüyorum ama dediğim gibi bu düşüncemi faaliyete geçirrisem iyimi yaparım yoksa kötümü bilmediğim için tedirginim.. :(

      Sil
    2. Bu karari vermenin çok zor olduğunu biliyorum. Gecen sene bizde yasadik çünkü ,günlerce düşündük ne yapmak diye. Ama bugün iyiki de öyle yapmisim diyorum. Oğlum su an ikinci sinifa gidiyor ve öğretmeni sinir ortalamasinin üzerinde olduğunu söylüyor. Ama devam ediyor olsaydik trenin hep son vagonu olarak devam edecekti büyük ihtimal. Çünkü bu yas cocuklari duygusal ve yapamiyorum hissine bir kapilirlarsa eğitim hayatları boyunca bu hissi yasiyorlar. Basari duygusunu mutlaka tatmalari gerekiyor ve bu onlar için çok motive edici oluyor.
      Bu karari vermek evvela insana zor geliyor ama biz hic pişman olmadik. Oğlumda unuttu gitti zaten.
      Kolay gelsin size de :)

      Sil
    3. ne mutlu size verdiğiniz karar hemi sizin hemide oğlunuz için iyi olmuş. Darısı bizim başımıza olur inşallah....

      Sil