30 Ekim 2014 Perşembe

DÜDÜKLÜ TENCEREDE TAVUK TANDIR KEBABI (Su eklemeden)

İyi akşamlar sevgili okurlar...

Bugün sizlere çok basit vede lezzetli bir tarif paylaşmak için geldim... Bu tarifte yine diğer tariflerim gibi bizzat kendim tarafından birkaç kez denenmiş aile vede eş-dosta ikramlar edilip tam puan alınmış bir tariftir...


Evet evet bu mükemmel görüntülü yemeği düdüklü tencerede üstelik hiç su eklemeden pişirdim. :) İsterseniz sizlere direk tarifini vereyim de sizlerde ilk fırsatta hemen iki dakikada yapıp ''mükemmel aşçı'' unvanını alın... Ne dersiniz güzel olmaz mı?.. :D Eğer ki cevabınız evet ise sizi aşağıya alayım...

Tavuk tandır kebabı malzemeleri


  • 1 kg. Tavuk pirzola
  • 1 adet küçük soğan



Sosu için:  
  • Yarım limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 tatlı kaşığı tuz

Tavuk tandır nasıl yapılır?

 Yapılışı ise, önce tavuk bud yada pirzolalarınızı bir güzel yıkayıp daha sonra suyunu süzmek için bir 5 dakika bekleyin. Daha sonra ise bir kaba etlerinizi alın ve yukarıda verdiğim sos malzemelerini etlerinizin üzerine ekleyin. Sonra üzerini bir streç ile sarıp 1-2 saat buzdolabında bekletin.


Bekletme işlemini de yaptıktan sonra düdüklü tencerenizi alıp soslu etlerinizi olduğu gibi içine koyun. Ve son olaraktan en üste bir küçük soğanı soyup etlerinizin tam ortasına bütün olarak koyun. Bu arada siz isterseniz doğrayıp da koyabilirsiniz. Bizim ev ahalisi yemeğin içindeki soğan görüntüsünü pek sevmediği için ben genellikle bütün olarak koyarım. Yemek piştikten sonra ise tencereden alıp atarım. Bu sayede yemeğimde hiç soğan gözükmez ama soğan lezzetinden de mahrum olmamış olurum. nasıl fikir ama?.. :)



Düdüklünün kapağını kapattıktan sonra bir saat pişirin sonra ise, kapağını önce havasını alıp daha  sonra kapağını açın. Kevgirle etleri alıp bir tavaya dizin. Üzerine çok az zeytinyağı gezdirip orta ateşte arkalı önlü hafifçe kızartın. Bu işlem tavuk etlerinin toparlanmasını ve daha lezzetli olmasını sağlıyor..


Sonra ohh mis gibi bol tere yağlı bir pilav vede bol sarımsaklı cacık ile servis yapıp afiyetle yiyin... :)

Hoşça kalın.



6 yorum:

  1. Ayyy gece gece nedir bu yahuuu:):):)Ellerinize sağlık ilk fırsatta denicem,listeye aldım bunu:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok teşekkür ederim. Ama ben gece yayınlamadım ki... :(

      Sil
  2. Annem de bu şekilde yapıyor ve çok lezzetli oluyor gerçekten. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tarif gerçekten de çok lezzetli oluyor. Çok teşekkürler..

      Sil
  3. off nefis görünüyor.tavuk etini çok nadir alıyorum şimdi düşündüm en son aldığımdan bu yana neredeyse 1.5 ay geçmiş.bugün bu güzelliği yapabilirim sanırım :)) ellerine sağlık canımcım ve teşekkürler.harikasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim canım benim sayemde tavuk yapman beni gururlandırdı.. :) öptüm :))

      Sil