29 Kasım 2013 Cuma

KÜNEFE TARİFİM

Künefeeee, benim en çok sevdiğim tatlı :) ben bu tatlıya bayılıyorum, öyle çok yedim ki artık iyi bir künefe nasıl olur damak tadı ile anlayabiliyorum...  O sebepten bu zamana kadar o kadar çok künefe denemem oldu ki anlatamam, ilk denemem henüz liseye gittiğim senelerde yapmıştım ama tabi ki sonuç pek iç açıcı olmadığı için hevesim kırılmıştı. Ama künefe sevgim bir müddet sonra tekrar deneme istediği oluşturuyor, sonra tekrar deniyordum :) Zamanla künefelerim ilk yaptıklarımdan biraz daha iyi oluyordu ama yinede tam olarak istediğim tadı yakalayamıyordum... 
 Daha ki bugün yaptığım künefeyi tattıktan sonra '' budur işte'' dedim...

tokideki sesin künefe tarifi

Yapınca öyle çok yemişiz ki künefenin hepsini o gün çocuklar, eşim ve ben bitirdik :) 

Eşim Hatay'da okuduğu için oda künefeyi çok iyi biliyor, ama benim, ne kadar çok sevmem aksine o hiç sevmiyordu... Ve benim her yaptığım künefeyi benim ısrarım üzerine tadına bakıyor sonra bir daha yemiyordu... Ama bu künefeyi yine benim ısrarımla tadına bir baktı... Sonrası ise bir daha bırakamadı... :) İki dilimi tek başına kendi yedi ve bana ''aşkım senin bu künefen çok güzel olmuş'' diye güzel iltifatlarda bulundu... Ve benim ağzım kulaklarımda kendimle gurur duyarak evde dolandım durdum. :)

İsterseniz daha fazla konuyu uzatmadan sizlerle tarifini paylaşayım...

Künefe malzemeleri


  • 200 gram tel kadayıf
  • 100 gram tereyağı
  • 150 gram dil peynir

Şerbeti için ise:

  • 4 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • 3 veya 4 damla limon suyu

tokideki sesin künefe tarifi

Künefe nasıl yapılır?

Yapılışı ise, aslında çok kolay ama biraz dikkat gerektiriyor sonra gerisi zaten geliyor... İlk olarak şerbetini yukarıdaki malzemeler ile kıvamlı bir şerbet hazırlayıp bir kenarda beklesin. Çünkü künefe sıcak, şerbet soğuk olması gerektiği için önce şerbeti yapın ki siz künefeyi yapana kadar o soğusun...

Sonra yukarıdaki resim kolajında da verdiğim sıralara göre önce bir tavaya tereyağını 1 yazdığım yerdeki gibi her yerini tereyağı ile sıvıyoruz. sonra tel kadayıfları bir tepsiye döküp elimizle küçük küçük bölüp havalandırıyoruz sonra kalan tereyağını tavada eritip kadayıfların üzerine döküp sonra elinizi yakmadan elinizle yağı tüm kadayıfa yediriyoruz. Tereyağı kadayıfın her yerini kapladıktan sonra yarısını önceden yağladığımız tavaya elimizle bastırarak yerleştiriyoruz. Eğer ki bastırırken elimize yapışıyorsa arada elinizi ıslatın ki elinize yapışmadan iyice bastırın sonra dil peyniri ince ince kesip üzerini kaplayın sonrada diğer yarısı olan kadayıfı da dil peynirin üzerini tamamen örtecek şekilde elinizle bastıra bastıra üstüne ekleyin sonra bir tencereye su doldurup hazırladığınız kadayıfın üzerine oturtup bir yarım saat bekleyin ki iyice sıkışsınlar... Sonra orta büyüklükteki ocağımızın gözüne kısık kısmını ayarlayıp tavayı çevire çevire altını istediğimiz çıtır lığa gelmesini sağlayın. Arada bir spatula yardımı ile altına bakın ki altı istediğimiz gibi kızarmış mı diye... Altı istediğimiz şekilde olduktan sonra isterseniz bir spatula ile alt üst yapın. Yok o şekilde yapamam o şekilde zor olur derseniz, o zaman bir tencere kapağı yada uygun büyüklükte bir tabağı üzerine kapatarak dikkatlice tek seferde ters çevirip, sonra tavaya kaydırarak yapabilirsiniz...

Sonra yine aynı şekilde üst kısmı yaptığınız şekilde tavayı ocakta çevire çevire alt kısmını da istediğimiz kıtırlıkta pişirin... Bu arada yine aynı şekilde arada spatula yardımı ile yine altına bakın ki sonra yanmasın :) Aynı işlemi yaptıktan sonra servis tabağına künefemizi koyup finali yaşayabiliriz... :) benim en çok sevdiğim sahne, künefe sıcak sıcak şerbet soğukken döktüğümüzde çıkan bir ses cısss diyecek :) ben o sese bitiyorum :) bence mutluluğun sesi :) 

Veee işte ev yapımı miss gibi künefeniz hazır sıcak sıcak afiyetle yiyin... :)


Hoşça kalın.

14 yorum:

  1. ellerine sağlık hemen mutfağa gidip yapmak istedim desem :) ilk fırsatta deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)teşekkür ederim, bence en kısa zamanda dene canım :)

      Sil
  2. en sevdiğimden :) künefe geçmişim 3 yıldır falan şimdilerde yemediğim zamanlara inat aşeriyorum bildiğin :) harika tarif etmişin canım sık kullananlara sırf bu tarif için özel klasör açtım kaydettim ;) denemeliyim bu tarifi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım, hımmm sanırım sende benim gibi tam bir künefekoliksin :)

      Sil
  3. ufff bayılırım.
    evde yapılabildiğini bilmiyodum.
    biter tabii.
    not aldım.
    denerim ki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle dene bazı yerlerde satılan künefelerden çok daha lezzetli oluyor :)

      Sil
  4. off çok severim şimdide canım çekti.bu saatte nerden bulurda yeriz yaaa! :) ellerine sağlık canım.tarifi aldım ve taze kadayıf alır almaz deneyeceğim.afiyetler olsun.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım, en kısa zamanda dene canım....

      Sil
  5. Tatlı ile aram çok iyi olmasa da, künefenin ayrı bir yeri var, çünkü çok severim kendisini. Tarifi en kısa zamanda denemek istiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. künefe bambaşka bir şey zaten onu sadece tatlı diye geçiştirmek olmaz :)

      Sil
  6. bayılırım künefeye ama burada bulamıyorum ne yazıkki buzdolabında bekleyen kadayıfım var birtek dil peyniri eksik bi denesemmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama peynirsiz künefe olmaz ki bence canım peyniri de alda öyle dene....

      Sil
  7. Esimin ve benim en sevdigimiz tatlidir ama hollandada boyle sicak sicak nefis bi kunefe bulmak imkansiz. Tarifi mutlaka denicem biz bulamazsak kendimiz yapalim demi :)) esim bayilacak kesin :))
    Dil peyniri bulamam ama ina benzer peynirler cok onlarla denicem bakalim nasil olacak
    Ellerinize saglik :) paylasim icin tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım rica ederim, yapınca sonucu benimle paylaşırsan sevinirim...
      sevgiler :)

      Sil