6 Kasım 2013 Çarşamba

HORON TEPEN HAMSİLER

Merhabalar sevgili okurlar, bugün sizlere fırında çöp şiş hamsi bizim tabirimiz ile de horon tepen hamsilerin tarifini paylaşacağım... :)

Hani bir söz vardır ya denizden babam çıksa yerim diye, hah! işte hemen hemene o söze yakın biriyim, ama o kadarda abartılı değil ahtopat, salyongoz gibi şeyleride yemem ığğğ biran midem bulandı :) ama balık çeşitlerin hepsini çok severim haa birde midye dolmayı çok sevdim...

Aslında ev ahalinin genellemesi benim kadar olmasa da balık yemekten hoşlanıyorlar. Özellikle hamsi bir numara favori balığımızdır. Hamsiyi genellikle tavada yaparım... Şuaralar tamda mevsimi olan hamsiyi genellikle evimize alıp kızartırız, ama geçen pazartesi günü hamsiyi çöp şişe çizip fırında pişirdim. Hani çokta güzel oldu, çünkü genellikle aynı şekilde görmektense arada farklı sunumlar yaparak pişirip servis yapmak gözede farklı gözüktüğü için daha güzel oluyor... :)

tokideki sesin çöp şiş hamsisi

Nasıl yaptığımı isterseniz kısaca anlatayım...

Horon tepen hamsiler malzemeleri

  • 1 kilo hamsi
  • Mısır unu
  • Tuz
  • Sıvı yağ
  • Çöp şiş

Horon tepen hamsiler nasıl yapılır?

Hazırlanışı: Hamsileri önce başı vede kılçıklarını tek tek ayırın. Bazı kişiler kılçığını çıkarmadan pişiriyormuş ama ben genellikle çıkarıyorum çünkü benim kuzucuklarım yerken ayıklayamayacakları için boğazlarına kaçabilir diye, ben hep ayıklarım üstelik o şekilde yemek daha kolay vede zevkli oluyor. :) Daha sonra mısır ununu bir tepsiye döküp içine de biraz göz kararı tuz ekledikten sonra tek tek mısır ununa bulayıp daha sonra çöp şişlere çizin tüm bu işlemleri tamamladıktan sonra fırın tepsisini yağladıktan sonra çöp şiş hamsileri de koyup daha önceden ısıtılmış fırına verip altı ve üstü kızarana kadar pişirin... Sonra fırından alın...

tokideki sesin çöp şiş hamsisi


Fırından aldığınız hamsileri yanında yeşillik ile sevis yapın ben haşlama patatesleride kavurup yanında servis yaptım çokta güzel oldu :) Birde o şekilde deneyin eminim ki evdekilerde çok beğenecek...

Özellikle hamsinin bu hali çocukların çok hoşuna gitti sürekli 'anne bak hamsiler horon çekiyor' dediler durdular :) vee hamsiyi elleri ile çerez yer gibi yediler :))

hoşça kalın.

22 yorum:

  1. Leziz görünüyor, bu sekil hic pisirmemistim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ilk defa yaptım ama değişiklik güzeldir bence sende dene :))

      Sil
  2. Elinize sağlık .dunde bizde vardı hamsi.bi dahaya bende böyle yapayim.farklı olmuş.gerçekten horon tepiyorlar.
    bu arada muz kabuğu dişlere surulunce disleri beyazlatiyor .
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) evet canım aynen öyle, sonucu benimle paylaştığın için sana teşekkür ederim :)) sevgiler....

      Sil
  3. Elinize sağlık.gercekten horon tepiyorlar.dün bizde de hamsi vardı.bi daha bende böyle yapayim.
    bu arada muz kabuğu dişlere surulun ce disleri beyazlatiyor
    :)))

    YanıtlaSil
  4. Ha uşağum ha...
    Ellerine sağlık canım çekti bak şimdi :)
    öpüyorum canım seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa ayıp ettin sanda kızartırım sen bana gelirsen :)) bende seni öpüyorum....

      Sil
  5. hımmmm farkLı suNumLarı severim :)

    YanıtlaSil
  6. Canım nefis görünüyorlar ellerine sağlık ben de çok severim her türlü balığı. Afiyet olsun:)
    Yalnız midye hanefi mezhebine göre haram kabul ediliyor. Diğer 3 mezhepde sakınca görülmüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım :) yaaa canım ben bunu bilmiyordum söylediğin iyi oldu bende hanefi mezhebindenim demek ki bundan sonra yemeyeceğim...
      sevgiler :)

      Sil
  7. Burada sık sık balık yesekte,ülkemin balıklarının lezzetini çok özledik.Hatta geçenlerde eşim diyor ki:Şule, istanbula bir dönelim, balığın gözüne vucam valla dedi.YANİ NE DERECE ÖZLEM DUYDUĞUMUZU TAHMİN EDERSİN HERHALDE :) Ellerine sağlık nefis görünüyor.
    Bişkekten sevgi ve selamlarımla canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım inşallah biran önce vatanımıza dönersiniz.... Bu arada Ankaradan da sana sevgi ve selamlar canım :)

      Sil
  8. Ellerine sağlık ,şişe hamsi nefis görünüyor.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, selam ve sevgiler benden sana gitsin :)

      Sil
  9. Oyy Oy bır karadenızlı olarak agzımın suyu aktı bızım buralarda taze balık karaborsa dondurucudan almak da hosuma gıtmıyor :( olsa da yesek ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa çok üzüldüm, ülkemizde tamda mevsimi her yerde o kadar çok ucuza satılıyor ki her kesin evine rahatlıkla hamsi girip midelerini şenlendiriyor....

      Sil
  10. Hamsi hamsi hamsi:)
    Dahada bişey söylememe gerek yok sanırım :)
    Ellerinize sağlık bende hep düşünürüm fırında yapsak acaba güzel olurmu daha az koku olurmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi ki tava kadar güzel olmuyor ama daha az koku vede daha çabuk olduğu kesin :)

      Sil
  11. Nefis görünüyorlar,eline sağlık.Benim de balıkla aram pek iyi değildir ama hamsi olursa başka.Bir de takıntılıyım ki sorma bu yüzden eşim çok söylenir.Kar yağmadan balık yiyememe gibi ilginç bir takıntı işte...Size afiyet olsun,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) gerçekten de ilginç bir takıntıymış...
      teşekkürler canım sevgiler benden san olsun...

      Sil
  12. Hamsiye farklı bir sunum olmuş ellerine sağlık :)
    banada beklerim :)

    YanıtlaSil