20 Mart 2013 Çarşamba

BAYAT EKMEKLİ PATATES KÖFTESİ

İyi akşamlar :)

Şu aralar baktımda benim bayat ekmekleri değerlendirme tarifleri projemi ihmal eder olmuşum. Bende bunu fırsat bulup evdeki bayat ekmekleri yine bir başka tarifle değerlendirdim.


Bu seferki bayat ekmekli patates köftesi, isterseniz hemen tarifine geçelim:

Bayat ekmekli patates köftesi malzemeleri


  • 1 adet bayat ekmek
  • 2 adet büyük boy patates
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yumurta
  • 1 demet maydanoz
  • 4-5 dal nane
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı kimyon

Bayat ekmekli patates köftesi nasıl yapılır?

İlk olarak bayat ekmekleri robottan çekilerek ufalanır. Patatesler rendelenir, soğanlar da rendelenir.


 Maydanoz ve nanede ince ince doğranır. Malzemelerin tamamı karıştırma kabına alınır ve iyice karıştırılıp köfte kıvamına gelene kadar yoğrulur.


Yoğrulan harç daha sonra köfte şekli verilerek kızgın yağda kızartılır.


Böylelikle bir bayat ekmeği daha değerlendirerek bir öğün yemek sahibi olmuş olacaksınız :) denemek isteyenlere kolay gelsin... bize de afiyet olsun çünkü bu köfteyi akşam yemeği olarak yaptım. Hımm şimdi aklıma geldi de sanırım bugünkü akşam yemeği menümüzü vermemde bir sorun olmaz demi.... Domates çorbası, bayat ekmek köftesi, pırasa yemeği ve salata tatlı olarak da kemal paşa tatlısı var.



Hoşça kalın.

10 yorum:

  1. size afiyet olsun.Çok güzel bir menü olmuş.Ekmek değerlendirme fikri de harika.Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. cidden harika bir tarif.bizde patates çok sevilir o yüzden en kısa zamanda deneyeceğim teşekkürler ve ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) rica ederim hımm ayrıcada kesinlikle denemelisin basit olduğu kadarda çok lezzetli bir tarif özellkle patates seven kişiler için kaçırılmaması gereken bir tarif.

      Sil
  3. buda güzelmiş canım ya maydanoz yok ben naneli yapacağım tabi daha karar vermedim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım nanede olabilir sizin evdeki malzeme vede damak tadınıza kalmış...

      Sil
  4. patatesliye karar verdim teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  5. şuan yaptım kızartamayı bekliyorum tarif için teşekkür ederim

    eda parlak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim efendim, bende güzel yorumunuz için teşekkür ederim Eda parlak :)

      Sil