24 Şubat 2012 Cuma

NAMAZ




Namaz nedir, namaz dinin direği ibadetlerin en üstünüdür. Yüce Allah'a karşı en önemli ibadet görevimiz günde 5 defa kıldığımız namazlarımızdır. Ergenlik çağına gelen, her müslüman için günde 5 vakit namaz kılması farzdır.

Namaz bizi yaratan, yaşatan, sayısız nimetlerini veren Allah'a karşı bir kulluk görevimizdir. Şöyle düşünecek olursak  misal bir yerde çalışıyoruz o iş yeri bize maaş veriyor. Onun verdiği maaşa karşın en az yarım günümüzü o iş yeri için çalışarak geçiriyoruz. Neden peki, verdiği maaşa bir teşekkür için veya borcumuzu ödemek için değil mi. peki bize etrafımızdaki  her şeyi  veren en önemlisi olarak sağlıklı bir vücut veren Allah'a nasıl  teşekkür ediyoruz veyahut borcumuzu ödüyoruz.

Yüce yaradan bizden sadece onun için secdeye eğilip 5 vakit namazımızı kılmamızı istiyor. Üstelik bu kıldığımız namazların Allah'a hiç bir faydası yok onuda kendimiz için yapmamızı istiyor. Çünkü namaz kılarak cennete girmemiz ve de kalp temizliği için istiyor.

Eğlenceler, dünya hayatının meşgaleleri bize hastalık verirken namaz kılmak hastalıklarımıza ilaç gibi tesir ediyor. Kalbimiz rahatlıyor. Üzüntümüz hafifliyor. Elemlerimiz geçiyor. 

Namaz kılanlar Allah'ın emrini yerine getirmiş kulluk borçlarını ödemiş ve Allah'ın hoşnutluğunu kazanmış. Dünya ve ahiret mutluluğunu kavuşmuş olurlar. 



Dostlarım yemek yemek, su içmek, uyumak nasıl vücudumuz için gerekli şeylerse namaz kılmakta hepimiz için öyle olmalı.

HEPİNİZE HAYIRLI CUMALAR...






Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım

12 yorum:

  1. çok hisli bir yazı canım...Emeğinize sağlık..resimden çok etkilendim..bazen şeytana uyup , namazı geçirdiğim olsada elimden geldiğince kılmaya çalışıyorum,,hatta önceden kılmadığım namazların farzlarınıhesaplayıp kaza etmeye çalışacağım, Allah izin verirse..
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu arada bu yazıda kullandığın yılanlı resimi facebookta kullanmak istiyorum , iznin olur mu?

      Sil
  2. hayırlı cumalar canım,ne yazık ki şükretmeyi bilmeyen o kadar çok insan var ki...her şey bizim için tüm güzellikleri rabbim bizlere sunmuş ama kıymet bilmiyoruz.Allah yolunda yapılan herşeyi rabbim görüyo umuyorum ki mükafatınıda verecektir,veriyodur.

    YanıtlaSil
  3. Rabbim bize secde aşkı versin inş, amiiin...

    YanıtlaSil
  4. deryacığım tabiki de kullanabilirsin evet bazen öyle namazı kaçırdığımız zamanlar oluyor ama yemek yemeyi yada uyumayı unuttugumuz zamanlar hiç olmuyor

    pamuk şekeri amin inşallah cümlemizle birlikte verir inşallah

    YanıtlaSil
  5. Şablonuna baktım canım yanlış bir şey yok olmadığı halde HTML'den yaptım yine görüntü vermedi..eklenti blogunda ama Site senin arşivinle ya bağlantı kurup eski yayınlarını çekemiyor ya da sendeki bazı eklentiler bunu engelliyor.
    Kısaca şablon değişirse belki çalışır..yardım edemediğim için çok üzgünüm be canım ama yapacak bir şey yok..istersen buna benzer başka bir eklenti var onu post olarak yayınlayayım haftasonu nasıl istersen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar uğraştım çok teşekkür ederim ne yapalım kısmet değilmiş birde öbürünü denermisen çok sevinirim belki o olur

      Sil
  6. Rsim çok ürpertici gerçektende, Allah huşu içinde namaz kılanlardan eylesin hepimizi. Teşekkürler güzel paylaşım

    YanıtlaSil
  7. Suphesiz namaz dinimizin diregidir , fakat kendimizi okadar kucuk seyler icin kandiriyoruz ki aman bugun randevum vardi su vardi bu vardi diyerekten hep erteliyoruz .. Rabbim bizleri 5vakit namazini dört dörtlük kilan kullarindan eylesin

    YanıtlaSil
  8. mehtap amiiiin inşallah

    kalebek misali, evet malesef öyle sanki daha ne kadar yaşayacağımızı biliyormuşuz gibi erteliyoruz halbuki bilmiyoruz ki o sonra dediğimiz güne bir gün varamadan öleceğiz :(

    YanıtlaSil
  9. ne kolay ne ucuz şeylerin beni olayamasına izin veriyorum. hepsini biliyorum. işte bu yüzden bildiklerimle ne amel ettiğim sorulacak bana en çok da bu sorgudan korkuyorum. Rabbim hepimizi bağışladıklarından nasip etsin. selamlar olsun...

    YanıtlaSil
  10. Allah razi olsun rabbim hepinizin namazi dosdogru kilanlardan eylesin

    YanıtlaSil