30 Mart 2016 Çarşamba

Örgü Çaydanlık Kılıfı Ve Yapılışı

Merhabalar arkadaşlar, bugün sizlere -öreli uzun zaman olan- bir örgü çaydanlık kılıfı paylaşacağım. Uzun zamandır taslaklarda bekleyen bu örtüyü artık arşivime eklemeye karar verdim.


Ben çaydanlık kılıfını genellikle kahve yada yeşil çay yaparken kullandığım çaydanlıkta kullanıyorum. Sabah kahvaltısında demlenen çaydanlıklarda da  kullanılabilir. Renk seçimini evdeki ipler ile yaptım. Evdeki kalan ipleri değerlendirmek adına örülmüş, bir kılıfken; artık devamlı elimin altında olan ve zevkle kullandığım bir kılıf oldu.

Üstelik bu kılıfımı gören eş-dostlar dahi hayran kalıp. Onlarda aynısı yapmak için iştahlanıyorlar. Bence sizde elinizden örgü geliyorsa; bu tarz bir çaydanlık kılıfı örüp, çaydanlığınıza giydirin. Sonrada çay yada kahve içerken büyük bir zevkle kılıfınızı izleyerek iç. Gelen misafirlerinize de göğsünüzü gere gere bu çaydanlık ile çaylar demleyebilirsiniz. ;) Bu arada birazda kıskanılılabilirsiniz. Benden söylemesi :)

Örgü çaydanlık kılıfı nasıl örülür?

Örgüye ilk olarak çaydanlığın en altından başlayın. Önce kılıf öreceğiniz çaydanlığın eninde zincir çekin. Sonrada o zincirin üzerine ikili tırabzan ile baştan sona kadar doldurun. 
Kılıfı örerken devamlı çaydanlık elinizin altında olsun. Çünkü ölçülerini çaydanlığınızı baz alarak ayarlayın. Ben öyle yaptım.
Çaydanlığın ümüğüne geldiğiniz zaman. Örgünüzü ümük genişliği kadar örüp, hemen geri dönün. Böylece bir kenarını örmeye devam edin. Diğer kenarı kalsın.Attaki fotoğrafın en üstünde gözüktüğü üzere, benim çaydanlık ümüğümün genişliği yaklaşık 3-4 tırabzan kadar oluyor. 3-4 sıra tırabzan ördükten sonra ipi kesip, bitirin. Sonra diğer örülmeyen tarafa ipi geçirip, aynı karşı taraf gibi 3-4 sıra üst üste tırabzan örün. Bu arada ümük genişliği kısmını boş bırakmayı unutmayın. Karşı taraf uzunluğu kadar ördükten sonra karşı taraf ile birlikte kaldığın yerden örmeye devam etmek için. O ümük boşluğu kadar zincir çekip, örmeye devam edin.



Yine normal aralara zincir dahi çekmeden tırabzan örerek devam edin. Ara ara çaydanlığınıza ölçmeyi ihmal etmeyin. Böylece ne kadar öreceğinizi kendiniz anlarsınız. Ölçerek Ördüğünüz zaman çaydanlığın üst kısmında pot olmaması için birer, ikişer azalma yapın. Çaydanlığın sapını da geçtikten sonra tırabzan örerek tıp ki ümük boşluğunu birleştirdiğiniz gibi iki ucu birbirine tırabzan örerek birleştirin. Sonrada yukarıdaki fotoğraftan da anlaşıldığı üzere azalta azalta kapağın en ucuna kadar örün. Ve bitirin.

Biliyorum bu şekilde yazdığım zaman sanki çok zormuş gibi algılanıyor; ama inanın örüldüğü zaman çok daha kolay. Zaten örgüden anlayanların büyük kısmı fotoğrafları incelediği zaman nasıl yapıldığını anlamıştır: ''Ama yok ben ne fotoğrafı incelediğim zaman, nede sizin yazdığınız tariften bir şey anlamadım'' derseniz de.... Bana yorum yada mail yolu ile bildirin. Ben sizin için bir video çekip, eklerim. :) Hııı ne dersiniz?

Hoşça kalın.

14 yorum:

  1. Çok güzel olmuş. Çay ve kahve içimleri bu demlik sayesinde daha da keyifli hale gelebilir. ellerinize sağlık.. Hem artık ipleri değerlendirmek için çok da iyi bir seçim olmuş. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim renkli pasta sepetim :) evet öyle oldu...

      Sil
  2. Çok değişik,güzel olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Çaydanlık üşümesin ki çayın keyfi yerin de olsun:)) ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) demi ama örgü çantam. Ayrıca teşekkürler... :))

      Sil
  4. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş :))

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel olmuş bu böyle!!!! Video videoooo :) Sormaya gerek yok video izleriz her türlü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) teşekkürler dağınık. İnşallah en kısa sürede çekerim.

      Sil
  6. merhaba canım.
    kılıfın çok şık olmuş.ellerine sağlık ve güle güle kullan.hep heveslenip asla fırsat bulamadığım işlerden.kimbilir belki bugünlerde denerim bu yazıdan ilham alıp.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Kim bilir belki :) İnşallah yaparsın da sende bana ilham olur ve daha fazla örmeme sebep olsun canım :)

      Sil
  7. :) caydanlik Kilifi cok Sirin bir fikir. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil