24 Kasım 2015 Salı

Öğretmenler günü kutlaması ve kombini

Hayatını çocuklara bir şeyler öğretmek için adamış. İyi yürekli ve saygı değer öğretmen bulmak bu devirde iyice zorlaştı... Ama; akşam eve gittiğinde: ''Acaba ben bugün çocuklar için faydalı olabildim mi? Ve yarın çocuklara ne öğretsem'' Diye Gece dahi öğrencilerini düşünen öğretmenlerinde var olduğunu biliyorum. Allah tüm evlatlarımızı bu şekilde kendi vicdanı ile muhasebe eden anlayışlı öğretmenler ile karşılaştırsın.... (amin)

Benimde 4. sınıfa giden ve 1. sınıfa giden iki tane evladım var. Onların öğretmenleri ile -özellikle Emir'in öğretmeni ile- zaman zaman fikirlerim çatışsa da; çocuklarım öğretmenlerini çok seviyor.
Onlar öğretmenlerini anlatırken; gözlerinde ki kocaman bir gülümseme ile öğretmenlerini anlatışını gördükçe; o öğretmenin TÜM kusurları benim gözümden tamamen siliniyor. Çünkü biliyorum ki, Öğretmenlerde birer insan, elbet onlarında zaafları ve kusurları olur. Önemli olan o zaaf ve kusurlarına rağmen kendilerini çocuklara sevdirebilmesi. Bir öğretmen kendini öğrencilerine sevdirebilmişse bence dünyanın en iyi öğretmenidir. Ben çocuklarımın öğretmenlerine bu gözle bakıyorum. O öğretmenin bilgisi benim için daima ikinci planda kalır. İlk planda öğrencilerini seven ve öğrencileri tarafından sevilen öğretmen olması gerekiyor.

Öğretmenler günü yaklaşırken iki çocuğumunda sınıfındaki; sınıf anneleri tarafından para toplandı. Böylece herkes kendi başına küçük hediyeler alacağına topluca para toplayıp, daha büyük bir hediye alıp, öğretmene verecektik. Bence çok güzel fikirdi... Üstelik o gün gönüllü bazı veliler kek, kurabiye, sigara böreği ve yaprak sarması sarıp, okula gelecek. Öğretmene hediyesini verdikten sonra küçük çaplı birde kutlama yapılacaktı. Buda harika bir fikirdi. (Çünkü büyük oğlumun bu sene son ilk okul senesi olduğu için öğretmeni ile son öğretmenler günü eğlencesi olacak. Küçük oğlumun ise; ilk öğretmenler günü kutlaması olacaktı.)

Bende çocuklarımın isteğine göre büyük oğlum için yaprak sarması saracak, küçük oğlum için ise; çörek otlu kurabiye yapacaktım. Dün instragram da paylaştığım üzere günün büyük bir kısmını yaprak sarması sararak ve kurabiye yaparak geçirdim.
24 Kasım günü ise; tüm hazırlıklarımızı elimize alıp, çocuklar ile birlikte okulun yolunu tuttuk. Öğretmenimize hediyesini verip, küçük çaplı öğretmenler günü kutlamasını yaptık...
Öğretmenler günü kutlaması ve kombini
Ben, Emir ve öğretmeni
Ayrı ayrı sınıfta iki tane çocuğum olunca iki sınıf arasında resmen mekik dokudum. Biraz büyük oğlumun sınıfında olup,  öğretmenler günü Kutlamasına katıldıktan sonra. Küçük oğlumun sınıfına girip, oradaki kutlamaya katıldım. Bu arada biri 2. katta diğeri ise 4. katta olduğu için. İki sınıf arasında mekik dokuma işlemim biraz yorucu oldu. Kutlama sonunda dilim beş karış dışarıya sünmüş şekilde günü bitirdim. :)

Öğretmenler günü kutlaması ve kombini
Efe ve öğretmeni
Yorucu ama güzel bir gün geçti... Buradan bir kez daha görevini layıkıyla yapan tüm öğretmenlerin öğretmenler gününü kutlarım...

Öğretmenler günü kutlaması ve kombini
Gönüllü veliler tarafından hazırlanan kutlamadan küçük bir kare
Öğretmenler günü kutlaması ve kombini

Öğretmenler günü kombinimde ise Çizgili siyah beyaz tişörtü yoinsten aldım.
Pantolonu ben diktim.
Eşarp Konya semt pazarından

Hoşça kalın.

6 yorum:

  1. Öğretmenler günüüüü! :)

    YanıtlaSil
  2. Bizler için en güzel hediye; çocuklarıyla ilgilenen onların sorunlarına çözüm yolları arayan aileler, bizlerin de nihayetinde insan olduğunu unutmadan uyum içinde veli çocuk öğretmen dengesinin en güzel şeklide kurulmasıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman ne mutlu veli mutlu, öğretmen mutlu ve her şeyden önEmlisi öğrenci MUTLU!...

      Sil
  3. o zaman hiç değişmesin öğretmenleri yıllarca :)

    YanıtlaSil