30 Haziran 2015 Salı

Bayat Ekmekli Patlıcan Köfte

Ramazan ayında insanın karnı aç olunca, gözü de aç oluyor. O sebepten de normal akşam öğünlere nazaran, yemek çeşidini ve miktarı biraz daha fazla tuttuğu için eve aldığımız ekmekler tüketilmiyor. Eee o ekmekler ne oluyor. Tabi ki bir müddet sonra bayatlıyor. O şekilde de kullanılmasa bu seferde küflenip, doğruca çöpe gidiyor.

En çok ekmek tüketen ve çöpe atan bir toplum olduğumuzu zaten biliyoruz. Peki ya ekmeklerin özellikle Ramazan ayında daha fazla çöpe gittiğini biliyor muydunuz? Ne kadar acı, ama gerçek. :( Bu mübarek ayda özellikle aç olanların halini anlayıp daha çok tutumlu olup, yoksullara yardım etmemiz gerekirken. Ekmeklerimizi diğer aylardan daha çok çöpe atarak, israf ediyoruz....

bayat-ekmekli-patlican-kofte

Halbuki o ekmekleri bayat olarak tüketemez-seniz ki aynı şekilde bende tüketemem. Çokta güzel tatlısından tutta, kebabına kadar bir sürü çeşidini yapıp değerlendirebiliriz. Bugün size o bayat ekmeklerinize ikinci bir şans verecek başka bir tarif paylaşmaya geldim...

Bu sefer yine bir köfte. Ama bu köfte öyle sizin bildiğiniz köftelerden değil. Bu köfte yaz mevsiminde özellikle manav tezgahlarında boy gösteren. Biz büyüklerin çok sevdiği ama çocukların pek arası olmadığı bir sebze olan patlıcan ile birlikte yapılan bir köfte... Bence bu köfteden yapın. Çünkü bu köfteden yaparsanız, bayat ekmekleriniz çöpe gitmediği gibi patlıcan yemeyen çocuklarınızda hiç anlamadan patlıcan da yemiş olur. ;) Bir taşla iki kuş... Ne dersiniz güzel olmaz mı? ;)

Bayat Ekmekli Patlıcan Köfte

Bayat Ekmekli Patlıcan Köfte Malzemeleri

  • 3 patlıcan
  • 1 küçük soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 çay bardağı bayat ekmek tozu
  • 1 yumurta
  • 1 tutam maydanoz
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kırmızıbiber
  • Sıvı yağ

Bayat ekmekli Patlıcan Köfte Nasıl Yapılır?


İlk olarak patlıcanları soyup, minik küpler halinde doğrayıp bir tencereye koyun. Üzerini geçmeyecek kadar sıcak su koyup, ocakta haşlayın. Patlıcanlar yumuşayınca üstünü bastırarak suyunu iyice süzün. Soğan,maydanoz ve sarımsağı incecik doğrayın. Daha sonra diğer malzemelerle birlikte patlıcana ekleyip iyice yoğurun. En son robottan çektiğiniz bayat ekmekleri de azar azar cıvıklığa göre ayarlayabilirsiniz.


Bayat ekmekli patlıcan köfte harcını normal bir köfte harcı kıvamında yoğurduktan sonra istediğiniz şekli verip, yağda kızartın. Sonrada sıcak sıcak servis edip, normal günde patlıcan yemeyen çocuklar parmaklarını ısırarak yesinler. :P

Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin ve afiyetler olsun.

Hoşça kalın...

12 yorum:

  1. İftarada daha çok vakit varken bu paylaşım beni duygulandırdı :P

    YanıtlaSil
  2. ya ben buna bayıldım ama :) çok leziz gözüküyor elinize emeğinize sağlık :) en kısa zamanda denicem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. Bence lezzeti de bir o kadar güzel :)

      Sil
  3. ellerine sağlık patlıcanı çok severim bunu uygulayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. patlıcan tadı pek hissettirilmiyor. Zaten o sebepten de özellikle patlıcan sevmeyen çocuklara yapmanızı istedim :)

      Sil
  4. Daha önce de başka bir sitede görmüştüm bu köfteyi. Sizin tariflerinizi özellikle takip ediyorum. Daha önce görüp denemediğim bu köfteyi sizin tarifinizle deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bence kesin dene canım çok lezzetli bir köfte oluyor.

      Sil
  5. Elinize sağlık. gercekten çok güzel bir tarif olmuş

    YanıtlaSil
  6. Çok değişik bi tarifmiş, senin bayat ekmekle tarifler efsane, bayılıyorum yaratıcılığına:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok teşekkür ederim. Bende bir leyler üretmeyi seviyorum zaten daha önceki bir postta paylaşmıştım hatırlarsanız ''boş kalanı ne Allah severmiş, nede Peygamber as.''ben bu sözü belledim,. Ona göre yaşamak benim hayat felsefem oldu. ;)

      Sil