6 Haziran 2015 Cumartesi

SUNAY AKIN - AY HIRSIZI KİTABI YORUMU

Yazar: Sunay Akın

Sayfa Sayısı: 235

Baskı Yılı: 2009

Yayın Evi: Kültür yayınları
SUNAY AKIN - AY HIRSIZI KİTABI YORUMU
Sunay Akın'ın şiirleri ve ses tonuna hayran biri olduğum için kitaplarını da severim diye düşünmüştüm. Ama sanırım onun yazdığı hikayeler bana çok fazla geldi. Yoksa başka bir açıklaması yok.

Çünkü Sunay Akın'ın ay hırsızı kitapta olması gereken ilgi çekici anlatım tarzı var, konuları çok akıllıca anlatılmış, hikayelerde gerçek hayattan kesintiler halinde, kitabın üslubu sanki senin karşında hikaye anlatıyor gibi... Eeee var oğlu var. Ben bu kitabı niye sevemedim? Aslında sevemedim de demeyelim de; bir solukta okuyamadım diyelim.

Çünkü kitapta anlatılan olay ve kurgular o kadar farklı ve hiçbir zaman duymadığımız konular olunca, insan o hikayeyi okurken ister istemez merak ediyor. Kitabı bırakıp, o konuyu bir araştırma duygusu ile kapılıyor.

Birde farklı farklı konuların hepsini ay ve uzay sevdasına bağlamış. Ama tabi konular farklı; ilk pilottan tutunda, şairler ve Atatürk'ün hayatı, oyuncaklar olmak üzere birbiri ile alakasız konularda olunca kafam bir dağılıyor. Kitabı okurken sanki o kitap beni yoruyormuş hissi uyandırıyor. Çünkü yazılan her hikayede ayrı bir mesaj ve bilgi olunca insan kendini bir zorluyor. ''acaba bu hikayede ne anlatılmak isteniyor'' diye.

O sebepten ben Sunay Akın'ın Ay Hırsızı kitabını öyle bir solukta okuyamadım. Ki bence öyle bir solukta okunacak kitapta değil. Bu kitap evinizin bir rafında olacak; arada boş bir zamanınızda 1-2 hikayesini okuyup, o hikayeler için kafa yoracaksın. Sonra ise kapatacaksın... Yoksa diğer türlüsü yorar... Diye düşünüyorum.

Peki siz Sunay Akın'ın kitaplarını okudunuz mu? Siz ne düşünüyorsunuz?

Hoşça kalın...

8 yorum:

  1. Kitapseverler için yeni bir çekilişim var :) beklerim...

    http://www.resimdefterimm.com/

    YanıtlaSil
  2. Bu kitap bende de aynı etkiyi yarattı. Bitiremedim. bir köşede bekliyor öyle. Sanırım dediğiniz gibi ara ara açıp okumalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle her hikayeyi açıp ara ara okumak daha güzel...

      Sil
  3. sunay akın gibi çok birikimli dolu insanlar bazen kitaplarında
    beyinlerindeki birikimi okura verme telaşı ve azmiyle yazıyorlar ve tam da senin söylediğin gibi okuru yoruyorlar
    ben onun standap gösterisini izlerken yorulmuş ve hayran kalmıştır
    bir insan bu kadar bilgiyi aklında tarihleri ile nasıl tutabilir
    inanılmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok fazla bilgili ve bir sürü tarihi olayı örnekler ile anlatması bizleri yoruyor...

      Sil
  4. kitabın yanında çilek de mi veriyolar aaaaaa :)

    YanıtlaSil