27 Haziran 2015 Cumartesi

Tığ İşi Kız Çocuk Elbise Modeli Ve Yapılışı

tığ işi elbise modeli

Akşamları evde dizi izlerken yada boş boş otururken elim boş oturmayı sevmiyorum. O günlerde elimde ya bir örgü olur. Yada hobi amaçlı bir uğraş olur. Böylece kendimi daha iyi hissederim. Yoksa diğer türlü elimi kolumu nereye koyacağımı bilmeden öyle şaşkaloz şekilde kalırım. :)

Bu şekilde boş duramama huyum, çocukluğumda rahmetli dedemin anlattığı bir hikaye sayesinde oldu. Onun anlattığı hikayeye göre:

''Peygamber Efendimiz yolda yürürken bir adam görmüş. Adam öylece boş boş oturuyormuş. Onu o şekilde görünce, o adama hiç selam dahi vermeden adamın yanından geçmiş. Geri dönerken yine aynı adam aynı yerde duruyor. Ama bu sefer elinde bir çubuk toprağa çizikler atıyormuş. Adama bu sefere selam vermiş. Adam bu durumu görünce çok şaşırmış Ve sormuş.
- Bir 10 dakika önce önümden geçerken bana selam vermeden geçmiştiniz. Şimdi ise selam veriyorsunuz. Ne değişti de şimdi selam verdiniz. Yaa Allah'ın resulü demiş.
Peygamber Efendimiz (SAV) ise:
- Biraz önce önünden geçerken hiçbir şey ile uğraşmadan öylece boş boş duruyordun. O sebepten selam vermedim. Çünkü boş duran insanı Ne Allah sever, nede ben... Ama şimdi ise elinde bir çubuk toprağa bir takım şekiller çiziyorsun. Belli kafanda bir düşünce var, onu düşünmek ile meşgulsün. O sebepten selam verdim. Demiş..''

Hikaye aşağı yukarı bu şeklide idi. Dedem bu hikayeyi anlatınca -çok iyi hatırlıyorum, hemen elime bir çubuk alıp toprağı karıştırmaya başlamıştım.

O gündür, bu gündür ne zaman boş kalırsam aklıma bu hikaye gelir. Ve hemen kendime uğraşacak bir şeyler bulurum. ;)
Bu uğraşlar arasında en sevdiğim uğraş ise örgü örmek. Özellikle küçük yeni doğmuş bebekler için örgü örmeyi daha çok seviyorum. Bu seferde dünyaya yaklaşık 2 ay sonra gelecek olan bir bebek için elbise, şapka ve saç bantı ördüm.

Tığ İşi Kız Çocuk Elbise Modeli Ve Yapılışı

Örgü Elbise Nasıl Örülür?


Bu elbiseyi 5 numara tığ ile ördüm. İlk olarak boyun kısmından başladım. Önce başka bir elbise modelin boyun kısmını baz alarak zincir çekin. Daha sonra o zincirin iki ucunu birleştirip büyük bir daire olsun. Sonrada zincirlerin üzerinden ikili tırabzan şeklinde her zincirin üzerine batıp, örün.

Tabi kol kısımlarını ayırmak, o kol oyuklarını vermek için iki zincir çekip, sonra tırabzan ile örmeye devam edin. Yukarıdaki resimde de net olarak gözüküyor. Zaten örgü örme işinden anlayanlar ne demek istediğimi çok iyi anlamıştır. Anlamayanlar hiç çekinmeden soru sorabilir.

Kol ve omuz kısmını ister bir elbiseye ölçerek, isterseniz de göz kararı olarak karar verin. İstediğiniz boyutta ördükten sonra kol kısımlarını atlayıp, örmeye devam edin. Burada ben örgü olarak her tırabzanın arasına zincir çekip öyle ördüm. Böylece bek kısmına küçük bir şerit geçirip, elbiseyi daha şeker yapmış olacağım.

Bel kısmını ister benim modelim gibi zincir ve tırabzan şeklinde örün. İsterseniz de direk etek kısmı modeli ile örmeye başlayabilirsiniz. Etek ucu modeli ise klasik her dantel örmeyi bilen kişilerin bildiği model. Zaten fotoğrafta net olarak gözüküyor.

örgü elbise modeli

Şapka(bere) modeli ise ör sök modelinden; yakında onun modelini de buraya ekleyeceğim.

Saç bantı ilse elbisenin etek ucu modelinin aynısı.

Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin...

Hoşça kalın...

10 yorum:

  1. Çok şirin bir takım olmuş, ellerinize sağlık.
    Sevgiler.
    http://sweetelishome.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık canım çok şirin bir takım olmuş. elimizden işimiz vücudumuzdan sağlığımız hiç eksik olmasın inş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım. Amin inşallah cümlemizle birlikte inşallah...

      Sil
  3. Çok cic olmuş gerçeketen,oldukça basit tekniklerle harika bir elbise olmuş,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. bravo!!
    el emeği gibisi var mı?
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. merhaba canım blogunu yeni keşfettiöm severek takip edicem :) eline emeğine sağlık çok ciciler :) bende bloguma beklerim http://fundanndunyasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldin :) çok teşekkürler şimdi geliyorum ;)

      Sil