2 Temmuz 2015 Perşembe

Ev Yapımı Erişte Tarifi

Ramazan ayı yaklaşırken evlerde bir Ramazan hazırlığında olduğu paylaşmıştım. Hazırlıklardan biride; evlerde kadınlar imece usulü hep birlikte birbirlerine erişte hamuru yoğurup, erişte keserlerdi.

Geçen hafta sonu, ben bu anıları evde anlatınca, çocukların canı erişte istedi... ''Acaba ne yapsak marketten hazır paketlenmiş erişte mi alsak?'' Diye düşünürken dedim ki 'neden ben yapmıyorum ki? Nasıl yapıldığını biliyorum.' Diye söylenip hemen mutfağa geçip az bir hamur yoğurup, ev yapımı erişte yaptım.

Ev Yapımı Erişte Tarifi

Ev yapımı eriştenin lezzeti ne o hazır paketlenmiş eriştelere uyuyor, nede makarnalara uyuyor. Gerçekten de çok lezzetli oluyor. Biz bu erişteler-den eşimin tabiri ile ''peynirli hamur'' olan peynirli ve soslu erişte yaptık.

Her seferinde erişte yaparken, yukarıdaki kavanozun bir tanesini haşlayıp yapmama rağmen sofrada kaşık kaşık yenip, en erken biten yemek oldu. O sebepten lezzeti garantili bir tarif bence kesin yapın. :)

Ev Yapımı Erişte Hamuru İçin Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 3 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Tuz
  • Ve aldığı kadar un

Ev Yapımı Erişte Yapılışı:

İlk olarak bir yoğurma kabına tüm sıvıları koyup karıştırın. Sonra tuzunu da ekleyip, azar azar unu yoğurarak eklemeye başlayın. Hamura hiç su koymamak için unu, hamur yoğurarak eklerseniz daha iyi olur. Elde edeceğiniz hamur, sert kıvamlı bir hamur olacak.

Yoğurdunuz hamuru daha sonra üzerine temiz bir bez örtüp biraz dinlendirin. Dinlendirdikten sonra portakal büyüklüğünde parçalar koparıp bezelere ayırın. Sonrada o bezeleri bir oklava yardımı ile açın. Aman ha açarken çok ince açmayın. Biraz kalın olmalı, yaklaşık 2 cm kadar kalınlıkta açın.


Erişte yapılışı


Açtığınız yufkaları daha sonra serin bir yere bez serin. O bezin üzerine teker teker serip bekletin. Burada isterseniz bekleterek yufkaları kurutun. Ama -benim gibi- 'Kurumasını beklemeye vaktim yok' derseniz de ocaklı saçta arkalı, önlü biraz pörtle-tin. Yani öyle yufka pişirir gibi çok pişirmeyin. Sadece hamurluğu gidip, biraz kurusun o kadar.

Hazırladığınız tüm yufkaları o şekilde arkalı önlü çok az saçta pişirdikten sonra bir tezgaha serip ikişer parmak mesafede şeritler kesin. Sonrada o şeritleri aşağıdaki resim kolejinde de gördüğünüz üzere ince ince kesin.

Erişte kesimi

Tüm yufkaları o şekilde tek tek kesikten sonra bir siniye koyup, ister güneşte, isterseniz de serin bir yerde arada karıştırarak kurutun... Bu erişteleri isterseniz kuruduktan sonra hemen kavanozlara koyup, saklayın. İsterseniz de birazını fırına koyup fırınlayıp, soğutup daha sonra saklayın.... Tercih sizin.

Ev yapımı erişte yapılışı

İlerleyen günlerde de bu eriştelerden neler yaptığımı tek tek paylaşacağım. ;)

Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin ve afiyetler olsun.

Hoşça kalın...

8 yorum:

  1. eline emeğine sağlık canım :) tabi evde yapılan daha lezzetli oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kesinlikle öyle :) çok teşekkür ederim...

      Sil
  2. ELLERİNİZE SAĞLIK :)SU KATARDIM BEN HAMURUNA GÜZEL OLDU PAYLAŞIMIN GÜZEL ŞEYLER ÖĞRENİYORUM SİZLERDEN MİSLER GİBİ GÖRÜNTÜ AFİYETLER OLSUN...SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok teşekkür ederim hamur susuz daha güzel oluyor. Bence birde bu şekilde yapın. Kesin bundan sonra hep o şekilde yapmak isteyeceksiniz.
      Estağfurullah benim ne hat time sizlere bir şeyler öğretmek. Ben sadece bildiklerimi ve yaptıklarımı buraya aktarıyorum. Sizlerin işine yarıyorsa ne mutlu bana :)

      Sil
  3. cidden ev eriştesinin tadı bambaşka oluyor.
    hani böyle cevizli yapıyorlar ya bi de.mmmmmmm..
    işken çektirdim kendime durduk yerde.
    ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok teşekkürler, bak şimdi benimde ağzımın suyu aktı :P

      Sil
  4. nasıl güzeldir ev eriştesi! Ananemle annem yapıp gönderir bana da, benim için hazine değerinde çok severim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Siz daha şanslıymışsınız. Bizde gönderen kimse olmadığı için bu şekilde evde kendimiz yapıyoruz.

      Sil