18 Nisan 2015 Cumartesi

KAYNANALIK DAMARIM KABARMAYA BAŞLADI

Yeni evli iken kaynanamın yaptıkları çok garibime gider, hatta zaman zaman onu eleştirirdim. ''Bu ne ya insan oğlundan, gelini kıskanır mı hiç??? \Cık cıkk oğlun varda öyle gelinin var\ Gelinin olduğu için sevinmen gerekirken neden böyle kasım kasım oğlum beni daha çok sevsin, ben gelinden daha marifetliyim diyerek geri-lirsin'' diye düşünür hatta benim gibi yeni gelinler ile arada -ne yalan söyleyeyim- çekiştirdiğim dahi olurdu...

Ama iki tane oğlan anası olunca anladım ki!. Gelin kıskanılır mı? Evet öyle bir kıskanılır ki, kıskançlıktan insan çatır çatır çatlarmış... Hiç cık cık hiç öyle şey olur mu? Demeyin... Olur olur bal gibi olur... :D
İsterseniz neden olur ondan kısaca bahsedeyim.... Gelin Kıskanılır, çünkü ben oğullarımı, eşimde eksik olan ama olsa idi beni çok mutlu edecek olan tüm duyguları tek tek aşılıyorum. Misal verecek olursak.

  1. Bir kere benim oğullarım çok romantik. İnsanları mutlu etmeyi, onları sevindirmeyi, sürprizler yapmayı çok seviyorlar. Ama bu romantiklik öyle böyle değil bazen öyle aşırı oluyor ki benim gibi romantik delisi birini dahi şaşırtıp... ''Aaaa bunu nasıl akıl etti'' diyerek ağzım bir karış açık kaldığı anlarda çok oluyor.
  2. yardım severler. mutfak ta sofra kurarken ya da kaldırırken bir ucundan tutup bana yardım ederler.
  3. Ağızları çok güzel laf yapıp iltifatlar ediyorlar. Özellikle güzel bir yemek yaptığımda o yemek boyunca ara ara iltifatları ile beni daha çok şevklendirip yemek yaparken daha fazla özenmeme vesile oluyor.. Gibi...

kaynanalık-hakkında-yazı ve kaynanam

Bir hafta sonu kaynanam ve eltim bize geldiler. Bu arada aramızda kalsın ama eltim de romantiklik adına hiçbir şey yok romantiğin ''R'' sinden dahi nasibini almamış biridir. Hatta onu görünce anladım ki tüm kadınlar romantik olmuyormuş. Halbuki ben eskiden tüm kadınlar romantik olur, erkeklerde odun olur diye biliyordum. Ama kuzularım ve eltim sayesin de anladım ki durum hiçte öyle değişmiş :)

Mutfakta büyük oğlum ile eltim konuşurken Emir ona'' yenge amcam sana nasıl evlenme teklif etti?'' demiş. Oda ''yemeğe götürdü orada evlenme teklif etti'' demiş. Emir ise; nasıl evlenme teklif edilmesi gerektiği hakkında  anlatmış-ta anlatmış... ''Ben olsam böyle güller alır, böyle evlenme teklifleri ederim'' diyerek. Tabi bizim elti öyle şeyleri sevmiyor ya sıkılmış, salona bizim yanımıza gelip. ''Abla senin oğlun şöyle, böyle diyor'' diyerek onun söylediklerini gülerek bana anlattı...

Kaynanam hemen kaynanalığını gösterip. ''yok öyle hemen şımartma daha sonra başına çıkar\ üstelik önce anneye alınır sonra sevgiliye\ annen seni bak ne zorluklarla büyütüyor önce o senin bir faydanı görsün daha sonra o..... '' bla bla bla... konuştu da konuştu.
Eltim karşı çıktı hiç öyle olur mu? Yapacak tabi tamam bu kadar abartmasın, ama önce sevgili sonra anne gelir diye.- Tabi o henüz anne değil ondan tuzu kuru- Ama ben tek kelime dahi edemedim. Evet aynen öyle, normalde kaynanama muhalefet olmayı çok severim, ama maalesef ki kaynanalık hormonlarım bu sene bende de oluşmaya başladı sanırım. :(

Tamam normalde de kıskanç bir anneyim. Ama bu sefer kıskançlıktan daha çok gerildim. Oğluma tüm öğret-tiklerim şeyleri başkasına yapmasına. O karşı tarafta ki kızında - eltim gibi- romantiklikten nasibini almamış duygusuz olsa ben o zaman gerim gerim gerilir. O kızın saçını başını yolmak isterim, herhalde. :)

Yok yok hayali dahi beni benden alıyor. En iyisi mi ben oğullarımı kimselere vermeyeyim. Biz ana oğul beraber mutlu mesut yaşar gideriz. Bu kaynanalığın potansiyeli beni bu şekilde geriyorsa, kim bilir gerçeği ne hale düşürür!...

Hoşça kalın..

8 yorum:

  1. benim kardeşimde senin ogulların gibidir :D sonunda hiç ailemize yakışmayan biriyle evlendi ve rezil etti bizi ,hadi onu da geçtim annem delircek kadın kıskanmanın da ötesinde ama yapacak birşey yok
    inş hayırlısı olur çocukları fazla öle romantik yetiştirmemek lazım ben diyim sonra hiç layık
    olmayan kızlara layık olmadıkları ilgi ve alakayı ve özveriyi geliştiriyor ve sonra da kadın ne derse onu uygulayan bir erkek modeli ortaya çıkıyor
    ve tam da dediğin gibi hiç ama hiç anlamayan ,kıymet bilmeyen ve hak etmeyen kadınlara düşüyorlar malesef ve iyi kadınlar emektar kadınlarda hiç anlamayan odun erkeklere düşüyor
    sanırım ben bunu fazlaca sorguladım ama sanki hayatın kanunu gibi birşey bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle gibi ama biz oğlan anaları da sanırım doğamızda olan bir şey kendi hemcinsimizi kıskanıyoruz. :)
      biraz abartıyor muyuz ne? ;)

      Sil
  2. "Halbuki ben eskiden tüm kadınlar romantik olur, erkekler de odun olur diye biliyordum." Bu cümlede koptum gitti. :)) Ahhh sanırım ben de oğlumu kiskanicam. Kayinvaaaalidelerimizi gelin alınca anlayacağız galiba. Selamlar. Sevil

    YanıtlaSil
  3. Oğlum yok bu yüzden çok ta hak veremiyeceğim diyecektim ki eminim kayınvalidem de beni deli gibi kıskanıyordur diye bir düşünce doğdu:-) sanırım biz kızımla mutluyuz:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ne güzel...Bizde oğullarımız ile mutluyuz.:D

      Sil
  4. Benim oğlum daha küçük daha öncede iki kız anasıydım inşallah gelinimi çok severim oda beni oğlumda mutlu olsun sanırım kızlarımda olduğu için farklı düşünüyorum şimdilik .....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız analarının farklı düşünmesi çok normal. Şimdi kız anası olarak bende inanıyorum ki, zamanla benim düşüncemde değişecek. Hatta değişimi ile ilgili bir yazı dahi yazıp, yayınlayabilirim. :)

      Sil