7 Nisan 2015 Salı

KANSER HASTALARINA UZAYLILAR GİBİ DAVRANMAYALIM

Merhabalar,
bloggerler paylaşıyor bloğuna; kanser haftası için bir yazı yazdım. BU yazımda kanserli bir hastaya nasıl davranılması gerektiğini başımdan geçen bir olayı örnek vererek anlattım. 

Kanserle savaş haftasında hiç olmazsa bu hastalığa dikkat çekilip, tedbirler alınmalı. Çünkü bu hastalık öyle küçümsenecek
tarzda bir hastalıktan ziyade; çok büyük tehlikeli bir hastalık...

Kanser hastalığı günümüzde o kadar çok yaygın ki bütün dünyada her yıl 10 milyon
dolayında kişi bu hastalığa yakalanmakta, bu hastaların 7 milyon kadarı ise
hayatını kaybetmektedir. İnsan vücudunda değişik yerlerde kanser meydana
gelebilir. En sık görülen kanser türleri arasında akciğer, mide, gırtlak, kalın
bağırsak kanserleri gibi kanserler bulunur. Kadınlarda ise özel olarak meme
kanseri en sık görülen kanser türü olarak bilinir. Önemli olan bu hastalığa yakalandıktan sonra kurtulmaya çalışmak yerine yakalanmadan tedbirler alıp, yakalanmaya fırsat dahi vermemek gerekiyor... 2012 yılında da paylaştığım bir yazımda bu kanser hastalığına yakalanmamak için alınması gereken önlemleri yazmıştım. İsterseniz buradan okuyabilirsiniz...

Sağlıklı ve huzurlu ömürler dilerim...

Hoşça kalın.

2 yorum:

  1. önce yazını gidip okudum sonra buraya gelip yazmayı tercih ettim.önce tebrik ediyorum yazın için.anneciğini kaybetmene gerçekten çok üzüldüm.Rabbim sevdiklerini sana bağışlasın.annem 4 yıl önce kanser oldu.meme kanseriydi ama akciğer ve kemiklere metaztaz yaptığı ve en arsız türü olduğu için direkt yüzüne yaşamaz 2 ay ömür gibi laflar etmişti doktor.bizim için dönüm noktası oldu.hayata bakış açısı ve yaşam tarzı anlamında.öncede hassas davrandığımı düşünürdüm ama insan kendi yaşamadan yada gerçekten empati yapmadan anlamıyor sanırım.umarım bu anlamda yazın empati yapmayan ya da anlamayanlar ışık olur.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım...
      amin inşallah canım bende o niyetle yazdım. İnan çevrede bu tarzda em-pati yapmayan o kadar çok insan var ki. Bu tür insanlar belkide içlerinde kötülük olmadan, tek niyetleri çocuklarını korumak iken. Karşı tarafı incitip, yaralıyorlar...

      Sil