20 Şubat 2015 Cuma

KABARTMA TOZLU PİŞİ TARİFİM

Kız anaları olan bloggerleri bir kıskanıyorum kıskanıyorum ki sormayın; onlar kızları ile birlikte analı kızlı kurabiyeler, pastalar yaparken, ''ahhhh keşke benim de bir kızım olsa idi, ben onunla neler neler yapardım'' diyerek iç geçiriyorum.. ;) Ama sonradan ampuller yanınca bu seferde '' Sultan sende kuzularınla yap, mutfak işi, kız işi değil ki, erkeklerde fevkalade yapar. Üstelik dünyanın en iyi aşçıları erkek unuttun mu? Hıhhh söyle bakim'' diyerek bu seferde hemen çocuklar ile aktivite amaçlı bir şeyler yapmak için hamur yoğurup, daha sonrasında ise işe koyuluyorum.

Önce çocuklara beraber hamur işi yapalım mı diyerek soruyorum. İkisi bir ağızdan EVEEEEEEEEEEEET diyerek şen şakrak cevap verince iyice iştaha gelip. Hemen o iştahla hamur yoğurmaya koyuluyorum. :) Bu sefer ki hamurumu, bizim yörede pişi olarak bilinen hamur kızartması için yoğurdum.

Bizim yöre pişileri; bayram arifelerinde herkes evinde koca leğenler ile yoğurduğu mayalı hamurları en az 3 kişi ile birlikte imece usulü yaparak eşe-dosta, komşulara dağıtırlar...

Ben hamurumu bizim yöredeki kişiler gibi mayalı yapmadım. Onlar pişi hamurlarını mayalı yapar ve onların yaptığı pişiler çok yağ çeker. Ben ise, öyle yağlı hamurlardan ziyade yağ çekmeyen hamur yapmak istediğim için. Hamurum biraz daha sert yoğurdum. Çünkü aslı, cırcıvık ele yapışan bir hamur ile yapılır.


Peki sonuç mu? Sizce güzel olmazsa hiç buraya ekler miyim ;) Tabi ki çok güzel oldu... Buraya eklediğim her tarif denenmiş ve güzel olduğu için eklenmiştir. Yoksa diğer türlü yapıp-da güzel olmayan ve onun için buraya eklemediğim çoook tarif var... Eeee mutfak işi deneme yanılma işi, yapa yapa elde alışır; doğru tarifte bulunur. ;)


Tamam tamam sustum tarife geçiyorum... :

Kabartma Tozlu Pişi Malzemeleri


  • 1 adet yumurta
  • yarım su bardağı süt
  • yarım su bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un

Kabartma Tozlu Pişi Nasıl Yapılır?


 Un hariç tüm malzemeleri bir kabın içine alıp iyice karıştırın. Daha sonra azar azar unu ilave ederek ele yapışmayacak şekilde bir hamur elde edin. Hamuru yoğurma işlemi bitince bir temiz bez ile üzerini örtün. Hamur dinlenirken sizde hamur açma yerinizi ayarlayıp gerekli malzemeleri ortaya çıkarın. Sonra bir tavaya da sıvı yap koyup hazır edin. Tüm bu işlemleriniz yaptıktan sonra hamurunuzun üzerini açıp, hamurdan parçalar koparıp bezeler yapın.


Hamur açma yerinize bezelerden birini koyup merdane yardımı ile kurabiye hamuru inceliğinde açın. Daha sonra açtığınız hamurdan kurabiye kalıplarını çocukların eline verin onlar şekiller yapsın. Onlar açtığım bezenin birine şekiller yaparken ben başka bir bezeyi yine açtım, onuda farklı bir sunum şekli olsun diyerek bir bıçak ile hamuru çubuklar şeklinde kestim. 


Tüm hamuru bu şekilde biraz çubuk hatta çokça çubuk şeklinde, birazda kalp ve çiçek şeklinde şekiller vererek bitirdik. Daha sonra o hamurları daha önceden yağ koyduğum tavanın altını açıp önce bir ısıttım. Sonra ısınan yağa kestiğim hamur parçalarını atarak arası vede önün altın gibi kızarana kadar kızarttım.




Pişi (hamur kızartma) işimizi yapınca evin içine mis gibi bir koku yayılınca hemen sıcağı sıcağına yemek için bir çay demleyip daha sonrada peynir zeytin Allah ne verdi ise masaya koyup kocişkoyu çağırdık. O önce bir 
-Yaaa pişi çok yağlı oluyor mideme dokunuyor diyerek biraz burun kırın etti filan ama.
Daha sonrasında sofraya oturup yemeye başlayınca:
-Immm bu çok lezzetli olmuş,üstelik hiçte öyle yağ çekmemiş diyerek hepimizden fazla yedi..:D


Analar çocuklarınıza ister kahvaltı ister başka bir öğünde yemeleri için yapın. Öyle yağda kızarmış olmasına rağmen hiç yağ çekmeyen, lezzetli pofuduk pişilere sahip olmuş oluyorsunuz... :)


Hoşça kalın...

8 yorum:

  1. bende bir miminiz var :)) ilgilenirseniz sevinirim
    gökkuşağı hikayesi ..

    YanıtlaSil
  2. Bende yapıyorum bundan
    Kucuk kareler seklinde yapip lokma gibi tek atımlık yapıyorum ellerinize saglık

    Nehir..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Tokideki Ses. Bu tarifi denemisligim var ama ne yalan söyleyeyim yagda kizaran pişiyi tek gecerim. Cocuklugumda komşu teyzenin bahcesinde iki tugla arasina konan tavada yağa atinca foss diye kabaran, önce cocuklara ikram edilen, birlikte yemenin keyfini öğreten pişiyi ariyorum ve özlüyorum. Cocuklugumuzdaki tüm lezzetler mi güzeldi, şimdi büyü mü bozuldu bilmiyorum. Sizin ve ogullarinizin eline sağlık. Afiyet olsun . Selamlar... Sevil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bende öyle ama benim çocuklarım ve eşim çok yağlı şeyleri pek sevmiyorlar ondan ben bu şekilde yapmayı tercih ediyorum Sevil hanım. :)
      Ahhh ahh o eski anılar yok mu insanın çocukluğunda çok güzel bir özlem olarak kalmakta...

      Sil
  4. Offf enn sevdigim seylerden biri. Ben pisi ismini hic duymamistim hamur kizartmasi deriz. Okuldan donuslerde bazen firindan hamur alirdim onu kizartirdik bazen de annem evde yogururdu. Keske annemle yine yakin otursak da cayla yesek diye dusundum :/ ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım. Evet biz pişi olarak adlandırırız ama hamur kızarması denildiğini de biliyorum. Keşke yakın olsakta sana yapıp ikram edebilsem :)

      Sil