25 Şubat 2015 Çarşamba

EFE'NİN KUR'AN-I KERİME GEÇME TÖRENİ

Efem, canım kuzum;  abisinden sonra Allah'ıma binlerce kez şükürler olsun ki Kuranı kerime geçti....

Yeni evimize taşınırken, henüz 68 aylığını doldurmamış olduğu için Efe'yi okuldan almıştım. Daha sonradan bu seneyi evde yanımda kalsın. Ama öyle boş geçmesin, ona Kurna-ı Kerim öğreteyim diyerek plan yapmıştım.

Buradaki yazımda da paylaştığım üzere Efe bazı zamanlar beni çıldırtma(!) eşiğine getirmiş olsa da, :) sonunda benim azmim ve kuzumun da gayreti ile Kuranı-ı Kerime geçtiiii!...

KUR'AN-I KERİME GEÇME TÖRENİ

 Oğluşum Kur'anı Kerime geçince benden tören yapmamı istedi. Bende onun bu büyük başarısını ödüllendirmek adına ondan küçücük bir töreni esirgemedim... Kabul ettim...

KUR'AN-I KERİME GEÇME TÖRENİ

Töreni, pazar günü aile içi bir kutlama halinde yaptık. Kuzumun gözlerinde vede suratında olan kocaman gülümseme ile evin içinde sevinerek gezip, ona verilen hediyeleri alması gerçekten de çok güzel bir durumdu. :D

KUR'AN-I KERİME GEÇME TÖRENİ

Kur'an-ı Kerime geçme töreni için hazırlıkları yine bir hafta öncesinden Efe'nin fikrini alarak yaptım. Önce bilgisayardan Kur'an-ı Kerime geçtim vede inşallah hafızlığını görürüz adlı birer banner hazırladım. Daha sonradan onun çıktısını alıp masa süslemesinde kullandım. Süsleme olarak ise peçete ponpon vede balonlar ile yaptım.

KUR'AN-I KERİME GEÇME TÖRENİ

İkramlık olarak ise; çörek otlu kurabiye, kelebek kurabiyesi vede pekmezli kurabiye yaptım. Yaş pastasını da kuzumun istediği gibi çikolatalı yaptım. Ayrıca ilk şeker hamuru denemem olarak şeker hamurdan pastanın kenarına tespih şeklinde yaptım. Yaş pastanın üzerine de bir cüz resmi olarak defter evde onun üstünde de Kur'an-ı Kerim harflerini yazmıştım. Ama pasta evin içinde beklerken sıcaktan harfler eridi :( Ama bence ilk deneme göre fenada olmadı hani... :)


Vee tarifi yakında gelecek olan sucuklu bayat ekmek köftesi vede çiz kek vardı. İçecek olarak ise el yapımı meyve suyu bu mamalara eşlik etti.

KUR'AN-I KERİME GEÇME TÖRENİ

Yorucu ama bir o kadar da eğlenceli vede güzel bir Kur'an-ı Kerime geçme törenimiz oldu...


Ne diyeyim darısı hatim töreni için olur inşallah.... :)

Bu arada çocuklarını Kur'an-ı Kerime geçmesini isteyen tüm ananların evlatlarına da nasip olur inşallah......(amin)

Hoşça kalın.


12 yorum:

  1. Maşallah çok zeki bir evladınız var :) Tavsiyem Kuranın Türkçesini de okutun :) Böylece ne okuduğunu anlamış olur.Hatta sayfanın solunda arapça sağında türkçe olan mealliler var onlardan tavsiye ederim,sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. Ama benim kuzum halen türkçe okumasını bilmediği için henüz okumayaz. :) Ama öğrenince okuturum zaten. Çünkü abisi o şekilde hem türkçe hem arapça olarak okuyor.

      Sil
  2. Maşallah,Allah hep öyle inançlı,başarılı eylesin inşallahhh

    YanıtlaSil
  3. Masaallah masaallah. Hayırlı olsun. Emeklerinizin karşılığını almissiniz. Okula baslamadan once Kur'an ogrenen çocuklar okumaya daha çabuk geçiyor. Kendi kızımdan biliyorum. Osmanlı eğitiminde çocuk dört yaş, dört ay, ondört günlükken Kur'an ogrenmeye baslanirmis. Sofraniz da pek güzel. Çocuğunuz bu günü hiç unutmayacak. Rabbim Kur'an yolundan ayirmasin... Sevil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim evet öyle Allah'a çok şükür ki aldım. :)
      biliyorum benim büyük oğlumda bu şekilde önce Kur'a-ı kerimi öğrendi sonra türkçe okumayı. Allah'a çok şükür ki çok basit şekilde öğrendi. Darısı bu kuzumun başına inşallah...

      Sil
  4. Maşallah,Rabbim nazarlardan esirgesin...

    YanıtlaSil
  5. Çok tatlısınız...

    YanıtlaSil