6 Şubat 2015 Cuma

İNCİR UYUTMASI TARİFİM

İncir uyutması; benim çocukluk yıllarımda annemin tabiri ile sütlü tarifini bugün sizlere vermek istiyorum...

Bu tatlıyı; eşim ailesi ile birlikte beni istemeye geldiklerinde onlara hazırladığımız akşam yemeğinden sonra tatlı olarak incir uyutması yapmıştık. O gün yaptığımız bu tatlıyı ilk defa yiyen eşim ve ailesi, özellikle kayın validem olmak üzere bu tatlıya bayılmışlar. Hatta ara ara 'o tatlı çok güzeldi. Ben hayatımda daha önceden hiç öyle bir şey görmemiştim. Ama o günden sonra sizin sayenizde incir uyutmasını öğrendim' diyerek ara ara dile getirir. Tabi o bunları söylerken benim ağzım kulaklarımda büyük bir sevinç duyarak dinlerim... Eee bildiğiniz üzere kayın valideden bir gelin olarak takdir almak her zaman pek mümkün olmuyor.o sebepten bu anların tadını çıkarmak gerek... :D

İNCİR UYUTMASI TARİFİM

Ufaktan da bu tatlı ile ilgili güzel ve küçük bir anımı da paylaştıktan sonra, isterseniz şimdi de kayın validemin öve öve bitiremediği bu incir uyutmasının tarifine geçelim.


İNCİR UYUTMASI MALZEMELERİ
  • 1 litre süt
  • 15 adet kuru incir
  • 1 su bardağı şeker

İNCİR UYUTMASI HAZIRLANIŞI

Öncelikle kuru incirlerinizin yumuşaması için üzerine kaynar su döküp yarım saat kadar kaynar suda bekletin ki. İncirler iyice yumuşasın. İncirleri beklettikten sonra bir bıçak yardımı ile küçük küçük doğrayın.  Daha sonrada bir tencerede süt ve şekeri kaynatın.  Kaynattığınız sütten bir su bardağı alıp doğradığınız incirlerin üzerine dökün. Sonrada bir blendir ile ezin.

incir uyutması yapılışı


Bir blendir yardımı ile yada eski anam babam üsülü olan  (ben genellikle o şekilde yapıyorum) bir tahta kaşığın arka kısmı ile incirlerinizi iyice ezdikten sonra. İncirleri süte ekleyip iyice karıştırdıktan sonra tatlınızı kaselere boşaltıp 2-3 saat kadar oda ısısında üzerini havluyla örterek dinlendirin. B arada bu tatlınızın tutması için sıcaklığı iyi ayarlamanız lazım. Yoksa diğer türlü tutmayabilir. Tıbki bir yoğurt mayalamış gibi sararak bekletin...Sonra da buzdolabına kaldırın.

incir uyutması yapılışı


Bizim çok severek tükettiğimiz bir tatlı olduğu için, ben incir uyutmasını ara ara eşim ve kendim için yaparım.

incir uyutması nasıl yapılır?



 Ben bu tatlıyı her yaptığımda rahmetli anacığımın bize yaptığı sütlü aklıma gelir. Ve onun yaptığı tatlıyı çoook özlerim... Gerçekten de ana yemeği ve tatlısının yerini hiçbir şey tutmuyormuş bunu çok iyi anladım... :(



Hoşça kalın.

10 yorum:

  1. İlk defa duydum. Yapımı çok ilginç. En kısa zamanda denemeye çalışacağım. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa öylemi ben bu tatlı le büyüdüm :)

      Teşekkür ederim, Rahmetli anneciğim sık sık yapardı...

      Sil
  2. Çok ilginçmiş.Gerçekten de ana yemeğinin yerini hiç bir şey tutmaz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle ilginçtir ama çok lezzetlidir kesinlikle deneyin :)

      Sil
  3. Bende ilk defa duyanlardanim tutturabilirmiyim bilemedim cok guzel.gorunuyo
    Annenize Allah dan rahmet diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Allah razı olsun
      umarım tutturabilirsin sevgiler

      Sil
  4. Bende ilk defa duydum ve incir sever biri olarak en yakın zamanda deniycem tarif için tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim deneyince sonucu benimle paylaşırsanız çok sevinirim :)

      Sil
  5. Bende bu tatlıyı ilk duyanlardanım eşim incir yemeyi çok sever ona bir süpriz yapayım...paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) faydası olduysa ne mutlu bana... Sonucu benimle paylaşırsanız çok sevinirim :)

      Sil