28 Şubat 2014 Cuma

KREM KARAMEL TARİFİM

Günaydınlar!....

Bugün sizlere çok hafif olduğu kadarda lezzetli olan bir sütlü tarifi vereceğim... Bizim evde şuaralar en çok tüketilen tatlı türüdür kendisi.... :)
Eveeeett :) başlıkta da okuduğunuz gibi tatlımızın ismi krem karamel...

tokideki sesin krem karamel tarifi


Krem karamel malzemeleri

  • 1 litre süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı muhallebisi için şeker
  • Yarım su bardağı da karameli için şeker
  • 4 yumurta
  • 2 yemek kaşığı un

 Krem karamel nasıl yapılır?

Gördüğünüz üzere malzemeleri çok az malzemesi kadar yapılışı da çok basit... İsterseniz şimdi sizlere nasıl yapıldığını anlatayım. Yapılışını bu sefer resim çekme gereği duymadım. Nedeni ise, bence çok basit olduğu için sizlere resimler ile göstermeden yazaraktan anlayabileceğinizi düşündüğüm için...
Tamam tamam esas konuya geldim ve yapılışı, :) Önce bir kaseye yumurtaları kırın sonra içine un vede vanilyayı ekleyerek iyice çırpın. Bu işlemleri yaparken bir yandanda bir tencereye sütü katıp içine şekeri de koyarak ocağın üstüne koyun oda bir yandan ısınadursun... Siz bir kasede yumurta, un ve vanilya üçlüsünü çok güzel şekilde  çırptıktan sonra kaynamaya başlayan sütün içine azar azar karıştırarak hazırladığınız karışımı ilave edin sonra karıştıra karıştıra muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin...
Muhallebisini pişirdikten sonra bir tavada karamelini yapmak için yarım su bardağı şeker koyun hatta siz evinizde esmer şeker varsa ondan yapın daha güzel olur. Benim evimde esmer şeker olmadığı için ben beyaz şekerden yaptım... Şekerleri tavada karıştırarak karamelleşene kadar kavruklayın... Şekerlerin rengi kahverengiye döndüğü zaman tamam olmuş demektir daha fazla tutmayın yoksa yakarsınız... Şekerleri karamelleştirdikten sonra hazırladığınız muhallebiden bir kepçe alıp şeker karamelinin üzerine dökün ve iyice karıştırın...
Sonra kase, kup yada bardak neyin içinde sunmak istiyorsanız oraya önce muhallebisini daha sonrada karamelini üzerine dökün ve soğumaya bırakın...


Sonra afiyetle yiyin... :) Bizim çocuklar üzerindeki karameli çok sevmediği için ben karemelini üzerine çok koymadım siz arzu ederseniz daha fazla koyabilirsiniz, tercih size kalmış...
Şimdiden yapacak olanlara kolay gelsin der ve ben kaçarım....
Hoşça kalın...

14 yorum:

  1. Harika görünüyor :)

    ellerine sağlık :)

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık
    Karamel en sevdiğim şeydir. Ne kadar çok o kadar güzel ;)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık ben çok severim.de esim sevmiyor malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler... Ya öylemi:( olsun sende kendin için yap :)

      Sil
  5. marifetli anne...çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık. Ben de çok severim ama evdekiler fazla yumurtalı olduğu için sevmiyorlar. Yoksa sık sık yapabilirdim :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil