6 Şubat 2014 Perşembe

ELMA ŞEKERİ YAPTIM :)

İlk okul senelerinde, okulun avlusunun dışına elma şekerci gelirdi bizde sırf oradan elma şekeri almak için babamızın harçlık olarak verdiği parayı harcamaz oradan elma şekerini alır her birlikte büyük bir iştahla sanki dondurma yalarmış gibi üzerindeki şekerleri yerdik. :) Ama şimdi düşünüyorum da elma şekerinin şekerlerini yedikten sonra hiçbir zaman içindeki elmasını yiyemezdim :( Çünkü içindeki elmalar genellikle çürük olurdu...

Zaten o sebepten annem her zaman biz okula giderken  ''sakın elma şekeri filan alıyım demeyin onlar çok sağlıklı değil paranızla simit alın'' diye sıkı sıkı tembih ederdi... Ama biz yine her zaman ki gibi kendi bildiğimiz yapar ya elma şekeri alır yada pamuk şeker alırdık.... Hey gidi günler hey!... (yazar bu esnada çocukluğunu hatırladığı için duygulanır)

Bu 15 tatilde, tarif defterlerimi kurcalarken not aldığım ama bir türlü yapma fırsatım olmadığı elma şekeri tarifi gözüme takıldı... Çocuklara sordum ''siz elma şekeri nedir bilir misiniz diye?...'' İkiside birbirlerine bakıp sonrada '' HAYIR BİLMİYORUZ ANNE O NASIL BİR ŞEY?'' Diye merakla sorarak benim yanıma geldiler... Bende ''tamam o zaman bende size elma şekeri yapayımda nasıl bir şey hemi öğrenirsiniz, üstelikte yiyerek tadına bakmış olursunuz'' diyerek hemen gerekli olan malzemeleri tezgahın üzerine koyup. Meraklı 2 çift göz eşliğinde yapmaya koyuldum...


ELMA ŞEKERİ YAPTIM, çocuklarım, tarifler, elma şekeri, tokideki sesin mutfağından, TOKİDEKİ SESİN EVİNDEN, lezzetli tarifler, EĞLENCELİ TARİFLER, YEMEK,

İsterseniz tarifi sizlerle de paylaşayım da sizlerde hazır 15 tatil daha bitmemişken çocuklarınız için küçük bir kaçamak olsun diyerek elma şekerleri hazırlayabilirsiniz...


Elma şekeri malzemeleri


  • 5 adet elma
  • 6 su bardağı toz şeker
  • Şekeri bir tencereye koyunca üzerini geçecek kadar su
  • 2 parça limon tuzu
  • 3 çorba kaşığı nar suyu
  • Çöp şiş yada elma şekerlerinde kullanılan tahta çubuklar hangisini bulursanız o olur

ELMA ŞEKERİ YAPTIM, çocuklarım, tarifler, elma şekeri, tokideki sesin mutfağından, TOKİDEKİ SESİN EVİNDEN, lezzetli tarifler, EĞLENCELİ TARİFLER, YEMEK,

Elma şekeri nasıl yapılır?

Yapılışı ise çok basit, ilk olarak bir tencereye şekeri koyun sonra şekerin üzerini çok az geçecek şekilde suda koyup. Orta derecede açık olan bir ocağa koyup, bir kaşık yardımı ile karıştırarak şekeri suda eritin. Sonrada kırmızı renge gelmesi için sıktığınız nar suyunu da karışıma ekleyip kaynamaya bırakın... Bu nar suyu sayesinde gıda boyası kullanmadan kırmızı renkli bir kıvama sahip olmuş olacaksınız...

ELMA ŞEKERİ YAPTIM, çocuklarım, tarifler, elma şekeri, tokideki sesin mutfağından, TOKİDEKİ SESİN EVİNDEN, lezzetli tarifler, EĞLENCELİ TARİFLER, YEMEK,

 Göz göz olup kaynamaya başlayınca kıvamını öğrenmek için bir bardak soğuk su alıp bir kaşığı önce soğuk suya sonrada hazırladığın şerbete batır, sonra yine soğuk suya batır  sonra eline al. Eğer ki eline aldığın zaman eline yapışıyorsa kıvamı olmuştur ama yok yapışmıyorsa biraz daha kaynat sonra yine aynı şekilde kıvamına bakıp olana kadar kaynat... Kıvamı tamam olup eline yapışıyorsa o zaman çöp şişlere batırılmış elmaları kıvamın içine koyup tüm her tarafını kaplayacak şekilde döndüre döndüre elmaya kıvamı bulayın...


Yukarıdaki resimde de gördüğünüz üzere kıvam elmaya bulanıyor bende streç olmadığı için elmayı saramadım o sebepten sonradan kıvam tabağa biraz aktı ama sizler streç filmle elmayı sarar sonrada buz dolabına koyarsanız elmanızdaki kıvamlı şeker hiçbir şekilde akmadan olduğu gibi kurur...

ELMA ŞEKERİ YAPTIM, çocuklarım, tarifler, elma şekeri, tokideki sesin mutfağından, TOKİDEKİ SESİN EVİNDEN, lezzetli tarifler, EĞLENCELİ TARİFLER, YEMEK,

Hazırladığınız elma şekerler soğuduktan sonra çocuklara verip onların büyük bir zevkle eğlenerek elma şekerlerini yediklerini karşılarına geçip izleyebilirsiniz  :) Bu arada tabi ki dışarıdan aldığınız elma şekerlerinden daha sağlıklı... Çünkü siz hazırladınız içinde ne var bildiğiniz için gönül rahatlığı ile kaygılanmadan çocuklarınıza yedirebilirsiniz... :)

Hımm bu arada seneler sonra ilk defa bir elma şekerinin elmasını da çürük olmadan rahatlıkla yiyebildim :)

Hoşça kalın...

6 yorum:

  1. sanırım dışarıda yapılanlarda kırmızı rengi veren gıda boyası sen nar suyu kullanmışsın çok da iyi yapmışsın, artık herşey evde yapılabiliyor, yaşasın ev usulü :)

    YanıtlaSil
  2. ayyyyy ne severdim!!! ev yapımı da harika olur ne güzel düşünmüşsün...
    ellerine sağlık:))))

    YanıtlaSil
  3. gıda boyası yerine nar suyu kullanmak daha akıllıca olmuş. ellerine sağlık. afiyet olsun.

    YanıtlaSil