18 Eylül 2013 Çarşamba

TÜRLÜ TURŞUSU YAPTIM

İyi geceler sevgili okurlar, bugün sizlere daha sabah yaptığım turşuyu paylaşmak istiyorum...Turşumuzun adı türlü turşusu...

tokideki sesin türlü tırşusu

 Turşu kurmak genellikle yöresel olarak ufak tefek farklıklar olsada mantık olarak genellikle aynıdır...Benim ailemden anamdan ebemden öğrendiğim turşu kurma yöntemi şu şekilde:

Malzemeleri ben damak tadımıza uygun olanları seçtim sizler isterseniz malzemelerden başka şeyler ekleyebilir yada çıkarabilirsiniz tercih sizin ve ailenizin damak tadına kalmış der ve malzemelere geçerim :)

    Türlü turşusu malzemeleri

  • Kornişon salatası
  • Acur
  • Kelek
  • Havuç
  • Sarımsak
  • Salamura tuzu
  • Karabiber
  • Limon
  • Sirke
  • Nohut
  • Ve kaynamış sonradan soğutulmuş su

Türlü turşusu nasıl yapılır?

Turşuyu kurmadan önce her malzemeyi ayrı ayrı sirkeli suda bekletip yıkadım. Daha sonra sarımsakları soydum ve turşu için gerekli olacak olan suyu su ısıtıcısından kaynatıp soğumaya bıraktım.

Tüm bu işleri bitirdikten sonra turşu kuracağım kabı aldım ben 5 kiloluk bir bidona kurdum siz ne kadar kurmak istiyorsanız o kadar büyüklükte bir kapı kullanın. 5 kiloluk bidonu elime aldıktan sonra en alta kelekleri bir bıçak ile sağ soluna delikler açıp bidona yerleştirdim bu işlemleri yaptıktan sonra üstene sarımsakların bir kısmını vede karabiberlerden de atıp daha sonra havuçları önce soyup sonra ufak parçalara ayırarak üzerine ekledim. Ve ardından acurları da aynı kelekte yaptığım gibi delikler açarak yerleştirdikten sonra onun üzerine de sarımsak vede karabiberden attım. Sonra en son olarak kornişon salatalarında ekledikten sonra bir limonu kesip bidonun etrafına gelecek şekilde koydum. Sonra önce suda beklettiğim daha sonradan yıkadığım bir avuç nohuttu da ekledim...

Tüm bu işleri yaptıktan sonra önce kaynatıp daha sonradan soğuttuğumuz suyada 5 tepeleme kaşığı salamura tuzu ekleyip karıştırarak tuzu suda iyice erittim. Tuzu iyice erittikten sonra içine yarım çay bardağından biraz fazlaca sirkede ekleyip, bu hazırladığım turşu suyunu, hazırladığım turşunun üzerine döktüm... Veee son olarak kapağını sıkıca hava almayacak şekilde kapatıp serin bir yere kaldırdım..

Arkadaşlar ben turşumu bu şekilde yaptım... Tariflerimde miktar yazamıyorum. Çünkü ben genellikle göz kararı ile yaptığım için miktar konusunda sizlere net bir şey diyemem...

Yapacak olanlara kolay gelsin, benim gibi yapanlara da Allah afiyet ile yemeyi nasip eder inşallah...

Hoşça kalın.


14 yorum:

  1. Afiyetle yiyin inşallah :)

    YanıtlaSil
  2. merhaba :)
    ALLAH ağız tadıyLa yemeyi Nasip etsiN caNım :)
    emeğiNe eLiNe yüreğiNe sağLık caNım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım, amin inşallah :)

      Sil
  3. turşuyu çok seviyorum ama hiç beğenmiyorum yptığım turşuları. Oh mis gibi ne güzel ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım, sende tarifini değiştir o zaman canım emim ki yaptığın tarifte bir eksik vardır...

      Sil
  4. ellerine sağlık canım afiyetle yiyin inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım amin inşallah :)

      Sil
  5. eline sağlık canım,afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil
  6. ahh bakınca ağzım sulandı resmen :)çok severim.daha turşuya sıra gelmedi ama kurarken gelip bir daha bakacağım yazıya.teşekkürler ve ellerine sağlık.
    dipnot:afiyetle yiyin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım amin inşallah sana da o zaman şimdiden kolay gelsin :)

      Sil
  7. turşuyuda çok severim seninkide on numara duruyo
    canım çekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) teşekkür ederim canım gel birlikte yiyelim o zaman...

      Sil