25 Eylül 2013 Çarşamba

SUSUZ TURŞU :)

Evet yanlış okumadınız  :)susuz turşu, bu turşuya hiç su koymadan sadece bir bardak sirke ile yapılıyor...Bu turşu şimdiye kadar ilk defa yaptığım bir turşu türüdür...

Ama şunu belirtmem gerekiyor ki bu güne kadar yediğim en lezzetli turşu türü diyebilirim... Immm çok lezzetli bir tadı var :) nerden mi anladım... Biliyorum çünkü biz bu turşuyu yemeye başladık bile :)

Sözün özü çok kolay vede lezzetli bir turşu oluyor kesinlikle sizlere tavsiye ederim...

Bu turşunun tarifini internetten görmüştüm ama nerden gördüğümü inanın hatırlamıyorum :( Çünkü ben bu turşuyu yaptığımda daha ağustosun başında idik o sebepten o adresi tekrar bulamadım, adresi unutmuşum...

tokideki sesin yaptığı turşu

Belkide bu turşuyu lezzetli yapan malzemeside olabilir. Çünkü turşuyu memleketten getirdiğim biberlerin içinde acı biberler çıkınca onları değerlendirmek için öylesine kurmuştum. Ama denildiği kadar güzel bir turşu oluyormuş şuanda iyikide kurmuşum diyorum... Bitince hemen tekrar yapacağım.

Yapımı için ise gerekli olan biber, sarımsak, salamura tuz ve sirke lazım içine su dahi konulmuyor :) Bir pet şişesine evdeki biberleri doldurdum sonra içine bir baş sarımsağıda soyup koydum. Vee son olarak 1 büyük su bardağına sirke onun içine de salamura tuzu koyup eritiyorsunuz ve bu karışımı pet şişeye ekliyorsunuz sonra ağzını kapatıyorsunuz... Veee turşuyu kurmuş oluyorsunuz :) ama bir püf noktası var oda turşuyu gözünüzün önüne koyun. Çünkü her mutfağa girip çıktıkça elinize alıp iyice çalkalayın bu şekilde iki hafta dursun daha sonra istediğiniz zaman açıp afiyet ile yiyebilirsiniz...

Hoşça kalın.


23 yorum:

  1. Sadece sirkeyle çok keskin bir tadı olmadı mı? İlginçmiş.denemek lazım tabii.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok hayır hiçte keskin bir tadı yoktu aksine çok güzel bir tadı var sirke ve sarımsağın birleşimi çok harika bir tat oluşturmuş :) tabi ki damak tadı farklı olabilir ama bence çoook lezzetli bir tadı var... Teşekkürler.

      Sil
  2. ellerine sağlık bu tarif sadece biber için mi geçerli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler evet sadece biber için geçerli yani en azından ben öyle biliyorum :)

      Sil
    2. teşekkürler afiyetle yiyin :))))))))) bende deneyeceğim

      Sil
    3. TEŞEKKÜR EDERİM :) SİZE DE KOLAY GELSİN :)

      Sil
  3. Turşuda sirke olmazsa olmazımdır benim. Sade sirke nasıl olur bilemedim şimdi. Sen güzel oldu diyorsan denemekte fayda var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım evet çok güzel oluyor bence kesinlikle dene :) pişman olmayacaksın...

      Sil
  4. deneyeceğim turşuyu çok severim
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bence de denemelisin canım pişman olmayacaksın :)

      Sil
  5. merhaba :)
    merak ettim doğrusu denemeLiyim ama bişi sorucam büyük bardak derkeN Ne kadar büyükLükte bu bardak acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, normal büyüklükte bir bardak canım :)

      Sil
  6. turşuya bayılırım denemem lazım mutlaka:)ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım :) bence kesin dene turşuyu kim sevmez ki :))

      Sil
  7. heyy ne kolay bir tarif.denemeliyim:)afiyetler olsun ve teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım evet öyle çok basit bir tarif ama güzel bir tad oluyor :))

      Sil
  8. harika tarifler paylaşıyorsunuz ellerinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Yarın kuruyorum bende hemen tursumu insallah hadi bakalım nasıl olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah emekliyim sizinde damak tadınıza uyan bir turşu olur. :)
      Kolay gelsin size...

      Sil