24 Eylül 2013 Salı

GERÇEKTEN BENİ DUYUYOR MUSUN? KİTABI HAKKINDAKİ YORUMLARIM

Yazar: Leyla Navaro

Sayfa Sayısı: 200

Baskı Yılı: 2001

Yayınevi: Remzi kitabevi

tokideki sesin okuduğu kitap

Beni duyuyor musun kitabı, anne ve babalara çocukları daha iyi anlayıp eğitmeleri için yazılmış bir kitap... Özellikle bir olayı anlattıktan sonra o olay ile ilgili örnek bir olay vermesi ve her konunun sonunda ise bizler için kendimizi tanımamız için bazı sorular sorması çok güzel olmuş. O sorular sayesinde insan kendi iç dünyası ile hesaplaşıp kendi hatalarını görüp ''evet ben bu konuda hatalı davranıyorum kendimi düzeltmem lazım'' diyerek hatasını anlayıp, telafi etmeye çalışıyor.

Bu kitapta anlatılan konu vede başlık çok doğru... Neden mi dersiniz?... Doğru, çünkü bazen biz büyükler bile bir konu hakkında tartışırken öyle hararetli konuşuruz ki birbirimizi dinliyor gibi gözüksekte hiç biri diğerinin ne dediğini tam manada anlamaz. Çünkü asıl odaklandığımız konu karşı tarafa kendi fikrimizi kabul ettirmektir. Bu durum sizlerin başına geldiği zaman ne yaparsınız?.. Biri sizin dediğinizi hiç kaideye almıyor sürekli kendi dediğini size yaptırmak için uğraşıyor o zaman o kişi hakkında ki düşünceniz ne olur?.. Bunu hiç düşündünüz mü?... Ben bu kitabı okuduktan sonra çoook düşündüm ve çocuklara hak verdim.

Çünkü aynı durum bizlerin başına dahi gelse tahammül edemeyiz. O kişiye, ya karşı gelmek yada hiç onu dinlemek dahi istemeyiz... Çünkü dinlesek anlarız ki tartışma çıkacak işte aynı durum çocuklarımız içinde geçerli onlarda bizim onların duygu ve düşüncelerini dikkate almadan kendi istediklerimizi yaptırmaya çalıştığımızda bize sergiledikleri tavır ya mız mızlanıp ağlarlar, ya küserler. yada bize karşı asi davranıp bizimle kavga ederler... Çünkü onlarda anlar ki her ne kadar bizimle konuşsalar da bizler onların aslında ne demek istediklerini anlamıyoruz ve onların sözlerini hiç dikkate almadan kendi dediğimizi savunuyoruz...


Bu kitapta buna benzer bir sürü konular var kitap 9 bölümden oluşuyor. Bu bölümler özellikle her birimizi yakından ilgilendiren konuları içeriyor. Özellikle etrafımızda mükemmel anne ve babanın mükemmel çocuğu olur kaidesini yanlışlıyor. Çünkü yazara göre mükemmel anne ve babanın mükemmel çocuğu olmaz ama mutlu anne ve babanın mutlu çocuğu olur fikrini savunuyor. 

 Kitabın arka kapağında yazanlar, Acı deneyimlere yol açan pek çok sorunun kökeninde, insanların birbirini gerçekten duymaması, duyamaması yatmaktadır. Çünkü sadece söylenen ''sözcükleri'' duymak, sözcüklerin ardındaki duygu dolu mesajları alamamak, yanıtların da yüzeyde kalmasına yol açar; bu durum ise iletişimin engellenmesi anlamına gelir.
Önem verdiğimiz insanlarla ilişkilerimizin onarılmaz yaralar almasını engellemenin tek yolu, doğru iletişim kurmayı bilmektir. Doğru iletişim kurmanın yolları öğrenilebilir.

İşte, Levla Navaro'nun bu yapıtı, sevdiklerimiz ve önemsediklerimizi 'gerçekten' duyup kendimiz de daha içten bir biçimde duyurabilmemiz yolunda bize önemli ipuçları vermektedir.

Aslında kitap hakkında o kadar çok yazılacak şeyler vede tartışılacak konular var ki hepsini buraya yazsam seri halinde postlar oluşur ama bende o şekilde post hazırlayacak zaman yok o sebepten sizlere tavsiyem kitabı en kısa zamanda alıp okumanız... Çünkü gerçekten de normal çocuk sağlığı kitaplardan çok farklı vede akıcı bir kitap insan kitaba bir başladığını hatırlıyor sonra bakıyorsun ki kitap bitmiş.... Ben Leyla Navaro nun yazma dilini çok beğendim başka kitaplarınıda alıp okumak istiyorum. Bakalım diğer kitaplarıda bu kitap kadar akıcı vede samimi bir kitap mı okuyunca anlayacağız... :)

Hoşça kalın.

4 yorum:

  1. simdi merak ettim kitabi. ben bu tarz kitaplarda en cok ayni seylerin kitap sayfasinin saginda solunda ya da herhangi bir yerinde buyuk Puntolarla tekrarlanmasindan hoslamam. bu sayede sayfa sayisini arttirirlar ;) bahsettigniz konu benim de yaptigim br cok hatanin sebebi aslinda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bence anne olan herkesin okuması gereken bir kitap türü...

      Sil
  2. bende almayı düşünüyorum.listeme yazdım bile.teşekkürler paylaşım için..

    YanıtlaSil