27 Haziran 2016 Pazartesi

Çilekli Parfe Tarifi

Yazın tatlı olarak en çok tükettiğimiz çeşit parfe oluyor...
Ben bu parfeden genellikle sık sık yapar ve derin dondurucuma atarım. Çünkü yapımı 5 dakika olan bu tatlıdan; içiniz yandığı ve canınızın da tatlı bir şeyler çektiği, o anlarda hemen imdadınıza yetişir.

Çocuklar benim yaptığım bu parfeye soğuk pasta diyorlar. Ne zaman benden pasta isterlerse; hemen cümlelerin sonuna ''ama soğuk pasta istiyoruz, ona göre haaaa'' diyorlar :)

Ben bu parfeyi evde olan her meyve ile yapıyorum. Ancak bloğuma henüz vişneli parfe ve limonlu parfe tariflerini eklemişim. İnşallah yakında şeftalili, elmalı, kayısılı gibi bir sürü meyvenin parfe tariflerini de ekleyeceğim. İsterseniz hemen tarife geçelim de, henüz vakit varken bir koşu mutfağa gidip, çilekli parfeden yapıp, derin dondurcunuza atın. Akşam iftardan sonrada serin serin yiyin, hııı olma mı? ;)

Çilekli Parfe Tarifi

Çilekli Parfe malzemeleri

  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 1 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket pötibör bisküvi
  • 1 su bardağı doğranmış çilek
  • Dilerseniz damla çikolata da ekleyebilirsiniz (ben bu tarife eklemeyi unutmuşum; ancak diğer yaptığım çilekli parfelerde eklemiştim)

Çilekli parfe nasıl yapılır?

İlk olarak çilekleri bir güzel yıkayıp, süzün. Sonrada küp küp doğrayın. Sonarda petibör bisküvileri elinizde kırarak, doğranmış çileklerin içine ekleyin.

Çilekli Parfe Tarifi

Bir kenarda da krem şantiyi soğuk süt ve içine damak tadınıza göre ekleyeceğiniz pudra şekeri ile birlikte önce düşük devirde daha sonrada yüksek devirde koyulaşana kadar çırpın.

Daha sonrada tüm karışımları karıştırıp,ezmeden yavaş yavaş karıştırın. Sonara bir borcam, kek kalıbı, kase gibi bir kabın içine streç film ile kaplayın. Kenarlarına da biraz sarkıtın. Sonrada hazırladığınız çilekli parfe karışımını o kabın içine döküp, yayın. Kenarlarından sarkıttığınız streç filmi üzerine kaplayıp, derin dondurucuya atın.

Çilekli Parfe Tarifi

Hatta ben çocuklar ile birlikte bir kartona kalp şekli verip, onun içini streç filmi ile kaplayıp, farfe için kalıp olarak kullanmıştım. Bence bu şekilde de çok güzel bir sunum oldu. Sunum şeklini tamamen sizin hayal gücünüze kalmış.

Hazırladığınız parfeyi bir gece buzlukta bekletirseniz çok güzel olur. Ama yok benim vaktim yok, hemen servis etmem lazım derseniz de; parfe donana kadar yaklaşık bir 3 saat kadar buzlukta bekletip, çıkarın. 

Donma şeklini siz kendi istediğiniz şekilde dondurabilirsiniz. Çok dondurmak istemezseniz. Bir saat kadar buzlukta bekletip, hemen çıkarın. 

Yapacak olanlara şimdiden kola gelsin ve afiyetler olsun...

18 yorum:

  1. Oohh ne guzel gorunuyor .. Hepsini yemek Lazim di Simdik.. Merhaba responsive yani mobil uyumda kucucuk Bir sorun var Hemen tekrar blogumdaki Responsive konuma bakarsan kolaylikla duzelteceksin yada online destekten yazabilirsin
    Keyfli Bloglamalar.

    YanıtlaSil
  2. Şahane olmuş ellerinize sağlık. Eve gidince evdeki malzemelerle hazırlayacağım bende. Çok hoşuma gitti. Özellikle dolapta durup, istediğimiz anda çıkarılıp ikram edilebilmesi. Yalnız birşey sormak istiyorum. Limonlu ve vişneli parfede yumurta gördüm. Bunda yoktu.(aslında benim için olmaması daha iyi) Kıvamında vb bir değişiklik olmuyor di mi?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parfenin asıl tariflerinde yumurta var; ancak çiğ yumurta tüketmek istemeyen kişiler için ise bu şekilde yumurtasız da yapılabilir. Kıvamında hiç bir değişiklik olmuyor. Yukarıda da yazdığım gibi isterseniz derin dondurucuda az bekletip, yumuşak bir kıvamda tüketebilir. İsterseniz de bir gece bekletip, dondurma gibi tüketebilirsiniz. Tamamen sizin daman tadınıza kalmış.
      Bu arada derin dondurucudan çıkarttıktan sonra mutfak tezgahında biraz bekletip, yumuşamasını da sağlayabilirsiniz.
      sevgiler benden sana olsun canım ;)

      Sil
    2. Tamamdır, aynen öyle yapacağım :) Çok teşekkürler.
      Sevgiler.

      Sil
  3. Güzel görünüyor ellerinize sağlık. Kremlantiyi hiç sevmem onun yerine evde sütle krema yapıp denesem? Tutar mı acep?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutmaz olur mu tutar. Hatta bence çokta güzel olur. Bende bir ara o şekilde kendi yaptığım krema ile yapıp, tarifini bloğumda paylaşırım.
      SEVGİLER CANIM...

      Sil
  4. Başlığı görür görmez hemen şeftalili yapayim ben de diye gecirdim icimden zaten siz de yapıyormuşsunuz :) siz paylasmadan ben paylaşırım belki :) ellerinize saglik harika görünüyor.

    Kalp kalibiniza da ayrica bayıldım.harika bir fikir olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel olur. Bende sizden sunum fikri alırım böylece, paylaşmadan ;)
      Çok teşekkür ederim minik fare . Sevgiler :)

      Sil
  5. Parfe güzel görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar. Büyük blog takip etkinliğinden geliyorum. Sizi takipteyim. Bana da beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar hoşgeldiniz. Tamam şimdi geliyorum :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. parfeye kim hayır diyebilir ki? Keşke olsa da yesek ;)

      Sil