15 Haziran 2016 Çarşamba

ETLİ YARMALI DÜĞÜN ÇORBASI TARİFİM

Merhabalar sevgili bloggerler, bugün bloğumuzun ismine com.tr de eklenmiş ve ayrıca izleyiciler listesi de gitmiş, fark ettiniz mi?...

Bugün bu postu yazmamda ki maksat, başlıktan da anlayacağınız üzere vitamin deposu olan ve ayrıca bir o kadarda lezzetli olan bir çorba tarifini vermek istiyorum....

Çorbamızın ismi etli yarma çorbası yada düğün çorbası ikisi de söyleniyor. Siz hangisini isterseniz onu söyleyin. Biz düğün çorbası diye bildiğimiz için o şekilde kullanıyoruz..

ÇORBA, YEMEK, tarifler, yemek tarifim, tokideki sesin mutfağından, lezzetli tarifler

Bu çorbaya özellikle benim ufaklıklar bayılıyorlar... Hatta öğlen yemeği için eve gelen Emir'e bu çorbadan içirdim, büyük bir iştahla iki kase çorba içip okula gitti. Ki normalde zorla yemek yedirdiğim bir çocuktur, siz düşünün artık :) Diğer oğluşum -da Emirden farklı değil, o da aynen iştahlı iştahlı yediği için bu çorbayı; ben genellikle yaparım... Hatta bloğuma eklememi Emir istedi... Bana dedi ki: '' Anne senin bu çorban bir harika sen bunu bloğuna eklesene'' dediği için resmini çektim ki bloğumda paylaşayım diye :)) Yani bu post tamamen oğluşumun isteği üzerine hazırlanmıştır.... :) Der ve tarife geçerim...

Düğün çorbası malzemeleri


  • 1.5 su bardağı aşurelik buğday
  • 200 gram dana eti (sinirsiz olacak)
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 1 tane yumurta
  • 3 damla limon suyu
  • nane
  • tuz
  • tereyağı
  • 1 su bardağı nohut ( benim çocuklar çorbanın içindeki nohudu ayıkladıkları için ben koymuyorum ama asıl tarifinde var )

Düğün çorbası nasıl yapılır?

Hazırlanışı ise çok basit, bir tencereye aşurelik buğdayı koyup üzerini geçecek kadarda su koyup haşlayın. Onlar haşlanırken asıl çorba yapacağınız tencereyi de alıp içine çok az tereyağı koyup içine küçük küçük doğradığınız etleri de atıp iyice pişirin etler dişe gelir şekilde piştikten sonra haşladığınız yarmaları da etlerin içine ekleyip altını kısın. Sonra bir kaseye yoğurdu koyup içine yumurtayı kırın, limon damlatın sonra su ile ayran kıvamına gelecek şekilde inceltin sonrada az az etli yarmanın içine boşaltın. Burada dikkat edin, direk olarak sıcak şeyin içine birden dökmeyin; yoksa kesilir. O sebepten az az karıştıra karıştıra ilave edin. Sonra göz kararı suyunu da hazırladıktan sonra çorba kaynamaya başlayana kadar karıştırmaya devam edin. Çorba kaynamaya başladığı anda tuzunu, tereyağı ve nanEsini de içine ekleyin. Ama isterseniz nane ve tereyağını şimdi değilde piştikten sonra bir tavada nane ve tereyağlı karışımı yapıp üzerine gezdirebilirsiniz... Çorbanız kaynadıktan sonra altını tekrar kısıp, özleşmesini bekleyin. Çorbanız istediğiniz kıvama geldikten sonra bir yarın saat dinlendirin...

Sonra mis gibi dumanı üstünde besleyici vede tok tutucu bir çorbaya sahip olmuş olacaksınız... :)

TOKİDEKİ SESİN ETLİ YARMALI DÜĞÜN ÇORBASI

Yapacak olanlara önce kolay gelsin daha sonrada afiyet olsun... :)


10 yorum:

  1. Oldukça lezzetli gorunuyor.ellerine sağlık canm

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık tadını tahmin edebiliyorum:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :) sevgiler benden size olsun...

      Sil
  3. elleriğlık nefis görünüyo canım :)

    YanıtlaSil
  4. çok nefis gözüküyor canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyor.çok severim ama evde benden başka düşkün olan yok ya çok sık pişiremiyorum.ellerine sağlık afiyet olsun canım.bu arada izleyici ve com tr olayı bendede var.izleyicileri düzelttim ama bu com tr nereden çıktı anlamış değilim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım neyse ki bizim evde herkes sevdiği için ben sık sık yaparım :)

      Sil