1 Eylül 2014 Pazartesi

ÜRGÜP VEDE ASMALI KONAK (Kapadokya gezisi 3. kısım)

Ve hayallerimde yer alan şehir... Ve rüyalarıma sürekli giren şehir... Ve veee en çok sevdiğim dizi vede filmlerin çekildiği şehir... Özellikle Kapadokya gezimi yapmamdaki en önemli etkenlerden biri olan şehir... Ürgüüüp'deyiiiiimm!... :))


Nevşehir iline bağlı olan Kapadokya'nın kalbi olan hem doğal, hemde tarihi güzellikleri bağrında barındıran Ürgüp ilçesinin her köşesi ayrı bir güzel...

Bu şehri kuş bakışı olarak izlemek için yüksek yerlere çıkıp her yerini izleyip bol bol fotoğraflar çektim... :)


Kayaların arasında yer alan şehir doğa ile iç içe. Orada bambaşka bir hava mevcut, özellikle sabahları çok sıcak olmasına rağmen akşam üzeri çok serin bir rüzgar esmekte o sebepten valizinize bir hırka koymayı unutmayın...


Ben bu şehri izlerken zaman kavramını unuttuğumdan, akşam vaktini yaptığım için, güneşin batışını izledim. Gerçekten de güneş batarken oluşturduğu o kızıllık şehre o kadar çok yakışmakta ki o şehri bambaşka bir görüntüye sürüklüyor... 



Ürgüp'ü kuş bakışı olarak, yeteri kadar hatta biraz abartarak izledim.... Şimdi sıra bu şehri görmek istememe sebep olan ilk etken olan asmalı konak dizisinin çekildiği asmalı konağı görmeye geldi...


Asmalı konağı hemen hemene hepiniz izlemişsinizdir atv kanalının izlenme rekorları kıran efsane dizisi olan asmalı konak... 

Ben bu diziyi üniversite yıllarımda izlemiş o zamanları perşembe akşamlarını kızlar ile birlikte iple çekmekte idik. :)

Şimdi o dizinin çekildiği yeri görünce, izlediğimiz o zamanlarda kızlar ile yaptığımız yorumlar aklıma gelip ufak bir tarihe yolculuk yaptım. (Hey gidi günler hey!... :(  o günler ayrı bir güzelmiş ya şimdi kıymetini daha iyi anlıyorum...)


Konağın giriş kapısını hatırlarsınız bu kapı o dizde ne çok gözükmüştü. :)

Konağa giriş 2 TL  idi... 2 TL verdikten sonra konağı istediğiniz gibi gezebilirsiniz. Odalar konusunda ise dizideki Seymen karakteri olan Özcan Denizin odası, mutfak vede oturma odası açık diğer odalar kilitli olduğu için göremiyorsunuz. Ama bence önemlide değil. Çünkü benim için asıl önemli olan yer avlu vede teras idi. Onlarda zaten açık oluğu için her köşesini görüp her köşesinde ayrı ayrı fotoğraflar çekebilirsiniz, ki zaten bende öyle yaptım :) Şimdi sizlere o çektiğim fotoğraflardan ayıkladığım bir kaç kareyi burada paylaşmak istiyorum.




Bu konağa yurt dışı vede yurt içinden milyonlarca turist gelip ziyaret ediyormuş. Ki bencede öyle olmalı oralara kadar gidilipte bir asmalı konak gezmeden gelmek olmazdı... :)

Asmalı konağın her köşesini fethettikten sonra sıra nereye geldi bakalım?...

Sizce neresi olabilir?..

Merak mı ediyorsunuz o zaman biraz sabretmeniz gerekecek, çünkü devamı yarın gelecek... :)

Hoşça kalın...

0 comments: