16 Temmuz 2014 Çarşamba

PUDİNG DOLGULU BAYAT EKMEK KEKİ

Merhabalar arkadaşlar, bugün sizlere benim ilk blog yazmaya başladığım andan beri ara ara yayınladığım bayat ekmekleri değerlendirme tariflerime bir yenisini daha eklemeye geldim...

Bu sefer ki bir kek ama bu kek normal bir keke göre daha lezzetli vede hafif bir kek. Hele ki birde üzerine puding ekleyince değmeyin lezzetine gitsin... :)

tokideki sesin bayat ekmekleri değerlendirme tarfileri

Puding dolgulu bayat ekmek kekimi bu kadar çok övdükten sonra tarifini sizlere de paylaşayım da sizlerde yapın, yapınca göreceksiniz ki söylediklerim de hiç bir şekilde abartı yok aksine az kalır diyeceksiniz.... Evet yaa aslında söz buraya gelmişken onuda söyleyeyim sizlerde yaparsanız benimle paylaşın da bende
 bloğumda sizlerin adı adına paylaşayım. ne dersiniz güzel olmaz mı?...



Puding dolgulu bayat ekmek keki malzemeleri


  • 1 su bardağı un
  • 1.5 su bardağı bayat ekmek rendesi (robottan çekilmiş olacak)
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı sıvı yağ

Kreması için:

  • 1 paket vanilyalı puding
  • 3.5 su bardağı süt

tokideki sesin bayat ekmekleri değerlendirme tarfileri

Puding dolgulu bayat ekmek keki nasıl yapılır?


Yapılışı ise, aslında normal bir kek yapar gibi sadece fark olarak bayat ekmeklerinizi robottan çekin ve onuda kek malzemesin içine ekleyin...

Daha sonra ise bir borcamı yağlayıp kek harcını borcama döküp 200 dereceli fırına koyup üzeri kızarıp kabarma işlemi bitene kadar 200 derecede bu işlemler bittikten sonra ise 180 dereceye alıp içini iyece çekerek pişmesini sağlayın.

Kek piştikten sonra fırından çıkarıp bir köşeye koyun. Siz pudingi hazırlamaya koyulun pudingi genellikle üzerinde yazan pişirme yöntemine göre süt ve pudingi bir tencereye koyup bir çırpma teli yardımı ile karıştırarak pişirin. Puding kıvamına geldiğinde ocağın altını söndürüp. 

Kekimizi önümüze alıp bıçak yada kaşığın sapı ile delikler açın. Delikleri sık sık yapın ki kekin içine puding iyice işlesin...

Keke delikler açtıktan sonra sıcak olan pudingi alıp kekin üzerine yavaş yavaş gezdirin. Tüm pudingi kekin üzerine döktükten sonra son olarak bir ıspatula yardımı ile üzerini düzleyip soğumaya bırakın soğuduktan sonra buzdolabına kaldırmadan önce üzerini istediğiniz gibi süsleyin. Ben bu tarifi yaparken buzdolabımda kirazlar vardı onları bir bıçak ile ikiye bölüp daha sonrada çekirdeklerini çıkarıp süsledim. Bence çok hoş oldu bu şekilde göze daha çok hitap etti sanki bir kek değilde yaz pastası gibiymiş gibi bir hava verdi... Sizce de öyle durmuyor mu?... Gerçi fotoğraf makinesinin azizliğine uğradığım için resimler pek net olmadı ama artık bu şekilde idare edin. Ne yapalım profesyonel bir fotoğraf makinem yok. :(

Hımm bu arada pudingi bıçağın sapı ile delerken kekten çıkan parçalardan yeyince tattım ki puding dolgusuz kuru üzüm, ceviz, yada başka şekilde hiç olmazsa bir havuç ile de yapıp sade olaraktan çokta güzel yenir... Çünkü tadı o şekilde bile inanılmaz lezzetli idi... :)

Bak şimdi aklıma farklı farklı tarifler gelmeye başladı...  Acaba o tarifleri de yapsam mı ki? Evde de bayat ekmek kalmadı ki... Acaba komşudan mı istesem? :) Düşünsenize kapınızın zili çalıyor kapıyı açıyorsunuz kapıda komşu olarak ben tokideki ses var. Size:

Komşu evde fazla bayat ekmeğiniz var mı diyor?.. :)  ne komik olurdu... :)

Neyse ki Allahtan benim gibi bir komşunuz yok o sebepten sizi şaşırtmaz merak etmeyin... :)

Aaaa ama benim çenem yine düşmüş buraya kadar okuyan arkadaşlar hakkınızı helal edin herne kadar vaktinizi aldım ise af fola der ve ben kaçarım.. 

Hoşça kalın.

16 yorum:

  1. Merhaba blog keşfi etkinliğinde sizi keşfetmiş oldum beklerim bana da :)
    http://birazhayatt.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, bloğuma hoş geldin tamam geliyorum :)

      Sil
  2. harika gorunuyor,deneyecegim
    zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Zeynep bence ilk fırsatta dene :)

      Sil
  3. Dün gece fark etseydim hemen yapardım ama bunu deneyeceğim :)
    Ne güzel olmuş böyle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim o zaman sende canım bugün yap :)

      Sil
  4. merhabalar,

    bende blog keşfi etkiliğinde keşfettim.

    sevgiler,

    http://burcuaydn04.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin bloğuma :)
      sevgiler benden sana olsun...

      Sil
  5. Blog keşfi etkinliğinden geldim. izlemedeyim. Bana da beklerim sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel gözüküyor:))) Benim kızarmış dondurma tarifime nakmanı öneririm sevdiklerine denersin :)))))
    http://meralgumus.blogspot.com.tr/2013/12/kizarmis-dondurma.html

    YanıtlaSil
  7. Merhaba , çok leziz görünüyor :) Ellerinize sağlık.
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, teşekkür ederim :) tamam oldu gelirim. Bu arada sizde bloğuma hoş geldiniz...

      Sil
  8. merhaba canım.bloğumdaki yorumdan sonra farkettimki paylaşımların bloğuma düşmüyor.senin bloğun gibi bir çok arkadaşımın bloğu silinmiş.neden olduğunu bilmiyorum ama gariplikle var.mesela bir ay boyunca reklamla açılıyordu bloğum ki benim yaptığım bişey değil.neyse tekrar takibe aldım :)
    tariflerin her zamanki gibi pratik ve leziz görünüyorlar.ellerine sağlık ve afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya öylemi canım :(

      o zaman tekrardan hoşgeldin vede teşekkürler :)

      Sil