19 Temmuz 2014 Cumartesi

KUR'AN SÜRELERİNİN KİMLİĞİNİ OKUDUM

Yazar: Mustafa İslamoğlu

Sayfa Sayısı: 638

Baskı Yılı: 2012

Yayın Evi: Akabe Vakfı

KUR'AN SÜRELERİNİN KİMLİĞİNİ OKUDUM

Kur'an sürelerinin kimliği kitabını, geçen sene blogger arkadaşım Mehtabın rengi göndermişti... Geçen sene biraz okumuş ama daha sonrasında araya başka kitaplar girince ertelemiş sakin bir kafa ile okumak daha iyi olacağını düşündüğüm için kitabı kaldırmıştım...

Bu sene Yine mübarek ramazan ayına girince gözüm dini kitapları aradı. Çünkü bu ayı en güzel şekilde geçirmek için elimden geleni yapmak istiyordum. Elbette Kur'anı Kerimi hatim etmek için okumaya başladım ve Allah'ın izni ile inşallah yine bu sene hatim edeceğim. Ama Türkçe takviye kitaplarda okuyup daha çok pekiştirmek kutsak kitabımız Kur'anı Kerimde nelerde söz ettiğini anlamak için şart.

Bu kitapta tamda o tarzda bir kitap, Kuranda geçen 114 süreyi ayrı ayrı kaleme alıp 114 bölümden oluşmakta. Her bölüm önce sürenin ismi vede isminin manası ile başlayıp. Sürenin nuzil yeri vede zamanı ile devam etmekte. Ayrıca sürenin konusu vede kimliğinden de söz edip, o sürede yer alan can alıcı ayetleri önce Arapça olarak daha sonrada Türkçe manası ile bizlere çok güzel şekilde aktarmakta.

Mesela 75. süre olan kıyamet süresinin konusun yeminle başlayan ilk süre olduğunu bu kitap sayesinde öğrendim.

Ben kitabı büyük bir zevkle okudum ve bundan sonra özellikle Kuran'ı Kerim hatim ederken elimin altında bu kitapta olsun ki Kur'anda yer alan sürelerin ne demek istediğini vede bizlere ne aktarmak istediğini daha güzel anlayıp idrak edebileyim istiyorum... O sebepten herkese tavsiye ederim. Bence Arapça bilen bilmeyen bu kitabı alıp okumalı ki bizim okumakla mesul olduğumuz tek kitap olan Kur'anı Kerimi daha iyi anlayabilsin...

Hoşça kalın.

4 yorum:

  1. Sizi Kur'anı anlama gayretinizden ötürü tebrik ediyorum.
    Attığınız adım Kur'anı anlamak için çabanız takdire şayan.
    Ama size tavsiyem her ayeti anlamaya çalışmanız ve Kur'anı okurken mealini hiç bir zaman gözden kaçırmamanız. Çünkü her ayetin muhatabı bizleriz.
    Buda Mustafa Hocanın gerekçeli meal ve tefsiri, baş ucu kitabı niteliğinde, zaten Müslümanın baş ucu kitabı Kur'an'dan başka ne olabilir değil mi? http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=439046&sa=172861574 (büyük boylarıda var.)

    Ve sizin gibi araştıran okuyan bir Müslüman anneye kendi faydalandığım bir video kanalını bırakıyorum: Din Yalnız Allah'ındır: http://www.youtube.com/user/Forumkurduorg/videos

    Selametle, Hayırlı Ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim...zaten Kuranı-ı Kerimi meali ile de ara ara okurum.

      SEVGİLER....

      Sil
  2. Merhaba , Blogunuzu etkinlik sayesinde tanıdım , çok ta sevdim..
    Benim bloguma da beklerim.Sevgilerimle..
    grilady.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,çok teşekkür ederim tamam gelirim :)

      Sil