23 Temmuz 2014 Çarşamba

KADİR GECESİ VEDE KUR'AN-I KERİMİ HATİM ETMEK

Selamün Aleyküm arkadaşlar, Allah'ın fevzi ve bereketi üzerinize olsun... Bin aydan daha hayırlı ay olan bu mübarek Ramazan ayında gizlenmiş en kıymetli gece olan kadir geceniz mübarek olsun..

Hayatımıza anlam katan ve ömrümüzü boşa geçirmediğimizi kanıtlayan ibadetlerden biri de Kuran'ı Kerim-i okumaktır. Biz ailecek Allah'ıma çok şükür ki bu geceye müminlerin kutsal kitabı olan Kuran'ı Kerim-i eşim, Emir ve ben hatim ederek girdik. O sebepten içimde inanılmaz bir huzur ve mutluluk var. 


Yukarıdaki Kuran'ı Kerimler ise en baştaki Kuran'ı Kerim ve mealini eşim okudu onun arapçası olmadığı için o Türkçe meali ile hatim etti...

Pembe kaplık ile kaplı olan Kuran'ı Kerimi ise benim ben Arapça olarak okudum hatta ara ara burada da paylaştığım kitabı okuyarak süreler hakkında bilgi alarak okudum...

Alttaki sayfası açılmış olan Kur'an-ı Kerim de Emir'in ona kuzum ilk Kur'an-ı Kerime geçince almıştık kuzum o günden beri bu 2. hatimi, İnşallah daha nice çok hatimlerini Allah bizlere gösterir. Şimdi de sizlere Kura'anı Kerimi hatim etmek ile ilgili bir kaç hadis ve ayet paylaşmak istiyorum.

Bir adam: "Ey Allah’ın Resulü, Allah’a hangi amel daha sevimlidir?" diye sordu. Resulullah (sav): "Yolculuğu bitirince tekrar yola başlayan" cevabını verdi. "Yolculuğu bitirip tekrar başlamak nedir ya Resulullah?" diye ikinci kez sorunca: "Kur’an’ı başından sonuna okur, (hatmeder), bitirdikçe yeniden başlar" cevabını verdi. (Sahih-i Buhari, Hadis No: 421).

"Kim Kur’an’ı okur ve onunla amel ederse, kıyamet günü anne ve babasına bir taç giydirilir. Bu tacın ışığı, güneş dünyadaki herhangi bir evde bulunduğu takdirde onun vereceği ışıktan daha güzeldir, öyleyse, Kur’an’la bizzat amel edenin ışığı nasıl olacak, düşünebiliyor musunuz?" (Ebu Davud Vitir,14-Ruhul Furkan, 1/37, Kütübü Sitte Hadis No: 423).


Hatemül Enbiya (sav) buyurdular ki: “Kur’an zenginliktir. O varsa fakirlik olmaz. O yoksa zenginlik olmaz.” (Es-Suyuti, el-İtkan, IV, 103).

Yukarıda benim paylaştığım hadis ve ayet sadece bir kısmı Ku'an-ı Kerimi okumak vede hatim etmek ile ilgili bir sürü hadis vede ayetler var. Ama tabi ki en önemlisi Kur'an ilmi ile yaşayıp onun içindeki yazanları bizzat hayatımızda uygulamamız. Allah tüm müslüman halkını Kur'an ilmi ile yaşamayı nasip etsin... Amin amin


Ve son olarak satırlarıma son vermeden önce  sizler ile hep birlikte alttaki duayı yapmak istiyorum. Ne dersiniz hep birlikte bir ağızdan ellerimizi açıp bu duayı yapalım mı?...

''Duaların geri çevrilmeyeceği bu mübarek günlerde yardıma muhtaç tüm kardeşlerime yardım et Allah'ım. İşkence ve zulüm altındaki kardeşlerimizi sen koru, onlara zulüm edenleri, kötülük yapanları helak et. Sen ki merhametlilerin en merhametlisisin. Kendim için asla bir şey istemiyorum Allahım. Ne olur bu savaşlar bitsin artık, çocuklara yapılan işkencelere dayanamıyoruz. Sen zalime yatağında rahat verme Ya rabbi. Kardeşlerimize zulüm eden zalimleri kahhar ismin ile kahreyle.Amin''

Hoşça kalın.

6 yorum:

  1. Amin.Duaniza katiliyorum.Dualarimiz Kabul olur insaallah.

    YanıtlaSil
  2. Allah kabul etsin hatimlerinizi maşallah...Bende bu geceye yetiştirdim çok şükür hatmimi,rabbim kabul be makbul eylesin inşallah...önemli olan anlayarak okumak ne mutlu bu güzel ayı değerlendirenlere...hayırlı bayramlar şimdiden canım Allaha emanet olun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Allah razı olsun... Allah seninkini de kabul etsin.

      Sil
  3. ALLAH kabul etsin sultan hanım duanız içinse amin diyorum beter olsunlar ibretlik olsunlar soyları kurusun ALLAH'IN meleklerin ve tüm yaratılanların laneti üzerlerine olsun dualarımız kabul olur inşallah sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Hatice hanım inşallah Allah duaları kabul olanlardan eyler bizleri inşallah.

      Sil